34.

230 21 2
                                    

Evelien

Het was avond. Ik zat op de achterzijde van Luca's bed en staarde wat dromerig voor me uit. Hoelang zat ik hier eigenlijk al, in deze kamer? Een uur? Twee uur? Drie uur? Misschien waren het maar een paar minuten, maar het voelde echt aan als uren. Het verbaasde me dat Luca me nog niets had gedaan. Hij had me zelfs nog niet aangeraakt! Hij lag op zijn bed en staarde naar boven.

Ik ging dood van verveling. Hij zei ook niets. Het was alsof ik er alleen zat opgesloten. Oké, beter dat dan dat hij me verkracht zou hebben, maar dit vond ik ook verschrikkelijk.

Toen ik mijn hand voor mijn mond hield omdat ik moest geeuwen, lachte hij plots en verbrak daarmee de stilte. 'Je bent de laatste tijd vaak moe.' Lachte hij. 'Ik slaap niet goed. Ik heb de hele tijd nachtmerries en die angststoornis verzwakt mijn lichaam.' Zei ik bot.

'Misschien moet je eens vroegtijdig slapen, dat zal misschien helpen.' Zei hij.

'Heb ik al geprobeerd, maar er is altijd wel iets of iemand die me wakker probeert te houden.'

'Probeer het dan nog eens.'

'Niet hier, niet nu. Ik vertrouw je niet.' Zei ik.

'Waarom vertrouwde je Jonas zo snel? En mij niet?'

'Ik vertrouw Jonas ook niet, maar jou zeker niet. Je ziet me als een lustobject. Meer ben ik niet in jouw ogen.'

'En... Denk je dat Jonas je dan anders ziet?' grinnikte hij.

'Hij ziet me tenminste aan als een persoon. Hij is lief tegen me en behandelt me met respect. Ik weet zeker dat hij nu wakker is, in zijn bed ligt en aan mij denkt. Hij heeft vast medelijden met me. Hij piekert om me, hij is gewoonweg bezorgd. Jij geeft niet om me. Het enige wat jij doet is me uitkleden met je ogen, Jonas is anders. Hij denkt niet de hele tijd aan seks als hij me ziet.'

Jonas

Ik lag in m'n bed en staarde wat verveeld naar het scherm van m'n gsm. Ik ging naar de voorpagina van Het Laatste Nieuws en nam de hoofdpunten door.

Tijdens het scrollen, stopte ik plots bij het zien van een foto die me bekend voorkwam. Het was de foto van Evelien. De foto waarop ze een stralende glimlach vertoonde.

Ik tikte het artikel aan.
________________________
Bende ontvoerd meisjes en misbruikt ze in Antwerpen
________________________

Een grote criminele bende heeft wel meer dan vijftig meisjes ontvoerd en opgesloten in een verlaten pand in de provincie Antwerpen. De politie kon zaterdag 25 juni al enkele meisjes in veiligheid brengen. De meerderheid is nog vermist en de politie vreest dat het gaat om nog meer slachtoffers. De bende werd nog niet gevonden.

Hoofdinspecteur Robert, van het centrale politiekantoor te Antwerpen, maakte vandaag bekend dat er een criminele bende actief zou zijn in Antwerpen die zich bezig houdt met het ontvoeren van jonge meisjes tussen de zestien en twintig jaar oud. Volgens het parket zou het gaan om een vijftigtal meisjes, maar Robert vreest dat het aantal nog zal oplopen. Volgens hem is de bende gevlucht en konden niet alle meisjes ontsnappen.

"Het is vreselijk wat ze de meisjes hebben aangedaan. Ik hoop dat we ze snel kunnen inrekenen, voordat er meer slachtoffers vallen." Aldus inspecteur Robert.

Familie en vrienden maken zich zorgen. Zo sprak onze journalist Tim Jacobs met twee vriendinnen die zelf slachtoffer werden, maar hun derde vriendin werd nog steeds niet teruggevonden.

"Ik hoop dat ze Evelien snel vinden. Ik ben bang dat ze haar wat ergs aan zullen doen. Ik wil weten waar ze is en hoe het met haar gaat. Ik ben doodongerust!"
-Daphne Wellens

Locked by you [Herschrijving]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu