Aryan mencampak kan beberapa paper bag berisi baju kepada Merlissa yang baru selesai mandi itu."apa ni?" tanya Merlissa lalu mengutip beg-beg itu.
"baju lah,aku nak kau pakai baju tuw,malam ni kau start kerja takde alasan," kata aryan dan melonggarkan tali lehernya.
"malam ni? Tapi saya ada banyak assignment nak kena buat,kalau saya start next week boleh tak?" kata Merlissa meminta kelonggaran.
"aku cakap apa tadi? Takde alasan kan? Ikut je lah!! Kau jangan nak bantah!!" marah aryan dan memasuki bilik air ingin membersihkan badan.
"tapi," Merlissa mengeluh melihat aryan yang berlalu pergi itu.
"buat apa dia beli baju baru? Macam aku takde baju pulak!!" kata Merlissa kemudian melihat baju-baju yang berada dalam paper bag itu.
"gila ke Apa? Baik tak payah pakai baju je!! Dia ni suka ke lelaki lain tengok aurat Aku? " kata Merlissa terkejut melihat sepasang baju yang amat mencolok mata itu.
"eyy memang tak lah aku nak pakai baju ni!! " kata Merlissa dan menyimpan semula baju itu ke dalam paper beg.Aryan keluar dari bilik air selepas selesai mandi,aryan melihat paper bag yang terletak rapi di atas almari itu dengan pelik, aryan menghampiri beg itu dan melihat ke dalam nya, baju-baju yang dibeli nya tidak diapakai oleh Merlissa.
"Merlissa!!! " aryan memanggil nama Merlissa dengan kuat, bergema seluruh rumah.
"aduh nak apa lagi si dingin ni!! YAAA SEKEJAP!" laung Merlissa dari tingkat bawah dan terus menaiki tangga menuju ke dalam bilik.
"ya kenapa awak panggil saya ni?" tanya Merlissa dengan muka biasa sedangkan dia dapat agak kenapa aryan memanggil nya.
"aku suruh kau buat apa tadi?" tanya aryan dengan muka bengang.
"buat Apa? Bukan awak suruh saya bersiap ke?saya dah siap dah!!awak mandi lama sangat so saya tunggu dekat bawah! Kenapa? " jelas Merlissa dengan naif masih membuat biasa.
"kau jangan jadi bodoh boleh tak?" kata aryan dan mencampak baju yang dibelinya ke muka Merlissa.
"awak ni Kenapa?" kata Merlissa dengan muka bengis.
"aku suruh kau pakai baju ni kan? Yang kau pergi pakai baju lain Kenapa? Kau pekak ke? Atau kau nak aku pakaikan?" kata aryan dengan amarah nya yang tak terkawal.
"saya taknak pakai baju tuw!!" kata Merlissa.
"apahal kau taknak pakai? Dah pandai nak ingkar arahan aku sekarang!! Kau ingat sikit aku ni suami Kau!! Kau pakai baju ni sekarang!! " kata Aryan dengan tengkingan yang kuat.
"jangan paksa saya boleh tak Aryan?Awak jangan guna pangkat suami untuk paksa saya buat benda bodoh yang awak suruh!!" kata Merlissa dengan tidak puas hati.
"ada aku suruh kau pergi terjun banggunan ke? Ada aku suruh kau bunuh diri? Aku suruh kau pakai baju je!! Susah sangat ke? Kau dengar sikit cakap aku boleh tak?" sinis aryan selamba.
"awak tak takut dosa ke Aryan? Apa yang saya buat semua nya awak tanggung!! Aurat Saya, cara percakapan Saya,cara pemakaian saya semuanya saya kena jaga demi awak!! Saya taknak pakai baju tuw!! Baju tuw terlalu terdedah,kalau saya pakai lelaki lain akan tengok aurat saya dan awak yang akan menanggung dosa Saya!! Saya taknak!!awak suami saya syurga saya di bawah tapak kaki awak,saya taknak jadi isteri tak berguna!!" jelas Merlissa dengan panjang.
