Malam itu aryan menjaga Merlissa,dia rasa bersalah kerana membuat Merlissa tertekan. Kata doktor Merlissa tak cukup rehat, baby pun agak lemah kerana si ibu banyak berfikir dan penat."ar,aku balik dulu eh? Kau okay tak?" tanya haffin kepada aryan yang sedang mengusap tangan Merlissa itu.
"aku okay bro,kau balik lah lissa pun dah okay! Maaf aku kacau kau malam-malam," kata aryan dengan muka nya yang jelas kepenatan.
"kau ni ar,macam tak cukup rehat je takpelah aku tidur sini malam ni dengan harraz, kau tidur lah dengan lissa aku dengan harraz ada!" kata haffin.
"habistu aku tak payah tidur ke macam mana ni? Mengantuk njir!! Suruh damian ahh aku penat ahh!!" kata harraz.
"aku pulak, aku takde kena mengena aku nak balik cau!!" kata Damian.
"woii anak babi tonggek, kau nak pergi mana ha cilaka? " marah harraz.
"bising lah harraz, kau pergi gaduh dekat luar memekak lah, lissa tengah tidur," kata aryan dengan tegas.
"okay jom kita sambung luar!" kata harraz lalu menarik damian keluar dari bilik Aryan.
"bro aku keluar dulu,pape kau panggil Aku," pesan haffin kepada Aryan.
"thanks bro!" kata Aryan.
-------------------------------------------------------
"Arghh, " keluh Merlissa memegang kepala nya.
"dah bangun? Biyy off harini!! Biy jaga baby ehh? Biy minta maaf pasal semalam,lepasni jangan buat macam tuw lagi biy takut sangat semalam kenapa baby buat macam tuw? Tak sayang anak kita ke? Atau dah benci Biy?" tanya aryan dengan perasaan serbasalah.
"Biy.. Lissa dah derhaka dengan Biy,lissa nak bunuh anak kita, apa lissa dah buat ni!! Lissa tuduh biy macam-macam!" kata Merlissa lalu air mata nya mengalir.
"jangan cakap macam tuw,biy tak salahkan baby pun,takpe dah jangan menangis minum susu ni lepas tuw kita makan eh? Kesian anak lapar dari semalam awak tak makan," pujuk Aryan.
"okay Biy!! Lissa sayang Biy!" kata Merlissa dan memeluk aryan dengan erat.
"Biy sayang awak lebih lagi," kata Aryan. Merlissa minum susu yang diberi oleh Aryan.tak lama selepas itu dia memuntahkan semula susu itu.
"uwelkk... Uwelkk " Merlissa memuntahkan susu itu ,bajunya kotor akibat susu yang dimuntah kan itu.
"tengok tuw dah masuk angin,degil nya mummy ni kan anak? " kata aryan dan menadah muntah Merlissa dengan tangan nya. Kemudian aryan membersihkan tangan nya dan menukar baju Merlissa.
"thanks Biy," ucap Merlissa dengan mata berkaca-kaca.
"no need sayang," kata Aryan.
------------------------------------------------------
Harraz membawa Merlissa keluar berjalan-jalan di shopping mall untuk mencari barang dapur.
"lissa jom kita coffee- coffee nak tak?" ajak harraz.
"ar tak bagi I munum coffee lah Harr," kata Merlissa.
"kalau macam tuw jom kita susu susu, " kata harraz dengan muka selamba.
"hahahha suka hati you lah," kata Merlissa.
Harraz dan Merlissa bersantai di Starbucks selepas membeli segala barang keperluan Merlissa.
"harraz I takut ar marah lah balik lambat, jom lah kita balik?" kata Merlissa dengan risau.
"hmm okay lah jom!" ajak harraz.Merlissa bangun dan tiba-tiba seseorang melanggar nya namun harraz sempat sambut Merlissa dan memeluk nya.
"woii anak babi buta ke? Asshole " carut harraz kepada lelaki itu.
"awak okay?" tanya harraz.
"okay,nasib baik ada you," kata Merlissa lalu meleraikan pelukan itu.
"surprise Merlissa hahaha " kata syaza yang sedang mengambil gambar harraz dan Merlissa berpelukan itu.
