BAB 71 ( short vacation)

1.3K 53 10
                                    


sepanjang perjalanan mereka itu harraz cuba untuk berbual tetapi haffin enggan membalas walau sedikit, harraz cuba menceriakan suasana dengan membuka lagu malah haffin menutup lagu itu semula.

" haff kau asal? diam jee pelik jugak aku kalau tak ada jee benda kau nak memekak kat aku" tanya harraz mula curiga.

" aku tak pelik kau tuw yang pelik!! sebab sanggup buat macam tuw, kau rasa ar akan lebih bahagia ke kalau dia dapat tahu yang penderma tuw kau? kau rasa kitorang ni semua suka ke dengan tindakkan bodoh kau ni? dah lah harr aku penat nak cakap dengan kau ni sebenarnya kadang-kadang kau buat benda tak fikir pakai otak!!"

" HABISTU kau nak aku buat apa? buat apa BODOH!!! kau ingat aku tak fikir ke benda ni? banyak kali lah aku fikir haff!! tapi aku tahu ni yang terbaik untuk kita semua!! aku taknak cakap pasal benda ni lagi, yang aku fikir sekarang ni satu je aku nak spendtime dengan kau,aryan,tya and semua.korang je yang aku ada, aku tak mintak banyak cukup sekadar masa dengan korang"

" ikut kau lah harr aku tetap dengan keputusan aku, aku tak setuju tapi kau jangan risau aku tak bagitahu ar, aku harap kau ubah fikiran kau sebab ni bukan jalan terbaik" beberapa minit kemudian mereka tiba di rumah, haffin masuk ke dalam rumah itu setelah membawa beberapa barang ke dalam dan membantu yang lain di pool belakang rumah aryan.

" wey haff kau beli t.... pahal mamat sekor ni angin takde ribut takde monyok macam orang mati bini" haffin tidak mengendahkan dylan dan berlalu pergi.

" wey member keabadian sini tolong aku angkat barang" panggil harraz.

" harr pahal dengan haff tuw bendera merah ke sial? tiberr monyok" tanya dylan sambil mereka berdua membawa barang masuk ke dalam rumah tersebut.

" erm entah?" jawab harraz mudah.

" entah kau kata!! kau yang keluar dengan dia tadi kan? ke kau gaduh dengan dia tadi? ni mesti kes kau memalukan dia di khalayak ramai kan? aku tahuu dah kau ni memang!!!" tebak dylan lalu menghempuk-hempuk badan harraz.

" mana ada bodoh, woi dah pahal kau hempuk aku guna sayur ni? sakit anjir!!" harraz mengelak-elak.

" woi dah takde benda lain dah ke nak main? benda ni nak masak mangkuk!! kau pergi bagi dekat bini aku sekarang!!" marah aryan.

" harr sini jap aku ada benda sikit nak cakap ni, kau ada gaduh dengan haff ke tadi? pahal aku usya dia lain jee?" tanya aryan curiga.

"mana ada kau memandai je!! dah lah jom ahh makan tadi kata nak buat bbq sekarang ni satu hapak makanan pun takde, aku dah lapar ni"

" eh eh sape suruh kau beli barang 10 tahun? ada aku suruh? takde kan? sekarang ni kau ikut aku,tolong aku kat pool"

" ishh yelah, aduh baru nak usya bidadari aku kat dapur tuw ha" balas harraz.

" kejap-kejap lagi lah kau jumpa bidadari kau tuw, sekarang kau nak makan kan? tolong aku dulu" kemudian aryan dan harraz bergerak ke pool belakang rumah.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

"lan panggil lissa semua kat dapur tuw, dah boleh makan dah ni" arah aryan.

" berehh kejap aku panggil" balas dylan.

" ar aku ada plan, aku ingat en aku nak bawak kita semua pergi bercuti? on?" tanya harraz.

" aku kena tengok appointment aku dulu harr, tapi aku okay jee, aku on jee asal semua ada" balas aryan ringkas.

" aku okay"jawab haffin harraz membalas dengan senyuman.

" aku nak ikut, aku dah lama tak pergi bercuti ni dapat lah aku berehat sikit" celah damian.

" nak pergi mana semua ni? bercuti bagai? biy?" tanya merlissa.

