Bab 52 (dirogol)

4.5K 59 2
                                    



"isteri encik boleh discharge harini,kejap lagi kami akan sediakan surat lagi satu jaga kandungan dia baik-baik dia masih dalam keadaan yang lemah,keguguran boleh berlaku jika dia terjatuh,terhentak atau membuat kerja yang berat," nasihat doktor itu kepada aryan.

"baik doktor terima kasih banyak banyak," kata aryan.

"awak kena kuat sayang,saya ada untuk awak," luah aryan sambil menatap wajah merlissa.

"Biy..." merlissa terjaga dan memanggil aryan.

"ya sayang biy ada ni," jawab nya.

"nenek mana Biy? Nenek tak boleh buang lissa Biy!!lissa takde keluarga Dah!!" kata nya dengan tangisan.

"shh shh..sayang biy kan ada? Biy akan ada selalu untuk awak, jangan cakap macam tuw,nenek tuw nanti hati dia lembut semula lah tuw,dia tengah marah,jangan risau okay?" tipu aryan kepada merlissa demi menenangkan nya.

"maaf mengganggu, ini ubat yang puan perlu makan 2 kali sehari, ini vitamin untuk baby, tak boleh skip Ya? Saya minta diri dulu," kata nurse itu.

"baby? Nurse!! " merlissa memandang aryan dengan pelik dan memanggil nurse itu semula.

"Ya puan? Ada apa-apa yang saya boleh Bantu?" tanya nurse itu.

"saya rasa salah ubat ni,saya tak mengandung," jelas merlissa.

"ehh Tak,betul ni ubat puan, puan mengandung 3 minggu," terang nurse itu. "kalau takde apa apa lagi, saya minta diri dulu " kata nurse itu.

"Biy? I'm pregnant? No!! I'm not!! Kita dah lama tak bersama!! Macam Mana boleh? Biy explain!! What I didn't know? What are you trying to hide from me? Aryan!!" marah merlissa.

"sayang,jangan banyak bergerak,awak tak sihat"kata aryan.

"jawab Biy!! Kenapa saya boleh mengandung? " tanya merlissa curiga.

"yes!! It's not my child sayang!! Awak dirogol!! Syaza yang rancang!! Orang suruhan dia rogol awak semasa awak dalam koma!! " tengking aryan dalam penjelasan.

"astargfirullahalazim!! Kenapa awak rahsiakan benda ni dari Saya? Saya... Mengandung kan anak haram? Allahu, " merlissa mengalirkan air mata dengan deras mengenang nasib nya dan memegang kepala nya lalu menjerit.

"sayang!! Jangan macam ni biy ada,kita jaga baby ni sama-sama,biy terima semua takdir ni," kata aryan dengan redha.

"Tak!! Tak boleh Biy!! Lissa taknak!!ni bukan anak Lissa!! Lissa nak gugurkan kandungan ni!! Biy lissa taknak!! Ya allah!! Sampai hati syaza buat akak macam ni," rintih nya.

"jangan sayang,semua tuw bahaya!! Dengar cakap biy, kita jaga baby ni sama sama,walaupun dia bukan anak biy, biy terima Dia," jelas aryan.

"taknak!! Saya taknak!! Biy apa salah lissa sampai macam ni sekali allah uji Lissa!! Lissa tak kuat Biy!!" rintihnya dengan kuat, aryan memeluk badan isterinya.

"shhh takpe sayang semua ni ada hikmah,sayang kena kuat Ya? Biy ada " kata aryan dengan pelukan hangat.

"ya allah!!" tangis nya lagi.

-------------------------------------------------------

"sayang lapar? Nak makan Apa?biy belikan " tanya aryan kepada merlissa, kini mereka dalam perjalanan pulang ke kuala lumpur dan berhenti di r&r seketika.

"saya tak lapar," jawabnya pendek.

"awak tak makan apa-apa lagi dari malam semalam,biy belikan some foods okay, " kata aryan.

"saya taknak makan!! Biar budak ni mati!! " kata nya dalam nada marah, harraz dan dylan yang mendengar kata kata merlissa itu tercengang.

"kenapa cakap macam tuw? Tek elok sayang," kata aryan lembut.

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now