Aryan dan Merlissa sibuk memilih baju nikah mereka di butik harini. Datin masturah membuat majlis besar-besaran buat anak tunggal dan menantu nya itu, setelah seharian mencari barang persiapan majlis aryan dan Merlissa pulang ke rumah untuk berehat."biy lissa tidur dulu okay,goodnight I love you biy sleep tight, dream me muahh!! " kata Merlissa dan menuju ke dalam biliknya.
"goodnight babygirl, if you miss me just knock knock my door,love you more!! " kata aryan dengan perangai gatal nya.
"mengada!! " Merlissa segera menutup pintu biliknya dan baring di atas katil empuk itu.
"lagi 4 hari je lissa kau dah nak khawin,jadi isteri orang,isteri kepada mr dingin tuw," bicara Merlissa sendiri.
"insyaallah semua akan berjalan dengan lancar,you can do it lissa!!" semangat merlissa berkata kepada dirinya.
"bro, tak tidur lagi ke?" tanya haffin.
"haus lah aku nak minum ," kata Aryan.
"macam mana persiapan semua okay? Btw aku dengan keisha dah arrange kan kau punya kek idaman tuw," kata haffin dengan bangga.
"thank you bro,aku tak sangka aku dah nak khawin,aku harap ian ada masa majlis Aku," kata aryan,tiba-tiba dia membangkitkan tentang hal Ian.
"ian ada bro,dia selalu ada dengan kita cuma kita je tak nampak kalau kau rindu dia doa untuk dia insyaallah dia dengar, " kata haffin cukup meyakinkan Aryan.
"aku ingat esok aku nak bawak lissa pergi kubur ian,kau follow sekali lah bawak keisha sekali," kata Aryan lalu meneguk air yang dituang nya sebentar tadi.
"aku okay je bro!" kata haffin dengan senyuman.
"woii anak-anak kutip pahal tak ajak Aku,aku pun rindu ian jugak!!" tiba-tiba harraz mencelah.
"ikut jelah bising pulak anjing ni "kata haffin selamba.
"dah lah aku nak tidur esok petang kita ziarah ian," kata aryan lalu beredar dari dapur meninggalkan harraz dan haffin.
"wey haff kau tahu tak lagu ippo haffiz?" tanya harraz kepada haffin.
"haffiz mana pulak ni mangkuk?" kata haffin dengan muka semberono.
"alah yang selalu nyanyi ost tuw,aku ni cari lagu dia tak jumpa-jumpa padahal betul je aku type tajuk dia"kata harraz dengan bengang.
"lagu apa hanat?" tanya haffin.
"tajuk dia separuh Aku, aku type lah separuh aku by ippo haffiz sekali keluar Noah, apa sial aku nak ippo haffiz!!bodoh punya YouTube!! " maki harraz dengan amarah nya.
"aku rasa YouTube tak bodoh,barangkali kau yang bodoh!! Separuh aku tuw lagu noah lah bodoh band Indonesia, ippo haffiz tuw penyanyi Malaysia bingai, lagu apa yang kau nak cari sebenarnya ni Ha?" kata haffin dengan geram.
"ehh yeke,ahh mampos lah malas aku nak cari lagi lagu tuw!! Semua apps tak boleh pakai babi betul"marah harraz masih tidak puas hati.
"babi punya budak kutip,yang tak boleh pakai tuw kau!! Bukan apps bodoh punya bahalol,matijelah kau ni!!" kata haffin, runsing kepala nya memikirkan tentang harraz.
--------------------------------------------------------
Merlissa berisiap-siap memakai tudung dan baju kurung kerana mereka ingin menziarahi pusara ian.
"biy,lissa dah siap,jom?" kata merlissa yang kini berada di hadapan Aryan.
"you look so pretty like this baby,astaga bagai bidadari dari syurga yang allah kirim untuk biy," puji aryan melambung-lambung buat merlissa merah pipi merlissa ketika itu.
YOU ARE READING
BELAIAN JEJAKA DINGIN
RomantiekARYAN LEITH MIKAEL, seorang jejaka dingin Dan baran dia juga berdarah kacukan, mempunyai mata berwarna ocean blue yang digilai ramai wanita di UNIVERSITY dia juga anak kepada orang ternama iaitu DATO AFFAN LANGE MALIQUE, CEO kepada BERJAYA HOLDINGS...