Bab 28 (mengidam)

2.8K 60 1
                                    


Merlissa keluar dari kereta selepas tiba di rumah,dia menanggalkan sandal nya lalu dicampak entah kemana, kemudian aryan melihat Merlissa hanya senyuman kecil yang mampu dia berikan.

"comel lah ibu mengandung ni hahaha" kata aryan kemudian mengekori merlissa dari belakang.

"baby,jangan lah hentak-hentak kaki tuw bergegar baby kita dalam perut awak tuw,jalan lah elok-elok," kata Aryan kepada Merlissa yang sedang menaiki tangga Dengan hentakan kaki dibuatnya tanda protest.

"suka hati lah!!! Biar baby ni dengan lissa mati!! Dapat suami kedekut, kesian anak mummy dapat daddy kedekut!!" sinis Merlissa kepada Aryan.

"kenapa cakap macam tuw dekat biy? Nak masuk neraka ke? Berdosa tau!!" ugut Aryan.

"kalau saya masuk neraka pun semua sebab dapat suami kedekut!!!  Benci-benci arghhh pergi sana jangan masuk bilik awak jahat!!" kata Merlissa dengan bentak nya lalu menutup pintu bilik dan dikunci dari dalam.

"aduhh,apa aku nak buat ni? Ishh mintak lah banana milk shake ke strawberry milk shake ke? Ni bubble tea jugak dia nak? Tak boleh jadi ni aku kena saman orang yang jual bubble tea bodoh ni!!" kata aryan lalu beredar turun ke bawah.

"hey bro!! Serabut je nampak pahal ni?" tanya harraz.

"lissa mengandung 3 weeks " kata aryan dengan muka biasa.

"wow cepat kau buat kerja!! Hebat jugak kau ni,tahniah bro yeay aku dah nak jadi uncle wuhuu, Tapi apahal kau stress semacam je ni? Kau tak nak ke anak tuw? Kalau tak nak bagi aku, bagi lissa sekali wuhuu double!! " kata harraz dengan selamba.

"babi kau lahanat,ada hati kau nak try bini aku yang pregnant tuw!! Thia kau nak campak mana bangkai?" marah Aryan.

"chill lah bro lelaki boleh khawin 4 ,itu tak jadi isu," kata harraz dengan riak wajah tidak bersalah.

"kepala babi Kau!! Berani kau sentuh bini aku, aku lumat kau jadi belacan, " kata aryan dengan amarah nya.

"lek bro dia takkan berani,btw congratulations ar,"kata haffin.

"thanks bro!" kata Aryan.

"kau kenapa sebenarnya? " tanya haffin.

"Ha ah kau pahal?" kata harraz pula.

"aku stress lah,dia minta benda bukan-bukan doh,aku taknak lah dia makan atau minum benda tak sihat,dia tuw sebuk nak sangat minum bubble tea,aku tak bagi habis dia mengamuk satu rumah," jelas aryan dengan situasi yang dihadapi nya sekarang.

"lah,bagi je lah ar,dia mengidam tuw,apa salah nya bagi lah dia minum kalau dia nak sangat, tapi kau cakap dengan dia sekali je,and kena minum susu lepas kau bagi dia minum bubble tea bodoh tuw," kata haffin.

"ntah bagi lah ar,kesian lissa, Kau nak ke anak kau keluar nanti air liur meleleh macam kau masa kecil kecil dulu?hodoh benau rupa nya!!" kata harraz pula.

"ishh,aku risau lah air tuw tak elok kau tahu tak?aku tak suka lah," kata aryan masih berdegil dan tetap dengan keputusan nya.

"bagi je lah ar,bagi sekali je kesian pulak dekat dia," kata haffin.

"hmm yelah yelah,harr tolong pergi beli sekejap beli medium je jangan large aku tumbuk muka kau nanti"  kata Aryan dengan ugutan kepada harraz.

"ehh kau dah lah suruh aku, lepas tu nak tumbuk aku pulak eh eh gempak jalan cerita Kau,haih menyesal aku kesian tadi," kata harraz dengan keluhan nya.

"woi anak kutip pergi lah beli cepat anak aku dah haus tuw!!" kata aryan dengan laungan nya yang kuat.

"musibat betul semua Aku!!! Kau yang beromen,kau yang buat anak,aku yang menderita," bebel harraz masih lagi tidak bergerak.

"ehh kau ni,aku potong gaji kau nanti, baru kau tahu banyak pula cekadak Kau," kata aryan dengan marah.

"woo woo lek lekk,gaji gaji jangan main aku sensitive" kata harraz dan terus berlalu pergi.

"berambus pun si sial tuw," kata haffin.

"ehh kau tolong aku jap kat dapur aku nak masak lah,lissa tak makan apa lagi tuw,nak bubble tea punya pasal sampai aku nak bawak makan pun dia taknak sepanjang dalam kereta tadi kau tahu tak dia merengek!! Sabar jelah aku ni, " adu aryan kepada haffin.

"HAHAHA aduhh,pembawakan budak ni memang aneh-aneh eh? Aduhh pening Aku,yelah yelah jom," kata haffin kepad Aryan.

"kau tahu tak dia panggil aku apa tadi? " kata aryan kepada haffin sambil memasak di dapur.

"apa?" tanya haffin sambil memotong sayur.

"dia kata aku Mr dingin kedekut, aku ni eshh boleh jadi gila," kata Aryan dengan muka sabar.

"hahahahahahaha!!!" pecah ketawa haffin tanpa Henti.

"kau jangan gelak lebih-lebih aku ni tengah stress mati jelah aku ni," kata Aryan .

"sabar bro," kata haffin.

"haih macam-macam " kata aryan kemudian menyambung semula peebuatan nya.

765 words
Voted
Comments
Suami kedekut😂🌈
Keep support BELAIAN JEJAKA DINGIN 🥰

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now