Bab 36 (hilang akal)

2.7K 55 3
                                    


"I'm so sorry we couldn't save your baby," kata doktor yang baru keluar dari dalam bilik rawatan.

"it's okay," kata aryan tanpa perasaan.

"Aryan! Lissa macam mana?" tanya harraz yang baru sahaja tiba bersama-sama haffin dan damian itu.

"kau nak apa lagi!! Kau bla!! Sebelum aku tumbuk muka Kau! Dengan bini aku pun kau Nak!! Kawan tak guna!" tengking aryan kepada harraz dengan amarah.

"kau cakap apa ni ar! Aku buat apa? Kau kenapa bro?" tanya harraz dengan pelik.

"kau jangan berpura-pura lah harraz! Aku suruh kau jaga bini aku bukan menggatal dengan dia lah bodoh!! Apa lagi kau buat belakang Aku cakap!! Budak yang dah mati tuw anak kau kan!! Jawab harraz naim!!" tengking harraz dengan kuat.

BUKK!!!

Harraz menumbuk muka aryan dengan kuat,besar tuduhan yang dibuat oleh aryan kepada nya,haffin dan damian hanya diam kerana keliru dengan situasi itu.

"kau kenapa ha bodoh? Budak tuw anak Kau lah bangang!! Kau jangan tuduh aku dengan lissa bukan-bukan!! Aku takkan buat kau macam tuw lah babi, kau kawan Aku!! Aku dah ada fatihah!! Kau dengar cakap siapa ni? Aku buat apa kau cakap!! Merlissa tuw isteri Kau Aryan!! Budak tuw anak Kau!! Aku masih waras, aku takkan sentuh isteri kau ataupun perempuan lain sesuka hati Aku!! Aku tak bodoh lagi!! " kini giliran harraz pula menerangkan segala salah faham itu.

"aku tak percaya!! Kau memang babi, tak guna!! Aku takde kawan macam Kau! Kau nak sangat perempuan murah tuw kan? Ambil!! Btw sorry anak kau dah mati, nasib baik Budak tuw mati kalau tak, aku yang jadi kambing hitam bela anak kau tuw," dengan selamba aryan berkata sebegitu.

BUKK!!

Kini giliran haffin pula menumbuk muka aryan, haffin sungguh marah dengan kata-kata yang dilemparkan oleh Aryan itu.

"Kau ni kenapa ARYAN LEITH MIKAEL!!! Kau dah hilang akal ke!! Yang kau cakap tuw anak Kau!! Harraz takkan buat benda bodoh macam tuw!! Kenapa kau tuduh harraz dengan Merlissa macam tuw! Apa benda yang ada dalam kepala hotak kau ni? Kau jangan menyesal nanti Aryan, tuduhan kau tuw besar kau tahu tak? " marah haffin.

"woi jantan tak guna,kau jaga lah perempuan murah tuw," kata aryan dan berlalu pergi dari situ.

"harraz kau buat apa sampai jadi macam ni? Kau cakap dengan Aku!! " kata haffin ingin penjelasan.

"aku tak buat apa-apa lah haff,aku waras lagi,aku tak sebodoh tuw kau pun tak percaya dekat aku ke? Takkan lah aku nak buat macam tuw dekat lissa dengan ar. Aku tak buat apa-apa sumpah haff tolong lah percaya Aku!!" rayu harraz dengan muka risau.

"aku percaya Kau,cuma aku tak percaya yang aryan macam tu,kita kena tunggu lissa sedar,damian kau jaga Merlissa ,aku dengan harraz nak pergi settle kan Aryan.kalau lissa tanya mana aryan cakap aryan ada kerja," pesan haffin kepada Damian.

"okay, kesian Merlissa, takpe harraz aku percaya Kau!!korang buat lah apa yang patut,aryan tuw macam dah hilang akal, " kata damian dengan muka marah.

"jaga Merlissa elok-elok, " kata haffin.

"dah jom" kata harraz tidak mahu berlengah lagi.

"pape roger Aku," laung damian kepada harraz dan haffin.

------------------------------------------------------

"hahaha, padanmuka kau perempuan bodoh!! Aku dah kata Dah kau takkan aman, bahagia Kau cuma sementara!! Bagus budak tuw pun dah mampos senang lah kerja Aku!!" sinis syaza yang sedang baring di katil bilik nya itu.

"abang ar,tak lama lagi kita akan khawin!! And ada anak yang comel!! " kata syaza seperti orang gila.

-----------------------------------------------------

"kenapa kau buat aku macam ni Merlissa!! Kau tikam belakang Aku!! Kau ada hubungan dengan kawan baik Aku!! Bodoh!!" marah aryan sambil memandu.

"arghhh tak guna!!" laung aryan di dalam kereta.

"bodoh kau harraz!! Aku percaya kan kau!! Kau kawan Aku tapi kenapa kau buat aku macam ni bodoh!! Kau memang tak guna harraz!! Takde perempuan lain ke kenapa mesti Merlissa!! " tengking aryan dengan sendiri.

-------------------------------------------------------

"Aryan,argh," Merlissa membuka mata dan secara automatic nama aryan keluar daripada mulut nya,dia memegang perutnya yang kempis itu dan merasa sakit dia bahagian bawah perutnya.

"lissa jangan banyak bergerak,awak tak baik lagi!! " kata Damian.

"anak saya Damian!! Mana anak saya? " kata Merlissa yang sedang memegang-megang perutnya dan dia terus menitiskan air mata.

"sabar Lissa,allah lagi sayangkan anak awak," kata Damian.

"tak!tak! Anak saya tak mati!! Aryan mana? Saya nak Aryan!! Saya nak suami saya!! Mana suami saya damian saya perlukan dia, BIY!!" Merlissa menjerit-jerit memanggil Aryan.

"aryan takde!! Dia ada kerja sikit dengan haffin,nanti dia datang tengok awak!awak kena banyak berehat lissa jangan macam ni." kata damian risau melihat Merlissa yang sedang meronta-ronta itu.

"kenapa dia tak tunggu saya!! Mana aryan Damian!! Saya nak Aryan!! Dia dah tak sayang saya ke? Anak saya dah takde!! Saya perlukan dia di samping saya!! Dia satu-satu nya yang saya ada Damian!! Saya nak Aryan!! " jerit Merlissa tidak tertahan lagi,air mata nya terus mengalir dan mengalir. Merlissa memukul-mukul perut nya yang sudah kempis itu,susah untuk menerima kenyataan bahawa anak yang dikandungkan nya sudah tiada lagi.

"Merlissa jangan macam ni!!" damian yang cuak melihat perbuatan Merlissa itu terus keluar mendapatkan doktor dan nurse.



859 words
Voted
Comments
Apa dah jadi ni?😭
Keep support BELAIAN JEJAKA DINGIN 🥰

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now