Evelien
Ik stopte abrupt en keek hem doordringend aan. 'Dat kan niet. Mijn oma is gestorven aan een hartaanval, dat hebben de dokters bevestigd!'
'Dat klopt ook, maar er is iets wat die hartaanval veroorzaakt heeft. Of beter gezegd iemand.... Pieter wist dat je oma hartproblemen had. Toen je vader weigerde mee te werken om jullie te beschermen, ging Pieter bij je oma langs voor een "gezondheidscontrole". Hij diende haar een serum toe wat haar hart nog meer zou verstoren. Uiteindelijk stierf ze. Het zou een waarschuwing moeten zijn, niet meer dan dat... Maar voordat hij het wist had hij heel jouw wereld op z'n kop gezet. Jouw reactie had hij niet verwacht, maar hij maakte er wel misbruik van. In zijn ogen was je er zwakker door geworden en was je bijgevolg dus een makkelijker slachtoffer.'
'Pieter heeft mijn oma vermoord?' Mompelde ik.
'Het spijt me dat ik het niet veel eerder had gezegd, maar ik wist niet hoe je zou reageren...'
'Die klootzak...' Gromde ik.
'Eef, alsjeblieft... Ik weet dat het moeilijk te accepteren is, maar je krijgt nu toch geen gekke ideeën, hé?'
'Als ik hem weer zie dan-'
'Je doet beter niets. Sorry dat ik het zeg, maar hij zal van je winnen. Hij weet hoe hij je moet bespelen. Het enige wat jij kan doen is slimmer zijn. Onze wraak zal komen, reken maar, maar het zou dom zijn om nu in de aanval te gaan.'
'We hebben een wapen.' Zei ik.
'Pieter ook, alleen is het niet iets tastbaars. Het heeft te maken met het beïnvloeden van anderen hun gedachten. Hij heeft niet voor niets ooit een opleiding psychologie gehad. Geloof me, met enkele simpele praatjes lokt hij je zo in de val.'
Ik staarde naar de grond. Jonas had gelijk. Het was zinloos om de strijd met Pieter aan te gaan. Hij zou toch winnen. Enkele tranen gleden langs mijn wangen. 'Ik wil niet huilen.' Zei ik en probeerde mijn tranen weg te vegen. 'Hij verdiend mijn gehuil niet. Dit is wat hij wil.'
'Precies. Je moet gewoon weten dat je vader helemaal geen slecht persoon is. Hij maakte een stomme fout, oké, maar hij heeft zóveel voor jullie gedaan. Dat kan je je gewoon niet voorstellen. Ik heb toegekeken hoe hij gemarteld werd omdat hij weigerde verdere informatie over je te geven. Je vader was bijna dood toen... Je moet boos zijn op Pieter, hij zou letterlijk een moord plegen om jou in zijn bezit te hebben.'
'Maar waarom dan?! Waarom ik?! Waarom geeft hij niet gewoon op?! Volgens hem heeft hij veel voor me betaald, ook al schonk Jos me dan aan jou.'
'Het is niet echt het geld hoor. Hij is verliefd op jouw lijf.'
'Onzin.'
'Het is de waarheid. Jij hebt alles wat zijn droommeisje heeft.'
'Onmogelijk, Pieter droomt niet.'
'Iedereen droomt, dat kan hij niet ontkennen.'
'Die man is ziek... Urgh, dat ik hem ooit heb kunnen vertrouwen! De smerige pedofiel!' Schreeuwde ik, waarna Jonas meteen zijn hand tegen mijn mond aandrukte.
'Sstt! Straks hoort hij je nog!'
'Alsof mij dat wat kan schelen! Dat hij me maar komt halen! Ik krab zijn ogen uit, ik trek al zijn haren uit zijn kop, met mijn nagels scheur ik zijn vel open, ik breek al zijn botten, ik-'
'Liefje, alsjeblieft... Maak je toch niet zo druk. We zijn van hem af en als hij slim is blijft hij weg. Kom nu maar, we gaan naar dat meertje voordat je moeder ongerust wordt.'
Jonas
'Hier kan ik van genieten...' Zuchtte ik dromerig nadat ik boven water kwam.
'Genieten van wat? Het water of het uitzicht?' Vroeg ze al lachend toen ze naakt voor me stond.
JE LEEST
Locked by you [Herschrijving]
Mystery / Thriller'Je kent toch de wetten van de fysica? Tegenpolen trekken elkaar aan!' Het normale leventje van Evelien Bosmans veranderd op de dag dat ze ontvoerd wordt. Ze is bang om alles te verliezen: haar ouders, haar zusje, haar vrienden... Maar vooral het ve...