to my readers bukak lagu ni time baca special part ni tau xoxo💋
harraz membawa tya menuruni anak tangga dengan memegang tangan nya. mereka duduk di ruang yang berada di tepi pool tersebut berduaan sahaja." sini lah duduk sebelah babyboo yang hensem ni!!" harraz menarik tangan tya yang lembut itu untuk menduduki di sebelah nya.
" you ingat tak dulu?masa kita mula mula kenal? you bukan suka dekat i pun kita asyik bergaduh je masa tu kan?" harraz membawa semula topic dimana mereka mula mula kenal dahulu, tya dulu tidak berminat dengan harraz tapi lebih meminati haffin.
" of course lah i ingat sayang!! masa tu kan, i benci tau dekat you but now it's diffrent because you're the most loving and caring person i've ever known" balas tya lalu melentokkan kepalanya ke bahu harraz yang berada di sebelahnya itu.
" dulu you suka dekat haff bukan nya i, yelah i ni tak macho macam haff kan? hahaha tapi takpe now you're mine"
" i'm yours harraz naim, i nak ada keluarga dengan you, i nak susah senang dengan you, i nak ada anak dengan you and i nak jadi orang pertama yang selalu ambik berat tentang you and mendengar semua masalah you. you know what since i kenal you my life get's better, i'm happier than before, i harap you rasa benda yang sama sepanjang you kenal i" tya memberi senyuman.
" bukan you je rasa macam tuw, i pun rasa macam tuw, setiap hari i dengan you rasa lebih sempurna, i nak cipta kenangan dengan you tya, tapi kalau ditakdirkan i pergi dulu i nak you tahu i selalu ada dengan you, dalam duka, dalam suka , dalam setiap tangisan you i akan ada selalu dengan you. walaupun you tak nampak i macam mana i sekarang ni nanti, you akan rasa setiap kehadiran i , i janji akan ada selalu dengan you okay?"
"apa you cakap ni merepekk je kan? apa cakap macam ni tak suka lah. kalau you takde nanti siapa nak teman i? siapa nak lap air mata i? siapa yang nak sayang i?" tya mengangkat kepala nya lalu memandang ke arah harraz dengan pandangan sebak.
" kan i dah cakap i akan selalu ada dengan you fatihah, kalau boleh i nak jadikan you isteri i like now!! the only reason i smiled today just because of you. you're the prettiest woman i've ever known and also you are the strongest person i've ever know, you are worth babygirl. roses are red, voilets are blue out of a million girl i choose you!!" harraz memuji tya dengan ikhlas dan meluahkan seluruh isi hati nya yang terpendam, mungkin kerana ini kali terakhir mereka dapat meluangkan masa bersama dengan tenang.
" roses are red, violets are blue no one can make me happy more than you" terukir sebuah senyuman yang ikhlas dari tya buat harraz.
" tya i sayang you. sampai akhir nafas i hanya nama you yang i akan pegang, i nak you janji dengan i yang you akan cari kebahagian you kalau i dah takde nanti okay?" harraz memberikan jari kelingking nya kepada fatihah untuk membuat perjanjian.
" apa ni? ishh taknak lah, janji you ni merepek je hahaha" gelak tya, harraz memandang tya yang sedang tersenyum bahagia itu. ( mampu ke aku buat semua benda ni? mampu ke aku tinggalkan kau) harraz berbicara di dalam hati lalu memberikan senyuman yang cukup lebar buat cinta hati nya.
" harraz i sayang you tau!! jangan tinggalkan i, kalau you berani i cekik youu!!"
" hahaha okay sayang"
" sayang awak tahu tak ada satu cahaya dalam hidup saya ni yang mampu membuatkan saya tersenyum leka? sebelum datang nya cahaya tuw hidup saya malap macam pelita yang tiada serinya, tapi selepas datang cahaya tuw setiap sisi hidup saya makin sempurna dari hari pertama kitorang kenal sampai lah sekarang, semua senyuman manis dia membuatkan saya ingin menghabiskan sisa sisa hidup saya bersama dia sampai ke penghujung nya. setiapa tutur kata yang keluar dari mulut dia semua nya indah. cara dan gaya dia membuatkan saya tak lekang mata memandang. suara dia cukup indah untuk didengar dan tangisan dia yang paling berharga untuk dibiarkan mengalir begitu sahaja" harraz memberi tanggapan sambil melihat ke muka tya yang berada di sebelah nya.
" awak yang paling sempurna di mata saya harraz tiada pengganti, hanya awak dan selalu awak"
" sebelum cahaya dan selepas cahaya, dua perkara yang sangat berbeza dan ketara. kalau manusia ada luka pasti ada ubat nya tapi tak semua luka sama begitu juga dengan cerita kita tak semua kisah sama, kalau saya boleh bagitahu satu dunia betapa indahnya setiap senyuman awak dan betapa sayang nya saya dekat awak saya adalah orang yang paling bahagia dan beruntung saat ni tya" jelas harraz dengan senyuman lalu mengusap lembut rambut tya. tya memandang harraz dengan mata berkaca kaca, entah mengapa sikap harraz lain ketika itu membuatkan dia ingin memeluk lelaki itu dengan erat. kemudian tya memeluk harraz dengan erat.
" saya sayang awak harraz naim there's no one can take over my heart it's all your's!!" lalu mereka menikmati suasana villa itu, tya memeluk harraz dengan lama dia berasa sangat berharga ketika itu. harraz hanya membalas pelukam dengan erat.
harraz was so lit today huh😏😢❤️
KEEP SUPPORT BELAIAN JEJAKA DINGIN🥰
YOU ARE READING
BELAIAN JEJAKA DINGIN
RomanceARYAN LEITH MIKAEL, seorang jejaka dingin Dan baran dia juga berdarah kacukan, mempunyai mata berwarna ocean blue yang digilai ramai wanita di UNIVERSITY dia juga anak kepada orang ternama iaitu DATO AFFAN LANGE MALIQUE, CEO kepada BERJAYA HOLDINGS...