💘BAB - 3

33K 1.1K 67
                                    

"Hoi! Jantan tak guna kenapa kau lambat hah?! Tak pasal-pasal aku yang kena ganti kau meeting tadi tahu tak? Dasar abang tak boleh diharap! Harapkan abang..abang makan padi."

Rayqal Rizqi memandang tajam kearah abangnya yang baru sahaja melabuhkan duduk di sofa yang terletak di dalam pejabat milik lelaki itu.

"Aku makan nasi bukan makan padi..aku tak de mood sekarang ni..baik kau diam sebelum aku tembak kau kat sini." Jawab Rayden mendatar yang duduk bersandar sambil memejamkan matanya.

"Kau dah kenapa bro..Tak pernah-pernah datang office lambat lepastu nak angin pulak..kalau dingin tu selalu lah sebab kau mana reti nak senyum..kau kan beku." Giliran Fakhrul pula bersuara iaitu sahabat baik kepada dua beradik itu sekaligus merangkap sebagai ahli kumpulan The Black Dragon.

The Black Dragon merupakan kumpulan mafia yang terkenal dan cukup digeruni oleh pihak musuh di mana ketua kumpulan ini ialah Rayden Rafiqi.

"Pagi-pagi lagi dah lemau kau ni Rayden..selalu bersemangat datang kerja..ye la kau kan workaholic. Hurmm curious pula aku dengan kau ni." Ujar Alan yang melangkah masuk beriringan dengan Nufail untuk menyertai mereka bertiga.

Mereka berlima merupakan sahabat baik sejak kecil lagi dan mereka semua merupakan ahli kumpulan The Black Dragon dan masing-masing mempunyai kepakaran tersendiri.

"Hurmm..Masa on the way sini aku accident tadi." Ujar Rayden mendatar.

"What?!?! Accident?!" Ujar mereka berempat serentak sambil memandang Rayden atas bawah memeriksa keadaan ketua mereka.

"Kau biar betul bro? Jarang lah kau nak accident ni..tapi tak ade luka pun dekat badan kau even muka pun elok je kami tengok..cuba story sikit apa yang jadi."

Rayqal Rizqi memandang abangnya serious dengan riak muka yang terkejut.

Ye lah, Rayden sememangnya cekap kalau drive kereta ni..jarang lelaki tu nak accident..Rayden ni memang suka lumba kereta masa dulu-dulu so dia memang cekap drive..Tu yang semua pelik tu macam manalah si Rayden ni boleh accident.

"Haah..cuba kau cerita dekat kitaorang apa yang dah jadi..peghh ketua mafia accident bhaii hahaha." Usik Alan lantas tawanya disambut oleh mereka semua kecuali Rayden yang  memandang mereka berempat dengan pandangan tajam.

"Benda tak lawak..malas aku nak cerita..keluar semua pergi buat kerja masing-masing..menyemak aje kat office aku."

Rayden segera bangun dari sofa menuju ke meja kerjayanya sambil bantal sofa dibaling ke arah Alan bersama jelingan tajam dihadiahkan kepada sahabatnya itu.

"Hahaha..okay-okay sorry..alaaa kau ni story lah..kitaorang dah excited tahap babun dah ni..cepatlah Rayden." Ujar Alan setelah berjaya menangkap bantal sofa yang dibaling ke arannya tadi.

"Haah cepatlah..sikit-sikit nak sentap..apa benda sia mafia sorang ni." Sambung Fakhrul pula.

"Hurmm..aku accident dekat area simpang traffic light yang jalan dia jarang orang lalu tu."

Rayden membuka cerita sambil memandang mereka berempat yang setia memandang ke arahnya  seakan-akan murid yang focus mendengar cikgunya mengajar.

"Ha pastu apa jadi?" Soal Rayqal yang tidak sabar dengan cerita separuh abangnya itu.

"Sabarlah aku nak sambung ni.. dekat area tu hanya ada kereta aku dengan kereta Myvi je dekat situ..lepastu kau tahu tak kereta tu buat apa?"

❦︎𝐂𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐇𝐚𝐭𝐢 𝐌𝐫.𝐑𝐚𝐲𝐝𝐞𝐧 𝐑𝐚𝐟𝐢𝐪𝐢❦︎ [✔︎]Where stories live. Discover now