"semua tak boleh harap!! Aku bayar gaji korang untuk apa sebenarnya ni? Benda kecil macam ni pun korang tak boleh buat!!apa yang susah sangat?cari Merlissa and syaza!! Apa yang bodoh sangat korang ni? Dah sebulan bini aku hilang!! Korang buat apa je selama sebulan ni? Goyang kaki? Bukan nya korang tak kenal syaza!! Nama dia rumah dia semua korang tahu!! Apa yang susah sangat!!" tengking Aryan kepada 10 orang anak buah nya yang sedang berdiri dengan tundukkan kerana dimarah oleh Aryan."tapi boss,kami bukan tak boleh cari but,her name takde dalam semua system,nama dia macam tak wujud! Atau boss salah bagi nama?" kata salah seorang anak buah aryan yang berani bersuara.
"ehh kau ni,aku tepuk nanti!! Salah nama kepala granny Kau!! Nama dia memang syaza Alissa lah bangang!! Apa ke bahalol sangat kau ni?" kata harraz acah ingin menepuk dahi salah seorang anak buah Aryan itu.
"macam mana boleh nama dia takde? Korang buat kerja macam mana ni? Dah lama hidup ke?nak aku ajar ke macam mana? Masing-masing dah melampau ni!!" marah haffin.
"bukan luth, betul kitorang memang tak boleh cari nama Dia!! Aku tak tipu!! Kalau kau tak percaya kau boleh check sendiri,aku dah cuba banyak Kali! Budak-budak pun keluar merata cari syaza,tapi tak jumpa,aku rasa dia takde dekat sini lah luth,kau tak rasa dia bawa cik lissa pergi Malaysia ke? " kata salah seorang dari budak-budak Aryan.
(tak mungkin nama syaza tak de,awak dekat mana baby? Saya biy rindu nak peluk cium awak,ya allah kau lindungi lah isteri ku dimana pun dia berada ya allah!! Biy akan cari awak sayang tunggu Biy,) kata aryan dalam hati,dengan lamunan sementara.
"Malaysia? Weyh dah lama siot tak balik Malaysia!! Rindu mummy daddy!! Aku dah lama tak makan sambal belacan gitu!!" kata dylan dengan muka beria.
"wey bang, kau jangan jadi babi gondol dekat sini!! Kita kumpul ni bukan nak bincang pasal sambal belacan Kau! Kita ni nak cari Merlissa bodoh!" marah Damian kepada dylan.
"mamposs!!" kata Dylan.
"apa kau cakap?" tanya Aryan.
"wushh ha ah lah, kita kena balik Malaysia ni cari Lissa!! Kita tak boleh buang masa dekat sini!! Ayuhh!!" kata dylan dengan lakonan yang serba serbi mantap a.k.a mantul.
"haff standby private jet aku, kita balik Malaysia malam ni!! Kau aku harr, lan, dam, gerak Malaysia, yang lain jaga tempat Kita,dan teruskan carian, jangan ada yang curi tulang!!! Kalau tak nahas korang!! Faham?" kata aryan dengan tegas.
"faham boss " kata kesemua anak buah nya.Kesemua anak buah aryan keluar dari rumah nya dan melakukan kerja masing-masing.
"yeay boleh makan sambal belacan!! Malaysia mu tunggu aku datang!! Ale ale ale ale!!ale ale Malaysia ku!!" kata dylan dengan nyanyian.
"lagu apa tuw?" tanya Harraz. (ippo haffiz release lagu baru ke? Apahal aku tak tahu?) kata harraz dalam hati.
"kau tak tahu ke harr? Ketinggalan sial!! Ni kan lagu baru ippo haffiz,kau suka dia kan? Takkan lah kau tak tahu?" kata dylan dengan membuat muka tergamam. (HAHAHA padanmuka Kau!!cari lah kau lagu tuw) kata dylan dalam hati.
"apahal aku tak tahu ni? Ishh malam nanti aku kena dengar!!" kata harraz dengan riak wajah terkejut.
"dan si bodoh pun percaya," kata haffin dengan muka biasa.
"kesian Harraz,dah lah bodoh, kawan dengan abang aku yang bodoh,pastu percaya pulak si bodoh! Malang-malang!!" kata damian dalam nada perlahan sambil memerhati dylan dan Harraz.