"jom harraz kita balik?" kata Merlissa.
"alright jom!" kata harraz.
-------------------------------------------------------
"kenapa keluar tak bagitahu Biy? Tak boleh tunggu biy balik ke?" marah aryan dengan dingin.
"sorry biy lissa lupa,harraz datang rumah alang-alang lissa ajak dia keluar,lissa nak masak special untuk biy harini!!" kata Merlissa dengan teruja.
"Ohh,mula-mula kau buat maksiat dekat rumah dulu lepastu dekat luar pulak,apa lagi kau buat belakang aku dengan harraz!! Kau cakap!!" tengking aryan kepada Merlissa.
"awak ni kenapa? Saya keluar dengan harraz je!!maksiat apa ni? Apa awak cakap ni? Jangan fitnah saya Aryan,awak takde bukti!!" kata Merlissa mempertahan kan diri nya. Kemudian pergi dari situ, Merlissa menaiki tangga ingin memasuki bilik.
"kau nak pergi mana!! Aku tak habis cakap lagi!! Kau kata aku takde bukti!! Kau sini tengok ni sekarang,seronok kau berpeluk sakan buat maksiat dekat tempat awam kan? Siapa suami kau sekarang ni!! " tengking aryan kepada Merlissa yang sedang menaiki tangga itu, aryan menarik tangan Merlissa dan Merlissa berpaling memandang Aryan dengan tangisan.
"kenapa dengan awak ni ar!! Saya boleh jelaskan!saya tak buat semua tuw!!saya masih waras,suami saya aryan bukan harraz!! Kenapa awak tuduh saya macam ni,tadi saya nak terjatuh lepastu... " kata-kata Merlissa dipotong oleh Aryan.
"aku taknak dengar cerita dongeng Kau!! Kau ni memang murah ke macam mana Ha? Dengan kawan aku pun kau Nak!! Betul ke anak tuw anak Aku? Ke anak harraz? Atau haffin? Kau cakap!! Sebab tuw kau nak bunuh dia haritu kan? Sebab kau takut aku dapat tahu yang tuw bukan anak aku kan? Kau nak cakap apa? Gambar ni edit? Kau jangan nak bodoh kan aku lah Merlissa!! Siapa yang nak buang masa edit gambar macam ni!! Kau cakap!! Kau memang tak sedar diri!!" hinaan aryan cukup lantang buat Merlissa.Merlissa hanya mendiamkan diri dan sabar tatkala air mata nya menitis dia hanya menutup mata dan mendengar cacian aryan yang amat perit itu.
"awak jangan tuduh saya macam-macam tanpa soal selidik Aryan!! Saya bukan perempuan murah!! Budak ni anak awak! Saya sedar diri saya, saya tahu saya siapa tapi jangan hina saya!! Saya ni isteri awak!! Sudah lah saya taknak bergaduh dengan awak!" kata Merlissa dia berlalu ingin memasuki bilik tetapi aryan menahan dan menarik tangan nya dengan kuat sehingga Merlissa terjatuh dari tangga.
"Lissa!!" jerit aryan melihat Merlissa yang bergolek jatuh dari tangga itu.
"Arghh!! Aryan!!" rintih Merlissa memegang perutnya. Aryan berlari mendapatkan Merlissa yang kini berlumuran darah. Banyak darah yang keluar dari celah seluar nya,aryan terkedu dan ketakutan.
"Ya Allah!! Apa aku dah buat ni!!" kata aryan lalu mengangkat Merlissa yang berlumuran darah itu menuju ke dalam kereta.
"Arghh!!" rintih Merlissa lagi dengan tangisan.
982 words
Voted
Comments
Syaza memang anak kutip!!🤬
Keep support BELAIAN JEJAKA DINGIN 🥰
YOU ARE READING
BELAIAN JEJAKA DINGIN
RomantikARYAN LEITH MIKAEL, seorang jejaka dingin Dan baran dia juga berdarah kacukan, mempunyai mata berwarna ocean blue yang digilai ramai wanita di UNIVERSITY dia juga anak kepada orang ternama iaitu DATO AFFAN LANGE MALIQUE, CEO kepada BERJAYA HOLDINGS...