pejam celik hari ini adalah hari terakhir mereka sebelum pulang pada petang nanti, mereka meluangkan masa berkualiti itu bersama sama dengan sebaik nya. nad sudah pun pulang dari villa itu semalam namun damian sudah mendapatkan nombor nya ehem tak lama lagi lekat lah tuw. semua barang sudah dikemas beg beg sudah dimasukkan ke dalam bonet kereta.sebelum pulang mereka makan tengahari bersama di ruang tamu yang besar itu, aryan gembira melihat merlissa yang tersenyum dan tertawa gembira dari tadi kemudian pandangan beralih kepada harraz entah kenapa hati nya rasa tidak sedap ketika itu seolah olah sesuatu yang buruk bakal berlaku.
" biy.. biy... biy okay tak ni?" tanya si isteri yang cuba memanggil si suami yang sedang mengelamun itu.
"ehh sorry sorry, yaaa kenapa sayang?" tanya si suami semula kepada isteri nya dengan nada yang lembut.
" biy berangan je dari tadi, biy okay tak ni? ubat tadi dah makan ke belum?" tanya si isteri yang risau melihat suami nya.
" biy okay lah, yaa dah makan cik puan" jawab nya lalu tangan itu singgah di pipi yang gebu kemerah merahan itu kemudian dicubit nya perlahan.
" auch sakit lah ishh sayang gigit nanti!!" si isteri memberi amaran keras buat si suami namun si suami hanya tergelak kecil melihat si isteri.
" gigit lah saya rela serahkan segala nya jiwa dan raga segala galanya milik awak hehehe" sakat si suami.
" gatal ehh gatal mengada, biy nak makan apa? sayang ambil kan" tanya merlissa dengan muka yang dibuat buat marah.
" nak makan awak boleh?" kemudian aryan menggigit bawah bibir nya kemas.
" kau nak gigit gigit dalam bilik aku yang nak makan ni tak aman dengar topik gigit gigit kau ni puih" sindir harraz pedas di muka aryan.
" eh suka hati aku lah nak gigit ke nak makan ke nak kunyah ke kau kesah apa? tahu lah kau tak berpengalaman gigit menggigit ni lepastu nak dengki dengki pulak" aryan membuat muka kepada harraz.
" ahh kesah apa aku, aku nak makan, kau kalau nak gigit gigit pergi masuk bilik sempat lagi kalau nak kembar kita gerak petang sempat ahh kalau nak gigit gigit" cadang harraz dengan senyuman sinis.
" woi woi dah perbincangan apa kah ini? rosak minda aku yang bersih ni mangkuk betul" tentang damian yang duduk di tengah tengah mereka itu.
" kau budak lagi dam takpe perlahan lahan kayuh nanti boleh lah jadi master macam aryan" sampuk haffin lalu menghirup teh yang panas itu.
" harraz naim stop tengah makan pun nak bergaduh makan je makanan you tuw okay?" tegur fatiha kepada harraz.
" okay sayang hehehe" harraz terus zip mulut nya diam tanpa kata.
" haffin luth you pun sama jangan nak bukan bukan ehh!!" amaran keras dari keisha buat haffin yang sedang sedap menghirup air teh di sebelah nya itu.
" uhukk uhukk, ehh mana ada sayang i baik okayy!!" kata haffin yang tersedak itu.
" dah lah bila nak balik ni aku dah rasa hidup aku ni sunyi aku nak bawak diri" kata dylan dengan perasaan yang kesal.
" yang kau ni dah kenapa?" tanya aryan.
" single biasalah, emosi tak stabil" kata harraz lalu tya mencubit lengan harraz perlahan.
" aduhh" adunya.
" dah lah lan kau nak risau apa? kau berkejaya semua ada nanti ada lah tuw, tak mati pun single" terang aryan.
" kau takde dekat tempat aku ar, kau takde dalam kasut aku bro" dylan sudah berdrama.
" ha yelah yelah dah dah makan cepat nanti aku carikan lah bidadari satu untuk kau" kata haffin lalu menggelengkan kepala nya.
" haffin ternyata!! ternyataa..." ayat nya terhenti selepas disampuk seseorang.
" ternyata apa bodoh? lambat sia kau nak bercakap cuba cakap cepat sikit, aku tunggu macam orang bodoh mangkuk!!" marah harraz yang tidak sabar sabar mahu mendengar penjelasan dylan itu.
" sabar lah babi kau ni macam unicorn sayap patah tak sabar sabar nak terbang dasar!! okay aku sambung balik.. ternyata ternyata haffin paling hensem dekat sini" harraz yang mendengar penjelasan tidak jujur dari dylan itu menepuk dahi dan hanya mampu bersabar melihat perangai dylan.
" dah kalau macam ni sampai esok pun kita tak gerak gerak dah dah cepat kemas semua pastu gerak terus" arah aryan penat melihat perangai sahabat sahabat nya yang masuk air itu.
" semua dah siap dah pun tinggal nak gerak jee, ni semua nanti ada orang kemas, dah jom ahh cau" kata haffin lalu bangun dari meja makan itu.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.setelah 2 jam perjalanan akhirnya mereka tiba di rumah milik aryan. mereka semua berehat seketika di rumah aryan sebelum pulang ke rumah masing masing.
" korang takyah balik lah tidur jelah rumah aku malam ni, macam tak biasa pulak" ajak aryan kepada mereka semua yang berada di ruang tamu itu kecuali merlissa yang sedang tidur di dalam bilik.
" apa apa je lah, aku nak keluar ni beli makan sikit ada nak kirim apa apa tak?" tanya harraz kepada mereka semua namun tiada siapa yang berminat.
" taknak sudah aku gerak lu" harraz berjalan ingin keluar dari rumah itu namun berhenti setelah mendengar satu suara.
" sayang nak ikut boleh?" tanya tya, manakala yang lain sudah naik ke tingkat atas untuk mandi dan berehat.
" tak yah lah bahaya" kata harraz dengan senyuman paling indah ketika itu.
" kenapa bahaya pulak? pergi beli makanan pun bahaya ke?" tanya tya pelik dengan kata kata yang diucapkan oleh harraz itu.
" biar saya je, awak jangan" kata harraz sebelum pergi meninggalkan tya di dalam rumah itu. tya yang pelik melihat harraz itu hanya akur mendengar katanya lalu berjalan menuju ke tingkat atas rumah itu. tiba tiba terdengar satu suara memanggil namanya dari bawah.
" MI AMOR FATIHAH, JANGAN TUNGGU SAYA" jerit harraz dengan kuat dari tingkat bawah rumah itu kemudian memberi pandangan terakhir untuk wanita yang telah melengkapkan hidup nya yang serba kekurangan itu. tya hanya membalas dengan senyuman dan menghantar harraz keluar dari rumah itu dengan senyuman manisnya.
it's time for a goodbye😢 author nak bagitahu cerita ni nak tamat dah 4 bab left🥺❤️
KEEP SUPPORT BELAIAN JEJAKA DINGIN🥰
YOU ARE READING
BELAIAN JEJAKA DINGIN
RomanceARYAN LEITH MIKAEL, seorang jejaka dingin Dan baran dia juga berdarah kacukan, mempunyai mata berwarna ocean blue yang digilai ramai wanita di UNIVERSITY dia juga anak kepada orang ternama iaitu DATO AFFAN LANGE MALIQUE, CEO kepada BERJAYA HOLDINGS...