BAB 78 (pilihan)

2.9K 89 15
                                    


-HOSPITAL-

aryan bersama yang lain berada di ruang menunggu berhadapan bilik pembedahan itu dengan perasaan yang bercampur baur, apa yang boleh difikirkan nya pada saat ini hanyalah harraz yang sedang bertarung nyawa di dalam bilik pembedahan itu. fikiran nya melayang memikirkan apa yang sedang terjadi pada saat ini membuatkan dirinya hilang kepercayaan kepada sesuatu pertemuan.

" aryan... aryan!!" panggil haffin yang berada di sebelahnya. "kenapa?" tanya aryan dengan pandangan yang kosong. " kau nak apa-apa tak? aku nak turun bawah kejap beli air ke something untuk alas perut" kata haffin.

" takpelah aku taknak apa-apa" balasa aryan dengan bersahaja. " ar kau nak aku stay or balik tengok- tengokkan lissa,tya dengan keisha?" tanya dylan yang sedang berdiri menghadap aryan.

" lan, kau stay sini jelah biar aku balik tengokkan diorang tuw, kau stay sini apa-apa kau call aku" sampuk damian. "okay, kalau ada apa-apa aku call kau terus" dylan setuju untuk tetap tinggal di hospital bersama aryan dan haffin manakala damian pulang ke rumah.

damian mengeluarkan kunci kereta dari poket seluarnya lalu terus pergi dari situ. damian keluar dari dalam lif kemudian kelihatan seseorang yang dikenalinya di luar lif itu, haffin yang berada di depannya tetapi bersama seorang perempuan dan tertanya perempuan itu adalah syaza.

" haff apa ni? apahal perempuan ni ada dekat sini? kau!! kau buat apa dekat sini? nak culik sape pulak? nurse? doktor?" bentak damian entah kenapa perasaannya amat marah ketika melihat muka syaza yang betul-ii berada di depannya pada masa ini.

" aku tak tahu dia nak apa? tapi dia kata dia nak tolong kita? tak tahu lah tolong yang mcm mana? bukan boleh percaya sangat perempuan ni" pandangan dingin diberikan oleh haffin kepada syaza yang berada di sebelahnya.

"enough!! i tahu i salah, semua orang pernah buat silap and semua orang tak sempurna!! jangan cepat menilai abang luth!! syaza datang sebab nak tolong semua bukan nak buat masalah" luahnya setelah cukup mendengar cacian yang diberikan terhadap dirinya.

"kau jangan cakap pasal menilai lah kalau kau sendiri pun takde nilai dan harga diri!! kalau kau taknak buat masalah kau boleh blaa sebab kalau kau ada dekat sini makin bertambah masalah!! sementara aku boleh cakap elok-elok ni baik kau bla" haffin mengetap giginya dengan kuat tangan kanannya digenggam dengan kuat.

" dah lah syaza baik kau blaa, kau ada dekat sini pun tak boleh nak tolong apa, entah-entah harraz kemalangan tuw pun sebab kau kan? ni semua kerja kau kan? tak puas lagi ke kau kumpul dosa? apa pulak kau nak buat lepasni? bunuh aku? tikam haffin? APA SIAL?" sisi dirinya yang penyabar sudah hilang ketika berdepan dengan syaza, yang ada pada waktu itu hanyalah kemarahan dan sakit hati yang mendalam.

" dah puas caci maki syaza? okay now dengar sini kalau ada apa-apa jadi dekat aryan or harraz jangan menyesal!! sebab masatu dah takde apa dah yang boleh korang buat dan pilihan ni yang korang pilih kan? tanpa pertolongan syaza korang boleh pilih salah sorang jee, so which one? aryan or harraz? all the best,goodluck". syaza memberi pandangan sinis lalu pergi dari situ dengan segera tanpa menoleh ke belakang, sakit hatinya  membuak-buak ketika itu kerana datang dengan niat yang baik tetapi dilayan seperti sampah.

" perempuan gila" getus damian. "dah lah tuw, haa ni kau nak pergi mana ni? kau nak balik ke?" tanya haffin lalu menolak bahunya.

