BAB 6

18.6K 400 9
                                    


.....
Mikail pov

"Aduh kenapa berat tangan aku ni?"

Aku membuka mataku dan alangkah terkejutnya aku melihat wajah Sara yang hanya seinci daripada wajahku.

Oh Gosh! Dia goda aku ke masa tidur. Siap tidur atas lengan aku lagi.

But then aku biarkan saja malah aku dengan beraninya menyelak rambutnya yang berjuntaian ke belakang telinga.

Wajah Sara sungguh berbeza daripada kakaknya. Sara mempunyai hidung yang mancung, bibir yang mungil dan juga bulu mata yang lentik.

Aku teringat balik apa yang pernah mama cakap dulu.

~flashback~

"Mesti cantik macam kakak dia kan?"

"Mira lagi cantik, mama." Aku membantah.

~end of flashback~

Aku tersenyum sendirian. Apa apa pun aku tetap dengan kekasih aku yang dulu, Mira.

.....

Mira pov

Aku termenung di pantai Jeju sambil menikmati pemandangan yang indah di sini pada waktu petang.

Sejak aku tinggalkan keluarga aku dan juga Mikail sedikit sebanyak membuatkan aku rindu untuk jumpa dengan Mikail and especially adik aku.

Aku memandang wallpaper telefonku yang memaparkan gambarku dan adikku di Melbourne sewaktu bercuti dahulu.

Buat masa ni akak tak boleh balik ke pangkuan adik lagi. Maafkan akak, Sara. Semoga adik bahagia di samping Mikail.

Tanpa disedari, air mataku mengalir laju daripada tubir mata. Biarlah segala kesedihanku, akan aku lepaskan hari ini juga. Aku dah penat.

"Annyeong hasseyo." Aku cepat cepat mengesat air mataku lalu memalingkan wajahku ke arah pemanggil.

"Annyeong", balasku.

"Can I sit beside you?" Aku mengangguk. Dia pun mengambil tempat bersebelahanku.

"My name is Mark. I am from Los Angles. I am 24 years old. How about you?" Dia tersenyum ke arahku.

Hensem....!!! Aku terpana melihat wajah lelaki di hadapanku ini.

"Hey lady." Aku tersedar daripada lamunanku. Terasa panas sebentar wajahku.

Itulah kau, siapa suruh usyar muka dia kan dah malu.

"Erk....sorry. You can call me Mira. I am from Malaysia. I'm still 23 this year."

"You look so beautiful, Mira." Dia memujiku sambil tersenyum dan telah menyerlahkan lesung pipitnya.

Tidak betah aku nak duduk lama di sini. Boleh terbakar muka aku.

"Mark, I got to go. I have some works to do." Aku bangun untuk beredar tapi dia pantas menghalangku.

Apa lagi yang dia nak?

"Can I get your phone number? So that, I can call you."

Aku pasrah. Aku pun memberi no. tel ku kepadanya.

"Thank you, Mira." Dia tersengih.

"See you again." Aku beredar.

.....

ISTERI TAK DIJANGKAWhere stories live. Discover now