Bab 15 (rahsia)

2.5K 84 14
                                    



Aryan berjanji dengan Merlissa untuk keluar bersama-sama hari ini, aryan ingin menjelaskan tentang ian dan syaza. Mereka berancang ingin keluar berjalan-jalan , kata Merlissa dia rindu suasana pantai di kampung, aryan merancang ingin membawa Merlissa ke sebuah pantai di situ. Aryan akan mengambil Merlissa di rumahnya.

"lissa nak pergi mana?"tanya keisha.

"Aku nak keluar dengan ar dia kata nak cerita pasal ian and syaza"kata Merlissa yang sedang menuju ke pintu hadapan.

"ohh okay, take care lissa btw aku nak kirim boleh tak?"tanya keisha.

"kirim apa wey?boleh je!"kata Merlissa sambil menyarungkan sandal miliknya di depan pintu rumah itu.

"belikan Aku gegirl punya Pampers boleh? Jap aku ambil duit" kata keisha ingin mengambil duitnya.

"Ohh boleh je,Ehh tak yah lah aku belikan sekali,aku pun bendera merah jugak memang nak beli sekali sokay it's all on me "kata Merlissa sambil tersenyum.

"serious? Thank you lissa love you babe"kata keisha.

"no problem, small matter babe love you more"kata Merlissa mendatar.

"ehem ehem"kedengaran suara seseorang berdehem.

"Ehh biy,bila sampai?"tanya Merlissa.

"dah 1 minit saya dekat belakang awak babygirl,"kata aryan tersenyum.

"I'm sorry biy tak perasan ,borak dengan keisha tadi dia kirim barang"kata Merlissa dengan membuat muka paling comel nya untuk aryan.

"sokay babygirl, lavender for my only lavender "kata aryan sambil menghulurkan sejambak lavender kalini lavender itu bersama dengan chocolate.

"omg biy,this is so huge!! Thank you!!I love you biy more than anything in this world"jelas Merlissa lalu menyambut huluran aryan.

"I can give you more than this!! I love you too my only lavender "kata aryan dan memimpin Merlissa ke kereta mustang nya yang berwarna hitam.

"here you go my girl"kata aryan dan membuka pintu kereta nya.

"thank you Mr.dingin kesayangan saya!!"kata Merlissa lalu mencuit hidung mancung milik aryan.

"let's go"kata aryan yang kini berada di dalam kereta dan memulakan pemanduannya.

"biy,where are we going?"tanya Merlissa memandang muka aryan.

"secret, shhh"kata aryan dan terus fokus dengan pemanduannya.

--------------------------------------------------------

Aryan memberhentikan keretanya ,dan keluar untuk membuka pintu Merlissa. "we arrive babygirl!! "kata aryan lalu memimpin Merlissa.

"omg biy,I'm so happy!! I love you so much "kata Merlissa selepas melihat pantai yang berada di depan matanya.Merlissa memeluk aryan dengan erat.

"I will do anything just to make you happy babygirl, listen you're my only lavender and you're my everything, nothing precious more than you girl"kata aryan lalu mengusap lembut rambut Merlissa dan menuju ke pantai yang berada di hadapan mereka.mereka berada di bondi beach terletak di Sydney.

"can I start now baby?"tanya aryan selepas mereka duduk di atas pasir berhadapan deruan ombak pantai itu.

"yes biy"kata Merlissa mendatar ,aryan memegang tangan Merlissa.

"sebenarnya ian tuw kawan rapat biy sama macam harraz dan haffin, tapi dia pergi dulu, "kata aryan dengan sayu.

"why? What happened to him? Tell me everything!"kata Merlissa dengan riak ingin tahu.

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now