"kau jangan cakap pasal dosa lah dekat sini, habistu dosa kau beromen dengan jantan lain tuw kira macam mana eh? Dosa kau kandungkan anak haram tuw? Dosa kau berzina tak ingat suami tuw? Aku rasa kalau kita cakap pasal dosa Kau,tak habis sampai lusa, kau jangan nak berlakon jaga aurat,kalau semua aurat kau tuw lelaki lain dah nampak!! Kau kata nak jaga dosa Kau taknak aku masuk neraka, nak jadi isteri berguna? Habistu berzina,mengandung anak luar nikah,bermesra dengan lelaki lain tuw tak berdosa ke? Kau tak payah lah nak jaga dosa kau untuk Aku,kalau aku masuk neraka sekali pun semua sebab dapat isteri yang tak guna macam kau ni!!jangan tunjuk baik depan aku kalau belakang aku kau dah buat macam-macam!!!" sungguh dalam kata-kata yang aryan lemparkan buat Merlissa setiap perkataan yang keluar dari mulut nya membuat Merlissa lemah dan berasa teraniaya.
"berapa kali saya perlu bagitahu awak? Saya tak buat kerja terkutuk tuw!! Kenapa susah sangat awak nak percayakan Saya? Kenapa Aryan? tolong lah faham!!saya tak mintak banyak pun,saya cuma nak kan kepercayaan awak je!!"kata Merlissa dengan dalam rintihan.
"kau ingat sesenang dan semudah tuw aku nak percaya dekat kau selepas apa yang kau dah buat belakang Aku??dah kau jangan banyak cakap,sekarang ni aku nak kau pakai je baju yang aku beli ni, kau tak perlu tutup aurat kau yang dah memang terdedah lama tuw,dosa tuw semua biar aku yang tanggung ye lah kau kan isteri aku!!" kata aryan dengan sinis.
"saya taknak lah!! Kalau awak suruh saya pakai baju ni saya taknak pergi!! " kata Merlissa masih berdegil.
"okay!! Kalau kau taknak pakai sendiri biar aku yang pakai kan untuk Kau!! " kata aryan lalu membawa Merlissa ke dalam bilik pakaian dan membuka baju nya.
"awak nak buat apa ni? Jangan lah!! Tepi!! Jangan paksa Saya!!saya taknak!!" ronta Merlissa, namun aryan membuat tak tahu malah membuka terus keseluruhan baju Merlissa dan kini Merlissa hanya memakai bra.
"Kenapa kau nak malu? Aku ni suami Kau!! Aku dah tengok dah semuanya!! Ohh lelaki lain kau bagi pulak tengok? Siap nak dapat Anak dah kan? " perli aryan kini dia memakaikan Merlissa baju yang seksi mencolok mata itu.
"saya tak pernah buat macam tuw lah!! Awak ni gila ke? " kata Merlissa lalu menolak Aryan.
"ha kan elok kau pakai baju tuw? Apa yang susah sangat nak pakai? Dah kau pergi masuk kereta sekarang tunggu Aku dalam kereta!! " kata aryan dengan tegas.
"awak memang dah melampau!!saya benci awak!!Arghhh!!!" kata Merlissa lalu menjerit di depan muka Aryan dan berlalu keluar dari dalam bilik.
"kau takkan boleh benci kan Aku!!sebab kau terlalu cintakan Aku!! Aku tahu lah Merlissa, heh" kata aryan dengan melihat Merlissa yang ingin keluar dari dalam bilik itu.
1006 words
Voted
Comments
Siapa yang rasa nak maki aryan tuw,sila carut di komen HAHAHA,
Keep support BELAIAN JEJAKA DINGIN 🥰
YOU ARE READING
BELAIAN JEJAKA DINGIN
RomanceARYAN LEITH MIKAEL, seorang jejaka dingin Dan baran dia juga berdarah kacukan, mempunyai mata berwarna ocean blue yang digilai ramai wanita di UNIVERSITY dia juga anak kepada orang ternama iaitu DATO AFFAN LANGE MALIQUE, CEO kepada BERJAYA HOLDINGS...