"sorry Biy,hehe" kata Merlissa dengan sengihan."ishh,nasib sayang, awak ni pun kenapa tak makan?biy ingat ada apa-apa tak elok nak jadi dekat anak,sekali awak tuw sakit perut sebab tak makan macam-macam lah baby ni memang suka buat biy risau kan?"kata aryan lalu membuka pintu kereta buat Merlissa.
"alaa,biy jangan lah marah!! Mana lissa tahu, lissa mana pernah mengandung before ni!! Lissa takut lah sebab tadi ariq tolak lissa, tak lama lepas tuw my tummy sakit,lissa takut apa-apa jadi dekat anak sebab tuw lah lissa panik,biy jangan lah marah lissa biy tak sayang lissa ke? Takpe lah," kata Merlissa lalu memandang keluar tingkap dia sudah menitis kan air matanya saat itu,aryan hanya menggeleng dan tersenyum kecil.
"dah dah, biy tak marah,biy cakap je jangan lah menangis, buruk lah,kita pergi makan okay? Okay cakap dengan biy nak makan apa harini apa je biy izinkan,but malam nanti kena minum susu 2 gelas? Promise? Tangan tuw balik nanti biy tukarkan balutan" pujuk aryan lalu menarik tangan Merlissa dan dikucup nya lembut.
"hmm,okay!! Nak makan lobster!! " kata Merlissa dengan teruja lalu memeluk aryan yang hanya berbajukan kod itu.
"okay boleh,kita balik dulu bagi biy tukar baju then kita pergi okay?" kata aryan dengan lembut.
"okay!! Sayang Biy!!" kata Merlissa dan mengucup bibir Aryan.
"gatal lah isteri saya ni!! Siap malam nanti ehh?" kata aryan dengan muka nakal.
"hehehe " Merlissa hanya ketawa kecil.
------------------------------------------------------
Setiba di rumah aryan menukar baju di dalam bilik Merlissa pula hanya menunggu di ruang tamu.
"hye lissa,ar mana?" tanya haffin.
"ehh bila sampai? Biy ada dekat atas tukar baju kenapa?" tanya Merlissa kepada haffin.
"ada benda sikit nak cakap dengan Dia," kata haffin dan memberi senyuman.
"eh princess Aurora kenapa dengan tangan tuw?aryan buat ke? Celaka punya suami,tuw lah I dah cakap khawin dengan I je," kata harraz dengan gurauan nya.
"panjang cerita dia harr HAHAHA you ni pun I sayang ar sorang je!! Dia mr dingin kesayangan saya tau hahaha " jela Merlissa kepada harraz.
"ha kau dengar tuw,kau tuw mr mangkuk je!! " tiba-tiba aryan mencelah.
"hek eleh kau, aku gurau je!!huru hara bethol," kata harraz lalu menjeling Aryan.
"ar aku ada benda nak bincang lah bro urgent!! Kau ada nak pergi mana-mana ke?" tanya haffin dengan muka risau.
"apahal ni? Aku ingat nak bawak lissa keluar makan mengidam lobster kata nya , dia tak makan lagi tuw risau pulak Aku,kau nak cakap apa?" kata aryan lalu mendekati Merlissa.
"ehh,takpelah kita makan dekat rumah je,biy boleh bincang dengan harr and haff lissa masak dekat dapur?lain kali jelah makan dekat luar, kesian biy penat baru balik kerja, " kata Merlissa rasa kesian pula terhadap suami nya yang hanya menuruti kerenah nya.
"betul ni baby okay ke? Tangan kan sakit lagi boleh masak ke? " tanya aryan risau pula dibuat nya.
"it's okay lah Biy,lissa okay sikit je ni!! Lissa pergi dapur dulu ehh? Korang borak lah dulu! " kata Merlissa dan berlalu dari situ menuju ke ruang dapur rumah.
"careful babygirl, " laung Aryan.
"ha kau nak cakap apa?" tanya Aryan kepada haffin.
"ariq,dia takde masa aku dengan harr nak collect dia tadi, dia dah cau " jelas haffin ringkas.
"aku tak kira aku nak korang cari jantan kaparat tuw sampai jumpa,bini aku tuw tengah pregnant kalau apa-apa jadi macam mana? " kata aryan dengan tegas kepada haffin dan harraz.
"lek bro,aku cari musibat tuw ,nanti aku sendiri akan lunyai Dia!" kini giliran harraz berbicara.
"takpe nanti aku suruh damian tengok-tengok kan Merlissa dekat U, " kata haffin.
"kau nak suruh dia jaga bini Aku? Musnah lah otak bini aku tuw nanti kena pengaruh " kata aryan lalu menggeleng kepala.
"lek ah ar damian okay apa? Ke kau nak aku hantar dylan? HAHAHA kalau aku hantar dylan silap-silap Merlissa mintak cerai dengan kau HAHAHA " kata harraz dengan penuh tawa.
"ehh burma ni mulut kau tuw dasar longkang!! Damian pun boleh ah jangan Dylan""kata Aryan.
"copy that bro!!" kata haffin.
"ehh jom lah kita makan dulu,aku dah lapar ni!" kata harraz kepada aryan dan haffin.
"aku rasa macam nak halau je kau ni,tak reti malu,ada aku jemput kau makan ke Burma?" tanya aryan dengan muka menyampah.
"suka hati aku lah!! Lissa ajak aku makan kau pahal!!" kata harraz dengan tengking nya.
"ehh si babi ni memang dah lama hidup!! Kau tak payah nak beria dengan bini Aku,aku bagitahu makcik singa nanti padanmuka Kau!!" ugut aryan dengan sinis.
"ehh bro hensem sial kau harini,jom makan dulu kesian kau penat,aku bukan suka bini kau pun aku kawan je hehehe, " kata harraz dengan sengihan kerang busuk.
"tahu takut, hanat betul," kata aryan dengan sinis.
"bodoh punya Burma!hahaha " kata haffin ringkas.
"Biy!!! Jom makan? Lissa dah siap masak ajak harraz dengan haffin sekali," laung Merlissa.
"okay baby I'm coming!! " laung aryan pula.
"alhamdulillah rezeki dah memanggil," kata harraz dengan ucap syukur nya.
"serabut aku dapat member macam Kau," bicara haffin dengan gelengan kepala.
"dah jom,makan dulu" ajak Aryan.
859 words
Voted
Comments
Panik lebih lah Merlissa ni😂
Keep support BELAIAN JEJAKA DINGIN 🥰
YOU ARE READING
BELAIAN JEJAKA DINGIN
RomanceARYAN LEITH MIKAEL, seorang jejaka dingin Dan baran dia juga berdarah kacukan, mempunyai mata berwarna ocean blue yang digilai ramai wanita di UNIVERSITY dia juga anak kepada orang ternama iaitu DATO AFFAN LANGE MALIQUE, CEO kepada BERJAYA HOLDINGS...