Bab 54 (hilang)

2.3K 51 3
                                    



"asalamualaikum " sapa aryan

"walaikumusalam awal balik babyboy, daddy mana?" tanya datin masturah kepada anak tunggal nya itu.

"daddy pergi meeting dengan klien lain pulak mummy "

"Ohh, dah pergi lah mandi dulu dah petang ni nanti isteri kamu balik kita boleh makan sekali," kata datin masturah dengan naif.

"balik? Balik dari mana mummy? Dia takde dekat rumah ke?" tanya aryan keliru dengan situasi itu.

"bukan kamu yang izinkan dia keluar ke? Dia kata dia dah minta izin kamu, dia keluar jumpa kawan katanya,"

"aryan tak izinkan dia keluar lah mummy!! Ya allah dia naik apa? Harraz haffin mana? Dylan Damian?" tanya aryan cemas.

"diorang keluar pergi beli barang "

"mummy ar pergi dulu nanti ar balik, asalamualaikum," kata nya dengan tergopoh gopoh keluar dari rumah.

"ya allah budak budak ni!!"






"aku nak beli baju ni lah untuk thia!! Confirm dia suka couple- couple things macam ni " kata harraz sambil memegang baju hoodie couple itu.

"geli Aku,cliche gila kau ni!!" tentang Damian.

"suka hati aku lah Sakai!! Daripada kau awek pun takde sedih kisah kehidupan kau ni, " sindir nya.

"mampus!!"

"aku beli ni lah untuk Keisha, mesti dia suka" kata haffin memegang 2 topi couple itu.

"zaman tok kadok lah style korang ni, kalau Aku beli shopping mall ni!! Baru rare!!" kata dylan selamba.

"bapak Kau!! Memang boleh bawak mall ni pergi Australia!! Bodoh!!" maki harraz geram.

"haah lah," sedar nya

"bahalol!!" marah haffin pula, tiba tiba telephone nya berbunyi.

(aryan🤨)

"hello bro kenapa?"

"lissa hilang!! Dia takde dekat rumah,"

"kau biar betul ar, kau dah cari ke?"

"aku dah cari area kl ni tapi takde haff!! Mummy kata dia keluar jumpa kawan, aku nak kau detect kereta mummy Aku, lepastu telephone lissa,"

"okay ar, kau dekat mana aku otw sekarang"

"aku send location " lalu aryan mematikan panggilan dengan segera.

"lissa sayang awak dekat mana? Kenapa tak angkat call Biy? Kenapa keluar tak bagitahu Biy!! Ya allah kau lindungi lah isteriku," rintih nya sambil memandu dengan laju.








"argh," merlissa memegang kepala nya yang agak pening itu.

"hye princess dah bangun? Jom makan? " kata ariq.

"kau bawak aku dekat mana ha? Kau dah gila ke? "

"aku gilakan kau!! Jom makan nanti anak kita lapar sayang " ajak ariq dengan lembut.

"aku taknak!! Kau lepaskan Aku!! Biar budak ni mati!! Aku tak nak budak ni!! " jerit merlissa depan muka ariq dengan kuat.

"kau nak budak ni mati? Boleh!! Tapi kau pun kena mati, supaya suami bodoh kau tuw pun tak dapat kau!! " kata ariq lalu berdiri mencapai pisau di atas almari meja dalam bilik itu.

"kau nak buat apa tuw? Kau ni memang dah gila ke ha? Kau kenapa ni ariq? Kau lupakan aku!! Aku bukan milik Kau,aku ada suami aku dah berkhawin dan aku tak cintakan Kau!!tolong jangan buat aku macam ni!!" rayu merlissa dengan cuak melihat ariq yang kelihatan membawa pisau bersama nya.

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now