82 (dia tahu)

4.9K 98 22
                                    


Pintu dibuka oleh haffin dari luar, mata merlissa memandang tepat ke dalam mata haffin seolah ingin menyampaikan sesuatu. haffin memberi senyuman lalu menganggukkan kepala nya, merlissa pula hanya membalas dengan senyuman, keisha yang berada di sebelah merlissa mengusap perlahan belakang badan sahabat nya itu.

"Kalau i duduk dalam kereta je tak boleh ke haff?" lembut suara itu bertanya.

"Tak boleh lissa nanti Ar mesti risau, you dah lah pregnant, takkan kita orang semua nak tinggal you sorang sorang dalam ni bahaya lah" haffin seolah mengerti mengapa merlissa hanya ingin berada di dalam kereta, bukan kerana tidak mahu menjenguk harraz tetapi takut untuk berjumpa dengan aryan.

"Takpe lah sayang i boleh temankan lissa, you pergi lah bawa tya jumpa harraz" keisha memberi senyuman yang cukup manis buat haffin ketika itu.

"I risau lah tinggalkan you dengan lissa berdua, kalau perempuan gila tuw datang macam mana?" haffin sudah menggaru kepala nya yang tidak gatal itu, degil betul dua orang ni.

"You tak perlu risau sayang i kan ada! kalau dia datang i sepak je muka dia sampai senget baru dia ada akal, excuse me sayang i ni ada seni mempertahankan diri tau" keisha mengangkat kening nya yang tirus lalu memberikan jelingan manja.

"Ada je dia nak menjawab kan? nanti yang kena marah dengan Ar siapa? i jugak tau... takpelah macam ni, i tinggalkan dam untuk jaga you dengan lissa okay?" haffin menggelengkan kepala sebelum menutup kembali pintu kereta itu.

"Damian, sini kejap"

"Aduh nak apa lagi si haff ni, kecoh ahh aku dah tak sabar nak jumpa dengan member keabadian aku, dia boleh terhegeh hegeh pulak borak dekat kereta tuw" dylan hanya membebel dan merungut kerana itu sahaja perkara yang dia tahu lakukan.

"Ehh you ni lan, macam si haff tuw panggil you pulak, sabar boleh tak? i ni patutnya lagi over dari you ni tak you pulak yang over" dylan hanya memberikan senyuman senget kepada tya.

"Aku nak kau duduk dalam kereta ni, jaga lissa dengan keisha, lissa tak sihat sikit, tolong ehh?" damian mengintai intai ke dalam kereta lalu mengangguk angguk tanda setuju.

"Boleh je, takpe kau pergilah naik bawak tya tuw kesian dia" haffin kemudian menepuk bahu damian dan berlalu dari situ, damian masuk ke dalam perut kereta dengan diam.

"Sorry dam susah kan you" serba salah pula dibuat nya.

"Takde susah apa nya lissa, you tak sihat ke?" tanya damian keliru.

"I okay jelah, i just tak nak jumpa aryan" pandangan beralih ke luar tingkap tanpa disedari air jernih mengalir di pipi gebu itu.

"Dam apa kata you beli air dekat cafe sana tuw? i haus lah, lagi pun takkan kita nak terperuk je dekat sini kan?" cadang keisha dengan senyuman berbunga bunga cuba menghasut damian.

"Emm sha i bukan taknak, tapi nanti haff marah i macam mana? dia suruh kita tunggu sini" mati kau damian mati.

"I pun haus, tiba tiba baby nak minum coffee pulak, bukan selalu dapat minum coffee hihihi" keisha dan damian pandang merlissa dengan mulut yang ternganga.

"Ehh kau bukan menangis ke tadi?" tanya keisha lalu membundar kan matanya.

"Itu tadi, sekarang ni i nak coffee, cepatlah damian, takpe kalau aryan dengan haffin marah you i akan marah dia orang balik" jawab nya selamba lalu menghamparkan seribu harapan ke atas damian untuk mempersetujui permintaan nya dan keisha.

"Lissa you tak ingat ke yang aryan tak izinkan you minum coffee? you just boleh minum susu... kalau i bagi you minum coffee mungkin ini hari terakhir i berada di muka bumi" aku dah tak sanggup duduk dalam kereta ini, apa yang lama sangat nak tengok si harraz bongok tuw? kalau sejam lagi aku dengan dia orng ni silap silap dia orang berdua ni mintak nak pergi taman dinasour.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 30, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now