" harraz ni ajak pergi vacay, tapi baru plan gitu-gitu jee, sayang okay ke?" tanya aryan lalu menarik isterinya duduk di sebelahnya.

" saya okay je tapi biy tuw kalau jadi apa-apa macam mana?" jawab merlissa lalu melihat ke wajah suami nya.

" biy okay takpelah nanti kita boleh bawak ubat kan? so takde apa lah" jawab nya ringkas.

" okay kalau macam tuw saya okay jee, harr ni pelik-pelik je ehh sejak dua menjak ni, ada apa-apa ke ajak pergi bercuti ni?" tanya merlissa.

" sajaa je dah lama tak ambik cuti, bukan selalu kan nak pergi bercuti ni, hahaha lagipun masa kita pergi bercuti haritu kan takde dylan dengan damian so kalini ada diorang meriah sikit lagi ramai lagi gempak lissa!!" harraz menjawab dengan gembira.

" you takde cakap dengan i pun kita nak pergi bercuti ni," tanya tya.

" i bukan taknak cakap, baru tercakap ni ha, baru fikir sembang-sembang tadi dengan ar and haff" jawab nya semula.

" so bila kita nak pergi ni? sha ikut je" keisha mencelah.

" amboiii tak menyempat ehh my girl ni!!" kata haffin lalu memberi senyuman yang cukup manis.

" auto okay ehh kau tadi macam cuka sekarang dah macam watermelon,penyakit orang bercinta ni kuat betul, risau kadang aku dengan kau ni, sha kau kangkang kan si haff ni ke?" tanya dylan dengan curiga lalu menyumbatkan daging ke dalam mulutnya.

" ehh apa you ni agakk sikit ehh!! tahyul lah you ni lan hahaha" gelak keisha.

" kalau dia kang kang kan haff takpe jangan sampai aku yang kang kang kan kau!! dasar single" campur harraz.

" seram lah macam ni member kang kang member"

" dah dah sekarang ni semua ada kan,baik kita bincang pasal vacay kita ni? okay!! so, berapa hari? and where should we go?" aryan menyampuk lalu menukar topic perbualan mereka yang semakin merepek itu.

" aku rasa kan apa kata kita pergi mana-mana villa yang private and ada great view" cadang dylan.

" ngam jugak tuw lan, agak-agak dekat mana tuw?" tanya haffin.

" aku ikut jee, tya ada aku ada ehekkk" balasnya ringkas.

" mengada lah harraz naim ni, tya okay je asalkan ada baby harraz sorang ni uhukk" dylan memuntah kan semula makanan yang berada dalam mulutnya.

" woii kau pahal? geli doh bang, pengotor sia kau!!" bising damian lalu menjauhi abang nya.

" aku tak tahan dengan drama ni!! bawak aku lari miska!! aku udah capekk ini!!" teriak dylan dengan sinetron nya.

" weyh bodoh, miska bapak kau!! ada yang makan penumbuk aku ni nanti kang over pulak kau tengok orang bahagia" marah harraz lalu menunjukkan buku lima nya yang agak mantul itu.

" kau ni bang dah single tuw redha je ini semua ujian buat kau bang tabah" sekian nasihat dari dylan.

" diam lah kau adik derhaka!! ni kalau dekat malaysia aku dah bagi kau minum teh ais derhaka" jeling nya.

" oii dah dah mekak ahh" sangkal haffin selamba.

" thanks haff, so berapa hari? aku rasa 3 hari cukup kot, lama-lama nak buat apa kan?" kata aryan.

" okay confirm 3 hari aku cari tempat pastu pape aku update dalam group abang jago" jawab harraz.

" okay dah enough, makan asyik berborak jee dylan je yang makan dari tadi" celah merlissa.

" mana ada jahat lah you lissa"

" i gurau jelah hahaha ishh"

" honey nak makan apa? sini sayang ambikkan" tanya tya.

" ehhh takpe tengok awak pun dah kenyang" jawab harraz.

" dah lah babi dusta lah kau bodoh!!" bising dylan.

"dengki 2.0"

" asyik bergaduhh je monkey 2 ekor ni" ucap aryan dengan perlahan merlissa yang mendengar hanya tergelak halus.



yeay short vacation!! apa jadi ekk nanti?

KEEP SUPPORT BELAIAN JEJAKA DINGIN🥰

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now