"ehh kau pahal tolak-tolak ni? cilake, ye ahh aku nak balik abang aku suruh, nak tengok-tengokkan lissa,tya dengan keisha dekat rumah". "ha elok lah tuw, ni aku nak pesan, kau tengok je jangan lebih-lebih kalau tak dengan kau sekali masuk bilik bedah malam ni katil pembedahan aku tempah sebelah harraz baru semangat harraz nak bangun" kata haffin dengan gurauan merepeknya.

"banyaklah kau,bodoh ke? ehh dah lah aku gerak dulu nanti kalau abang aku tahu aku dekat bawah ni lagi mati aku kena tibai free free tanpa bayaran" damian gentar akan abangnya, tanpa melengah lagi masa damian terus pergi dengan terburu buru.

———————————————————————

haffin kembali semula selepas membeli beberapa minuman. " bapak lama sial aku tunggu kau boleh mati kehausan aku, woi!! lama-lama kau pergi ni jee kau beli? haram jadah betul!! aku ingatkan dapatlah mcd ke pizza ke roti coklat je kau belikan untuk aku? sia-sia aku menunggu dengan penuh harapan!!" dylan kemudian mengeluh tanpa ucapan perut buayanya yang kelaparan itu redha menelan roti kosong dan air nescafe yang dibelikan oleh haffin.

" ehh kau jangan banyak bunyi kat sini!! makan je apa ada, kalau kau nak mcd kau pergi beli sendiri dasar manusia tak reti bersyukur!! allah dah tetapkan malam ni rezeki kau roti kosong je makan je lah apa ada aku sepak kang". haffin memberi ceramah harian kepada dylan seperti biasa.

" korang tunggu sini aku nak pergi call lissa kejap" pesan aryan kepada haffin dan dylan takut hilang ke mcd pula nanti.

tutt tutt tutt tutt

"hello? sayang biy tak balik lah malam ni, sayang tidur dengan tya okay? temankan dia cakap dekat dia insyaallah takde apa-apa."

" okayy, biy okay tak? don't worry lissa temankan tya malam ni, kalau ada apa-apa biy call tau!!."

"yaa okay, sayang jangan tidur lewat tak elok untuk baby."

" okay biy, i love you, take care"

" i love you more sayang" panggilan dimatikan.

" lan, tadi kau tahu siapa datang jumpa aku?" tanya haffin dengan muka geram.

" siapa? ehh kau dah pahal buat muka taik." tanya dylan pelik melihat muka haffin yang tiba-tiba berubah menjadi marah.

" muka taik atok kau!! tadi syaza dtng jumpa aku dekat bawah masa tengah beli makanan, kebetulan time aku nak cau naik lif dam keluar dari lif, mengamuk jugak aku dengan dam tadi menyampah dengar perempuan tuw tak habis-habis cakap nak tolong itu lah ini lah, entah-entah nak tolong buat masalah jee, aku memang takkan percayakan dia lagi cukup lah sekali dia buat hal yang tak masuk akal tak perlu nak repeat, takut aku bunuh je budak gila tuw nanti." panjang lebar cerita haffin, dylan hanya mendengar dengan teliti setiap percakapan.

" asal tak call aku? boleh aku masuk line rembat dia tadi." geram dylan. " tuw lah kau lambat!! duduk dalam gua lagi" sindir haffin.

" borak apa ni? rancak semacam jee?" tanya aryan yang tiba-tiba datang entah dari mana.

" tadi kau kata nak call lissa? dah ke? cepat naw." kata dylan dengan sengihan. " berapa lama pulak aku nak call bini aku?" tanya aryan. "takdelah selalunya kalau budak-budak couple ni call berjam jam hehe." " aku dah khawin kau ni masuk air ke apa?." " ouhh ha ah lah aku lupa hahahaha."




malam ni aryan senyap sikit, maybe rindu harraz😢

KEEP SUPPORT BELAIAN JEJAKA DINGIN🥰

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now