BAB 66 (cemburu)

2.7K 64 10
                                    

sepanjang di dalam kereta aryan langsung tidak bercakap dengan merlissa selepas insiden di kedai makan pagi itu dimana hanafi secara tidak langsung terserempak dengan mereka aryan berubah 360 darjah.

"biy bila kita nak balik?"

"esok kita balik, kenapa? tak rela nak tinggalkan yang tersayang ke?"

"apa biy merepek ni? kesayangan saya ada sorang je dalam dunia ni tau which is you ARYAN LEITH MIKAEL"

"ha apa-apa jelah"

"awak ni kenapa? sejak balik dari kedai makan tadi awak lain je? ada apa-apa ke awak nak cakap dengan saya ni?"

"apa yang lain? sama je,"

"dah lah jom masuk tidur"

"okay" balas merlissa dengan muncung.

——————————————————————

pagi ini merlissa bangun awal oleh kerana aryan mempunyai urusan penting yang perlu diuruskan secepat mungkin di australia. merlissa mengemas semua baju-ii mereka dan memasukkan nya ke dalam bagasi, aryan pula sedang mandi sambil merlissa mengemas ke semua pakaian mereka.

"dah siap kemas semua baju?" kata aryan sambil lalu di sebelah isteri nya yang sedang zip bagasi mereka yang berada di atas katil.

"dah semua dah siap dah tinggal nak pergi airport je so? awak tuw cepat sikit siap mengalahkan saya ish!!" kata merlissa dengan jelingan.

"saya lambat sebab bagi awak siap dulu jadi bukan salah saya" kata aryan dengan selamba.

"ye lah semua salah saya" kata merlissa dengan bersahaja.

"tahu takpe" kata aryan dengan hambar.

"awak ni kenapa ha? dari semalam asyik nak cari pasal je dengan saya? apa masalah awak sebenarnya ni? stop it lah biy!! whats wrong with you?" kata merlissa dengan suara yang tinggi.

"ask yourself" dengan bersahaja aryan berkata sambil menyikat rambut nya yang lebat di depan cermin bilik mereka.

"ask myself? apa yang saya dah buat? tell me? kalau saya salah bagitahu apa salah saya? ni tak! awak buat perangai mcm ni ingat boleh selesaikan masalah ke? no aryan!" merlissa dengan emosi nya yang sudah tidak dapat dikawal diikuti perasaan amarah membuatkan dia menitis kan air mata dengan mudah.

"okay look" aryan memandang wajah merlissa dari cermin langsung membuang ego nya dan merapati si isteri dengan mengangkat dagu nya untuk melihat ke dalam matanya. "look into my eyes, don't cry okay? i'm sorry saya cuma tak suka awak rapat and mesra sangat dengan hanafi tuw i got jealous sayang, saya ni suami awak so bila awak panggil orng lain sayang saya terasa! you know how much i love you kan?" kata aryan dengan jujur menerangkan situasi sebenar.

"biy i'm sorry for what i did to you!! saya tak tahu awak cemburu but why nak cemburu kan saya dah bagitahu awak banyak kali you're the one,datanglah anak raja sekali pun saya tetap pilih awak dan hanya awak" kata merlissa lalu memeluk aryan dengan erat.

"that's my girl, biy minta maaf kalau biy over okay? i just love you so damn much!"

" i know and i love you more!!"

"okay dah let's go! nanti lambat pulak sampai" kata aryan dengan mengusap pipi merlissa.

"let's go"


——————————————————————-

AUSTRALIA

" ar,long time no see you idiot friends!!" kata harraz dengan senyuman terukir di bibir nya.

" berapa lama kau tak cuci mulut kau ni longkang sangat" kata aryan dengan pandangan maut.

"eleh kau ni ar gurau manja pun tak olehh alololo!! meh sini anak daddy mehh alolo encem nya dia tuw amboii babap kang!!" kata harraz lalu menepuk punggung aryan, merlissa yang berada di sebelah hanya tertawa kecil melihat perangai harraz.

"woi bodoh kau ni jangan sampai...."

"wo wo wo lekk baru jumpa dah nak gaduh pening lah aku" kata haffin lalu menggelengkan kepalanya.

" hek eleh anak tapir ni acah pening pulak blaa ahh kau" kata harraz dengan jelingan.

"kau nak balik jalan kaki ke sial? kau jangan naik kereta aku ehh babi" ugut haffin.

"aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" harraz menjerit sekuat hati nya di tempat letak kereta lapangan terbang itu.

" weyh bodoh diam lah sial bising lah bodoh!!" maki haffin tidak tertahan lagi ketika itu.

"aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, kau nak bagi aku naik kereta kau ke tak? aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa" harraz mengugut haffin lalu kembali menjerit seperti pondan tak cukup umur.

"WOI yelah-ii diam lah sial" marah haffin.

"aaaaaaaaaaaaaa, okay! jom balik rumah penat ahh" harraz berhenti selepas menjerit hampir 2 minit di situ.

"ni adalah salah satu punca aku stress nak balik sini" kata aryan sambil membuka pintu kereta untuk merlissa dengan memandang harraz.

"pahal pandang aku?" kata harraz dengan pelik.

" dah lah bodoh hodoh pulak tuw, sabar jelah aku" kata aryan lalu memasuki ke dalam kereta tanpa berlengah lagi.

"cepat lah masuk, kau nak tidur sini ke?" kata haffin

" ehh sabar lah kau ingat aku nak sangat ke naik kereta buruk kau ni?" hina harraz dengan sinis"

"buruk bapak kau kereta aku lagi mahal dari kereta kau lah mangkuk" balas haffin pedas.

"ya allah apa nak jadi dengan kau ni haff, allah tak tengok kereta kau dekat akhirat nanti dia tengok amal ibadah kau, kereta kau ni tak bawak masuk kubur pun ish ish ish anak muda jaman now" sekian khutbah dari ustaz harraz yang tak bertamadun.

" pergi mampos lah kau aku malas nak layan anak burma" kata haffin dengan segera masuk ke ruang kereta.






hye dah lama tak update🥺sorry!!

keep support BELAIAN JEJAKA DINGIN🥰

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now