Bab 16

11K 228 6
                                    


......

"Kirana, are you okay?" Sufi memandang wajah sahabatnya itu. Kirana dan Mikail merupakan sahabatnya sejak di bangku universiti lagi. Jadi tidak salah kalau dia ingin meluangkan masa bersama sahabatnya itu.

"Erm I okay. Cuma badan I tak sihat sikit. I'm sorry!" Kirana memicit kepalanya.

"You nak I bawa pergi klinik ke. Alang alang I dah cuti ni." Sufi menghulurkan bantuan.

"Wife you tak marah ke?" Kirana turut memandang wajah sahabatnya itu.

"Its okay. I already tell my wife and dia faham. Dia yang suruh I bawa you jumpa doktor." Sufi tersenyum sumbing.

Kirana terpaku.

"Wife you is so kind, Sufi. You're glad to have her as your wife."

"Yah I know! Dia sangatlah baik sampaikan I sendiri rasa bersalah."

Kedua dua mereka mula ketawa.

......

"Mama Sara mana?" Berpeluh peluh tubuh Mikail setelah pulang dari bersenam.

"Ada dekat atas tu. Katanya nak mandi. Dia tak makan lagi!"

Mikail tergamam.

"Lah kenapa? Mama tak suruh dia makan dulu ke?"

"Dia tak nak Mikail. Mama tak nak paksa."

"Takpalah Mika naik atas kejap."

"Hurm yelah."

......

"Sara!" Aku memanggil namanya setelah aku masuk ke dalam bilik tidurku.

Dari jauh kelihatan dia sedang berdiri di sebalik langsir yang menempatkan koridor bilikku itu.

Dah mandi ke???

"Sara kenapa tak makan lagi?"

Tatkala dia menoleh kepalanya ke belakang, aku terkedu.

Matanya sangat basah dengan linangan air mata yang masih mengalir dari tubir mata.

Terhinjut hinjut bahunya menahan tangisan.

Aku pantas berjalan menghampirinya lalu menarik tubuhnya mendekatiku.

"Kenapa Sara menangis? Abang ada buat apa apa ke dekat Sara?"

Aku terpana apabila dia lantas memeluk tubuhku erat.

Eh! Aku dahlah tengah berpeluh. Takkan dia tak geli dengan badan aku yang basah ni.

Dia mengetatkan lagi pelukannya tanpa berkata apa apa.

"Sara kenap......??? Tiba tiba dia jatuh tersungkur daripada tubuhku menyebabkan pelukannya terungkai.

"Sara!!!" Cepat cepat aku menyambutnya supaya dia tidak jatuh menyembah lantai.

Wajahnya kelihatan sangat pucat. Dapat ku lihat bibirnya yang merekah itu mula bertukar warna menjadi putih pucat.

Aku meletakkannya di atas dengan perlahan. Perlahan lahan aku melekapkan tanganku di dahinya. Panas!!!

"Sara kenapa tak bagitahu abang yang Sara sakit? Kenapa Sara suka tengok abang sedih bila Sara macam ni?"

Aku mencium dahinya dengan lama dan aku sendiri tidak perasan yang mataku sudah bertakung dengan air mata.

Entah mengapa aku berasa takut untuk kehilangannya sejak aku sendiri dah pasti tentang perasaan aku dekat dia. Tapi dia.....????

"Ya Allah! Kau selamatkanlah hubungan kami....

......

"Doktor apa masalah saya?" Aku dan Sufi saling memandang wajah doktor tersebut bagi mendapatkan kepastian tentang perkara yang terjadi kepada diri aku.

ISTERI TAK DIJANGKAWhere stories live. Discover now