Aryan dan Merlissa sudah pun sampai di rumah arayan,selepas mereka tiba di lapangan terbang Australia mereka terus bergerak ke rumah Aryan,barang-barang merlissa akan di ambil esok hari . Aryan mendukung merlissa yang sudah ketiduran di dalam kereta itu,nyenyak sungguh merlissa seperti pengsan aryan cubit pun dia tak sedar.aryan mengangkat tubuh isteri nya memasuki ke dalam bilik nya,lalu meletakkan merlissa di atas katil dan menyelimut badan merlissa aryan juga menanggal kan jacket tebal merlissa. Dia mengucup pipi merlissa kemudian megucup umbun-umbun merlissa dengan lembut."eyy comel nya isteri saya ni,I love you babygirl, " kata aryan lalu mencubit pipi gebu merlissa sekali lagi.
"bro esok aku ambil barang lissa bawak dekat rumah Kau,aku balik dulu cau" kata haffin di hadapan pintu bilik Aryan.
"okay haff,thank you bro!!" kata Aryan.
"Wey ar,cakap dekat lissa bangun tidur esok jangan lupa minum susu,elok untuk kesihatan mana tahu dah berisi," kata harraz pula yang baru muncul itu.
"kepala hotak Kau! Aku ni baru khawin 3 hari kau jangan merepek lah gila,kau simpan jelah susu nilofa kau tuw,baby aku tak suka pisang" kata aryan dengan muka sinis nya.
"hek eleh Kau,berlagak nak mampos," kata harraz dan menjeling Aryan.
"woii burma dah dah,jom kita balik," kata haffin lalu menarik harraz pergi dari situ.
--------------------------------------------------------
Merlissa membuka matanya dan bangun terus berlalu ke dalam bilik air untuk membersihkan badan.(ya allah lissa,kau mandi Kenapa,kau nak pakai baju apa gila!!) monolog merlissa di dalam hati.
"baby,tengah mandi ke tuw? Biy dah suruh harraz dengan haffin ambil baju baby pagi tadi,biy letak atas katil eh?" kata aryan dari luar pintu bilik air.
"okay biy,thank you sayang biy," kata merlissa.
"biy sayang awak lebih lagi," kata aryan dan beredar turun ke bawah.
Selepas merlissa siap mandi dia memakai baju dan mengemas katil tempat tidur dia dan Aryan.merlissa menuruni tangga rumah mencari kelibat aryan di dalam rumah besar itu.
"biy!!biy?" laung merlissa.
"biy dekat kitchen ni," laung aryan dari dapur rumah .
"biy masak apa ni? Patut nya lissa yang masak!!dah tepi-tepi biar lissa yang buat," kata merlissa dan cuba untuk mengambil alih tempat aryan di dapur.
"it's okay,biy nak masak untuk baby harini,takpe biar biy buat baby duduk situ tengok biy je!!" kata aryan dan membawa merlissa ke tepi.
"betul ni? Sorry biy semalam lissa penat sangat tertidur,tak dapat layan biy,lissa minta maaf tau?" kata merlissa dengan sayu. Merlissa mencebik kan bibir nya,aryan hanya tersenyum nakal.
"Ya betul,no need to say sorry baby,but malam ni biy nak habuan sebab semalam baby tak layan biy malam ni biy nak makan baby puas-puas okay!!"kata aryan dengan muka nakal sambil memasak.
"okay!! Janji," kata merlissa.
"alright biy tunggu,okay let's eat," kata aryan dan menceduk makanan di dalam kuali tersebut dan meletakkan nya di atas pinggan.
"open your mouth!! " kata aryan ingin menyuap Merlissa.
"emm,sedap nya pandai juga suami saya ni masak,hensem pulak tuw HAHAHA " kata merlissa memuji Aryan.aryan dengan bangga nya mengangkat bahunya.
"saya ni malas nak riak je,tapi demi awak saya terpaksa riak dan takbur HAHAHA " kata aryan kemuadian pecah gelak tawa mereka di dalam rumah itu.
"biy harini lissa dah kena masuk U, tapi kelas lissa pukul 3 Nanti so lissa nak minta izin biy keluar pergi U boleh?" jelas merlissa sambil menyuapkan pasta ke dalam mulutnya.
YOU ARE READING
BELAIAN JEJAKA DINGIN
RomanceARYAN LEITH MIKAEL, seorang jejaka dingin Dan baran dia juga berdarah kacukan, mempunyai mata berwarna ocean blue yang digilai ramai wanita di UNIVERSITY dia juga anak kepada orang ternama iaitu DATO AFFAN LANGE MALIQUE, CEO kepada BERJAYA HOLDINGS...