Evelien
'Lekker geslapen?' Vroeg Michael toen ik hem aan de ontbijttafel kwam vergezellen.
'Niet echt.' Zuchtte ik.
'Geen goede matras? Slecht hoofdkussen?'
'Zelfs op de grond en zonder kussen, maar in de armen van Jonas zou ik veel beter slapen.'
'Mmm... Wie is die Jonas?'
'De mooiste en liefste jongen ter wereld.'
'En waar is hij dan nu?'
'Hij zit nog opgesloten in zijn nachtmerrie... Ik hoop hem snel weer terug te zien. Enkel dan zou ik terug kunnen dromen.'
'Ik begrijp het. De liefde... Het is toch iets moois, hé?'
'Het doet gekke dingen met een mens. Als ik bij hem ben lijk ik onkwetsbaar. Alsof ik de wereld aankan! Maar als hij er niet is... Dan voel ik me zo leeg en mis ik hem zo vreselijk dat ik er buikpijn van krijg.'
'Ik ken dat gevoel. Mijn vrouw is in België gebleven voor haar werk. Ik zal zó blij zijn als ik haar weer in mijn armen kan sluiten.' Glimlachte Michael.
'Ik vrees dat ik ervandoor zal moeten gaan. Ik wil de repetities van mijn toneelgroep niet missen.' Zei ik na een lange stilte en veranderde daarmee het onderwerp.
'Ga je nu al? Maar je hebt nog niets gegeten!'
'Ik heb geen honger.'
'Maar ontbijten is het belangrijkste van de dag! Als je je ontbijt overslaat kan je straks zonder energie komen te zitten. Dan zou je kunnen flauwvallen, zeker in deze hitte.'
'Geen zorgen, ik eet straks wel iets.'
'Goed dan... Succes met repeteren.'
'Bedankt Michael, echt bedankt voor alles.'
'Geen probleem, het was een kleine moeite.'
'Je hebt er wel mijn leven mee gered.'
'Je gaat toch vandaag naar de politie om die gasten aan te geven?'
'Ja, natuurlijk.' Loog ik. Ik wist ook wel dat dat geen goed idee zou zijn. Jos had overal connecties. Als die agenten ook voor hem zouden werken, dan liep ik zo in de val.
'Dag, Bosmans!'
'Au revoir!' Lachte ik.
Jonas
'Evelien heeft ons gisteren veel geld opgeleverd. Dubois betaalde het driedubbele van wat ze eigenlijk maar waard is.' Zei Pieter toen we in de vroege ochtend aankwamen in Avignon, de plaats waar ze volgens de app van Samir zou moeten zijn.
'We worden rijk als we haar weer in ons bezit hebben!' Lachte Luca.
'Ja, als we iedere dag minstens vijf klanten kunnen scoren... Dan zijn we rijk in no-time!'
'Ieder dag vijf klanten? Dat is volgens mij overdreven.' Sprak mijn vader tegen.
'Overdreven?' Herhaalde Pieter.
JE LEEST
Locked by you [Herschrijving]
Детектив / Триллер'Je kent toch de wetten van de fysica? Tegenpolen trekken elkaar aan!' Het normale leventje van Evelien Bosmans veranderd op de dag dat ze ontvoerd wordt. Ze is bang om alles te verliezen: haar ouders, haar zusje, haar vrienden... Maar vooral het ve...