Bab 40

3.8K 92 3
                                    

......

Keesokan harinya,

"Abang harini kita pergi rumah ibu boleh tak? Dah lama tak jumpa ibu."

Mikail yang sedang membutangkan bajunya memalingkan wajah menghadapku. Dia tersenyum.

"Sayang. Of course boleh. Tapi sayang must make sure to take care of yourself and our baby. Abang tak nak apa-apa jadi dekat sayang." Dia mengusap tanganku lalu menghadiahkan sebuah ciuman di dahi.

Semenjak aku berbadan dua ni, aku dah rasa macam sentiasa nak bermanja dengan Mikail. Dia pun layan aku macam puteri raja. Haih!

"Ala! Abang kan ikut Sara. Abanglah kena jaga Sara." Aku mencebik.

"Dah pergi siap! Boleh jumpa abang Fattah sekali."

Aku mengangguk.

.......

Kirana memerhati wajah Helmi yang sedang lena tidur. Ditiliknya setiap inci wajah suaminya itu.

Ya Allah! Aku bersyukur kerana kau kurniakan lelaki yang seperti ini kepadaku. Takkan ada lelaki yang sanggup bertanggungjawab dengan apa yang mereka lakukan.

Tiba-tiba, badannya bergerak menandakan dia sudah bangun menyebabkan lamunan Kirana terhenti.

"Ergh...sayang dah pukul berapa?" Helmi mengoyoh matanya.

"Dah pukul 8 abang? Bangunlah. Kita pergi breakfast. Baby dalam perut dah tendang-tendang." Kirana mengusap perutnya.

"Abang dah terlepas solat subuh! Ala sayang!" Dia memuramkan wajahnya.

Kirana tersenyum. Macam-macam suami dia ni.

"Takpe nanti abang gantilah." Dia membeliakkan matanya.

"Apa sayang ni? Takpelah jom kita pergi makan. Abang pun lapar ni. Perut duk berkeroncong teruk."

"Okay abang pergi siap dulu. Kirana dah mandi dah."

Tapi lain pula yang jadi apabila Helmi menarik tangan Kirana masuk ke dalam tandas.

"Kita mandi sekali lagi." Dikeyitkan matanya.

"Abang janganlah!" Kirana ketawa bahagia.

......




TBC

Maaf pendek sikit bab ni

ISTERI TAK DIJANGKAWhere stories live. Discover now