SEMINGGU KEMUDIAN...pandangan mata tertumpu ke arah luar tingkap jelas hujan yang turun pada hari itu sungguh lebat bagaikan air mata yang mengalir seperti hilangnya seorang sahabat. rindu yang tiada penamat seperti menunggu masa yang tepat di suatu saat. rindu kepada seorang sahabat yang tidak ubah seperti keluarga sendiri, diri bagaikan dikepung oleh keresahan yang menyelubungi diri.
kaki melangkah masuk ke dalam bilik perlahan mendekati tubuh seorang lelaki yang berada di sudut hujung bilik, lalu tangan menyentuh lembut badan si jejaka yang sedang tadi kusyuk melihat ke arah luar tingkap yang dihiasi dengan hujan lebat yang cukup indah pada ketika itu.
"biy, sudah-sudah lah termenung tuw sampai sayang masuk pun biy tak perasan" tersentak lamunan " hye sweetheart" satu senyuman diukir untuk si isteri " biy dah makan? by the way how's harraz condition now? better?" aryan memegang lembut tangan merlissa lalu menarik perlahan kerusi langsung diberi kepada merlissa untuk duduk. "semua okay, tapi tak tahu lah bila dia nak sedar, rasa rindu dengan perangai berlagak bijak tapi bodoh dia tuw" aryan mengukir senyuman pahit.
pintu bilik dibuka oleh 2 figura menghampiri kedua suami isteri itu. "nanti dia bangun lah tuw percaya lah cakap aku, kita kenal dia dah lama, dia kuat bro" sambung haffin yang baru sahaja tiba di situ.
"alaa takpe semua rileks nanti dia lapar dia bangun lah tuw" dengan senang nya dylan berkata kata."pandai nya kau ni, aku bangga jadi member kau, disebabkan aku bangga harini boleh tolong aku tak?" puji haffin dengan permintaan "apa"
" tolong senyap boleh?" haffin menolak bahu dylan sedikit kuat. "hek elehh mamat ni kang aku eshh""apa? haa apa? meh sini!! aku ketuk kau japgi" dylan mula cuak lalu mengangkat kaki untuk cabut seribu batu dari situ. "ada ada je korang ni haih, cuba behave sikit? bolehh?" tanya merlissa kepada haffin.
"bukan salah i dia yang merepek duluu..." aryan memandang haffin lalu mengangguk isyarat untuk mendengar kata merlissa. "yelah okayy" haffin hanya akur mendengar permintaan aryan."bro hal kerja semua kau jangan risau tuw aku dah handle dengan damian, anything aku update kau" lega selepas mendengar soal kerja yang sudah diatur dan diambil alih seketika oleh haffin dan damian. satu masalah selesai akan tetapi hal yang sering bermain di fikiran nya sekarang ini berkaitan harraz.
"okay apa apa catch up dengan aku haff, by the way kau datang dengan lan je ke? tya tak datang?" tanya aryan curiga kerana semenjak kejadian ini berlaku setiap hari tya tidak akan lupa untuk melawat harraz di hospital akan tetapi berbeza pula dengan hari ini membuatkan aryan tertanya tanya.
"tya kata dia datang malam nanti dengan lissa?" jawab haffin dengan muka yang keliru. aryan memandang isterinya dengan sebelah kening yang diangkat. "sayang nak datang sini lagi dengan tya malam ni? kenapa tak bagitahu biy? nak keluar sorok-sorok ke apa ni?" ha sudah cuak muka merlissa dengan pertanyaan yang diberi oleh suaminya bertubi tubi itu.
"ehh hehehe mana ada biyy, sayang baru je plan nak bagitahu biy tapi haff dah bagitahu hehehehe, so boleh kan biy?" sejujurnya memang dia merancang untuk pergi tanpa pengetahuan aryan.
"yakin nya kamu?"
"yakin lah sebab sayang tahu biy sayangkan sayang kan? ehek ehek"
"biy tak izinkan fullstop no one is going out tonight either you or tya" tidak semudah itu untuk izinkan merlissa keluar jikalau bukan dengan nya, semenjak kejadian yang menimpa harraz dia selalu merasa was was dengan semua perkara.
"alaa biy please, i just ask for once can you just let me go out tonight with tya? okay kalau biy risau takpe takpe haff you boleh bawak kitorang kan? or lan haa dia suka buat kerja amal or damian sebab dia tak pernah merungut or what so ever can? can? please biy!! sayang kesian lah dekat tya tuw sebagai kawan sayang kena selalu ada dengan dia"
YOU ARE READING
BELAIAN JEJAKA DINGIN
RomanceARYAN LEITH MIKAEL, seorang jejaka dingin Dan baran dia juga berdarah kacukan, mempunyai mata berwarna ocean blue yang digilai ramai wanita di UNIVERSITY dia juga anak kepada orang ternama iaitu DATO AFFAN LANGE MALIQUE, CEO kepada BERJAYA HOLDINGS...