BAB 65 (termenung)

2.3K 53 6
                                    


merlissa bangun dari tidur nya, matanya tertumpu kepada si suami yang masih lena dibuai mimpi jam menunjukkan tepat pukul 6 pagi dia mula bangun dari katil menuju ke ruang dapur untuk membersihkan diri.

selepas selesai membersihkan diri merlissa kembali ke dalam bilik untuk mengenakan pakaian, "goodmorning babygirl kenapa tak kejut biy" aryan terpisat pisat bangun dari katil merapati merlissa yang hanya mengenakan tuala sahaja dengan rambut yang basah sungguh menggugat iman lelaki nya.

"takpelah biy lena je tidur taknak lah kacau biy kan penat layan saya dari semalam" kata merlissa lalu menuju ke bagasi mereka ingin mencari baju untuk dipakai.

"biy takkan pernah penat atau lelah bila ada dengan awak ingat tuw,awak adalah segala galanya buat saya merlissa jangan cakap macam tuw lagi okay? biya tak suka lah" omel aryan bagi buta " alright biy, dah lah pergi mandi sana busuk tahu tak?" kata merlissa sambil menolak nolak tubuh aryan dan menutup hidung nya. "amboii agak-agak lah biy ni kalau tak mandi 10 hari pun awak nak melekat jee bawah ketiak ni kan? malam-malam nanti orang ni jugak yang dicarinya kan?" kata aryan dengan memandang tajam wajah si isteri.

"eyy dah lah pergi mandi banyak cakap lah biyy ni macam orang tua-tua tahu tak"

"baik awak pakai baju sekarang kalau tak lepas saya sarapan baru saya mandi"

" biy jangan mengada ehh, gatal!! lupa ke saya ni pregnant?"

" pregnant tak pregnant biy tak tahan dah ni!! mana tahu kita dapat kembar? kena lah berusaha sikit"

merlissa menjeling aryan dengan tajam lalu aryan tersengih sengih melihat muka isteri nya yang sudah bertukar berang itu, "okay lah biy mandi now, nak manja-ii pun tak boleh, bye babygirl jangan rindu tau biy mandi kejap je ILOVEYOU!!" lalu dia beredar dari bilik itu meninggalkan merlissa.


————————————————————-

"baby jom pergi sarapan biy dah siap ni"

"kejap saya nak ambik beg dlm bilik, biy tunggu dlm kereta jelah okay"

"okay my love jangan lama-lama nanti rindu beratt sekali"

"mengada"

merlissa menuju ke bilik nya untuk mengambik beg tangan nya.

tiba-tiba mata nya tertap kepada bingkai gambar yang berada di luar bilik nya dimana tergantung gambar dia dan nenek nya dengan senyuman yang manis bersama kenangan-kenangan manis mereka bersama. merlissa berlalu dari situ dengab senyuman.

"okay now kita nak makan dekat mana? biy ikut babygirl je"

" nak makan nasi lemak dekat hujung simpang kampung tuw"

" okay let's go"



mereka keluar dari perut kereta menuju ke gerai tersebut, aryan memegang erat tangan isteri nya seperti ramai orang yang bakal mencuri atau merampas merlissa ketika itu.

"silakan my queen" aryan menarik kerusi buat isterinya.

"thankyou my king"

"ya dik nak order apa?"

"nasi lemak 2 lauk ayam masak merah"

"maaf dik nasi lemak dh habis lah yang ada bihun, mee dan kuew tiaw sahaja"

"habis?? erm takpelah biy jelah makan"

"kak bagi bihun lah satu, air sirap 2"

"baik dik"

" sayang nak makan apa ni? kita cari nasi lemak dekat tempat lain okay?"

"taknak lissa nak makan yang dekat sini punya"

"kita lambat, kalau tak mesti dh dapat dah, sape pulak lah yang beli nasi lemak banyak-ii awal pagi buta ni? takde tempat lain ke nak beli?"

"assalamualaikum"

"waalaikumusalam, naf sarapan sini ke? mana bini kau?"

"ada dalam kereta tuw mengidam bihun pagi buta aku boleh pulak beli nasi lemak tarik muka lah dia"

" apa kata abang naf bagi lissa je kita tukar boleh tak? lissa teringin sangat nak makan nasi lemak dekat sini, boleh?"

"ehh boleh apa salahnya, ambik ni rezeki adik abang harini" terkedu aryan mendengar statement hanafi itu.

"terima kasih abang naf!!! sayang abang!!"

" ehh naf kau tak nak balik ke? kesian bini kau tuw tunggu lama-lama dalam kereta"

"kalau macam tuw aku mintak diri dulu lah ya, assalamualaikum"

"waalaikumusalam"

"lepas makan kita balik" tegur aryan dengan dingin,perang sudah bermula.



sorry dapat updated satu bab je esok kita updated lagi ehh🥰
KEEP SUPPORT BELAIAN JEJAKA DINGIN🥰

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now