"dah gerak sekarang!! Kalau aku dengar cerita ippo haffiz kau ni, sampai bila pun tak habis!!" sindir Aryan.
"ar,thia dengan sha ikut ke?" tanya haffin.
"tak perlu,bahaya haff,takpe nanti aku suruh 2 orang budak kita jaga diorang," kata Aryan.
"okay bro, insyaallah kita jumpa lissa tak lama lagi,kau kena banyak berdoa ar,semoga semua nya dipermudahkan oleh allah, " kata haffin bersimpati dengan keadaan Aryan.
"insyaallah haff,aku rindu dia, hari-hari aku sunyi tanpa Dia,jiwa aku seolah-olah mati, aku seperti tak bernyawa lagi haff,aku tak jaga Dia dengan betul,aku suami yang tak berguna,tak pernah sehari pun bersama aku dia bahagia," adu aryan dengan kata-kata yang mendalam.
"kau jangan fikir macam tuw ar,aku yakin lissa sayangkan Kau,dia bahagia dengan Kau,kau kena tabah bro!! Ni semua dugaan," kata haffin.
"ar kau dah makan ubat belum?kau Jangan buat Hal,kita nak balik Malaysia ni, aku taknak mummy dengan daddy risau,jaga kesihatan kau juga ar,kalau kau sayang lissa kau jaga diri kau untuk Dia,jangan sampai satu hari nanti dia memerlukan Kau,kau takde disamping dia Aryan,dengar cakap aku, " kata haffin dengan nasihat.
"ar,makan sekarang depan mata aku!! " kata Harraz tiba-tiba menyampuk dan menghulur 2 biji ubat dengan secawan air.
"aku tak perlukan semua benda ni, aku cuma nak Merlissa, aku boleh jaga diri aku, don't treat me like a kid," kata aryan menepis ubat yang dihulur harraz itu.
"don't treat me like a kid?" ajuk Harraz."masalahnya kau memang macam kids!! ketua Mafia lah sangat makan ubat pun tak nak apo bondo eh? Makan lah hanat kalau kau taknak makan, aku sumbat ikut bontot Kau!!" ugut Harraz.
"woww macam menarik je sumbat-sumbat ni!! Nak join!!" kata dylan.
"sabar Damian," kata damian menenangkan dirinya tak tertahan melihat perangai tidak matang abang nya.
"ehh babi ni!!aku tak takut makan ubat lah lancau!! Bak sini 10 biji pun aku boleh telan lah!!" kata aryan merampas ubat yang berada di tangan Harraz itu dan menelan nya.
"Naisee!!" kata harraz dengan muka poyo nya.
"alaa mana sumbat-sumbat tuw? Aku baru nak rakam-rakam hantar ig story!!" kata dylan.
"dibatalkan secara langsung dan tak langsung," kata haffin dengan selamba.
"channel tergendala,diminta pihak encik bersabar," kata damian.
"tak guna," bebel dylan.
"kalau lepas ni kau tak makan ubat,aku suruh dylan sumbat ikut bontot Kau!!" ugut Harraz.
"kesah pulak aku? Aku potong gaji Kau!! Berani kau buat dylan aku bunuh Kau!! Jangan main-main dengan aku!! " kata aryan dengan angkuh.
"wey jangan lah,wey dylan kalau kau buat macam tuw dekat ar,aku sendiri jadi volunteer bunuh Kau!!" kata harraz dengan muka garang dibuat buat.
"kau ni memang keling ahh,patut lah haffin panggil kau Burma, lepas ni aku panggil kau keling pulak!" kata dylan selamba.
"bagus!! Kau panggil je burma dia ni,keling pun Ngam!!!" kata haffin dengan bersetuju.
"kesian si bodoh Harraz," kata damian dengan simpati.
"cilaka!!" marah Harraz.
"dah-dah jom gerak," kata Aryan.
1087 words
Voted
Comments
Did you prefer being called burma or keling?😂
Keep support BELAIAN JEJAKA DINGIN 🥰
YOU ARE READING
BELAIAN JEJAKA DINGIN
RomanceARYAN LEITH MIKAEL, seorang jejaka dingin Dan baran dia juga berdarah kacukan, mempunyai mata berwarna ocean blue yang digilai ramai wanita di UNIVERSITY dia juga anak kepada orang ternama iaitu DATO AFFAN LANGE MALIQUE, CEO kepada BERJAYA HOLDINGS...