💘BAB - 49

29.7K 877 92
                                    

Tangannya yang dipenuhi darah dibasuh dan dilap pada kain yang tersedia sebelum dia melabuhkan punggung di sebelah Alan.

Puas hatinya dapat menyiksa Encik Irfan yang berani menganggu Safiyah tempoh hari. Sudah dia pesan agar sembunyi darinya baik-baik. Tetapi pada akhirnya lelaki itu tetap mati di tangannya.

Sebatang rokok dikeluarkan dari kotak rokok lalu dicucuh dan disedut dalam. Kepalanya didongakkan ke atas bersama mata yang terpejam sambil memikirkan peristiwa Safiyah diganggu oleh anak buah musuhnya tempoh hari.

Runsing!

Sedang dia asyik memikirkan perkara itu tiba-tiba bahunya ditepuk kasar oleh Alan.

Keningnya diangkat sebelah menandakan 'apa?'.

"Okay tak bro?" Soal Alan yang sejak dari tadi memerhati Rayden yang nampak seperti sedang memikirkan sesuatu.

"Hmm." Gumam Rayden perlahan.

"Bini kau okay?" Soal Nufail pula yang bersandar di dinding tidak jauh dari mereka.

"Okay. Cuma aku risau bila dia kerja nanti. Aku tak ada selalu dengan dia. Musuh ada dekat mana-mana saja. Sedangkan kawasan rumah aku pun diaorang dah berani langgar. Inikan lagi dekat tadika sana." Luah Rayden mendatar.

"Jangan risau bro. Kitaorang pun ada boleh tolong mana yang patut. Kau suruh anak-anak buah kau pantau Safiyah dari jauh. Lagipun Marshall ada suruh dia temankan pun boleh. Dah jangan susah hati sangat. Lagi kau fikir lagi kau susah hati." Ujar Alan lembut. Dia faham perasaan Rayden ketika ini. Jika dia di tempat lelaki itu juga pasti dia akan rasa perasaan yang sama.

"Nanti free, tak ada kes sangat aku tolong tengok-tengokkan bini kau jugak. Pergilah balik dah lewat kesian bini kau duduk sorang-sorang. Kau ada pun diorang berani kacau inikan pula kau tak ada." Pesan Nufail panjang lebar.

Rayden mengangguk dan putung rokok tersebut ditenyehkan ke dalam ashtray sebelum dia bangun lalu jaket kulit berwarna hitam yang terletak di sebelahnya dicapai dan disarungkan pada tubuh kekarnya. Zip ditarik dan helmet turut dicapai. Sebelum dia melangkah keluar, kedua tubuh sahabatnya itu dipeluk dan mereka bersalaman gaya lelaki.

"Thanks guys." Tuturnya ringkas namun ikhlas.

"Small matter. Dah pergi balik jangan tinggal Safiyah lama-lama." Alan menepuk sekilas bahu tegap Rayden.

Rayden mengangguk sebelum melangkah keluar dari markasnya.

Setelah kelibat Rayden hilang, Alan berpusing menghadap Nufail.

"Aku rindu dia. Tak sangka dia jadi musuh kita sekarang ni." Alan mengeluh kesal.

Nufail juga mengeluh sambil kedua belah tangannya dimasukkan ke dalam poket seluar jeansnya.

"Hmm. Aku pun. Tapi apa yang aku pasti bukan salah Rayden."

"Ya bukan. Rayden terlambat sebab kena serang masa tu. Kita semua kena serang dalam masa yang sama tapi tempat yang berbeza. Tapi Syah dah salah faham. Dia tak nak dengar penjelasan Rayden. Dan sekarang dah jadi musuh." Alan merenung kosong ke arah dinding sambil berpeluk tubuh.

"Aku harap kita boleh jadi sahabat macam dulu semula." Sambung Alan lagi.

Nufail hanya berdiam diri dan mengangguk mengiyakan kata-kata Alan.



💘💘💘


Ducati miliknya diparkir di dalam garaj dan helmet dibuka. Sarung tangan dibuka sebelum dia melangkah turun. Lehernya yang sedikit lenguh dipusingkan ke kiri dan kanan sehingga menghasilkan bunyi.

❦︎𝐂𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐇𝐚𝐭𝐢 𝐌𝐫.𝐑𝐚𝐲𝐝𝐞𝐧 𝐑𝐚𝐟𝐢𝐪𝐢❦︎ [✔︎]Where stories live. Discover now