Merlissa membuka buku diary nya ingin menulis kisah-kisah indah yang terjadi dalam hidupnya sepangjang berada di Australia.Hari ni sudah genab 2 bulan aku berkawan rapat dengan aryan. Hari-hari aku menjadi gila apabila aryan melayan aku seperti tuan puteri. Hari ni kami merancang ingin keluar makan bersama-sama, Ohh Ya lupa nak bagitahu haffin dan keisha dah pun couple sebulan yang lalu katanya haffin umpama putera raja yang telah allah hadirkan buat nya semenjak ada haffin di sisi keisha dia sudah berubah 160 darjah daripada berpakaian terdedah kepada pakaian yang lebih sopan walaupun dia belum memakai hijab.btw keisha and fatihah pun dah tahu siapa aryan, harraz dan haffin sebenarnya,ya geng mafia yang digeruni orang ramain dan ketua nya ialah Mr dingin encik aryan.fatihah pulak hmm apa lagi frust menonggeng lah melepas si haffin dan semenjak dari itu harraz selalu berada di samping fatihah, namun fatihah anggap harraz seperti kawan tak lebih dari tuw HAHAHA sabar lah Ya harraz lama-lama terbuka lah hati fatihah tuw.aku pula hmm aku dan aryan belum ada hubungan istimewa tapi kami cukup rapat dan aku selalu merasa beruntung berada di sampingnya. Nama panjang aryan cukup indah aku suka sangat dengan nama dia (ARYAN LEITH MIKAEL) .tuw je lah untuk harini penat dah tangan aku ni menulis bye.
"lissa kau dah siap belum cepatlah bukan selalu si harraz mangkuk tuw nak belanja kita makan"laung fatihah dari luar pintu bilik merlissa. "Ya,ya jap-jap aku nak siap dah ni, bising je kau ni boleh sabar sikit tak miss thia"ujar merlissa sambil menacap lipmatte di bibirnya dan melangkah membuka pintu bilik."ishh kau ni cepat lah jejaka-jejaka dingin dah tunggu dekat bawah"ujar thia ringkas lalu melangkah menuruni tangga bersama-sama Merlissa.
"woii pahal lambat sangat ni penat aku tunggu menyusahkan hidup betul lah kalau dah namanya perempuan kejap-kejap tacap lipstick "bilang harraz dengan selamba kepada merlissa yang sedang menuruni tangga,fatihah pula hanya memerhati tajam muka harraz."woii makcik pahal kau usya aku panas hek eleh pikir aku takut ke meh lah fight "bilang harraz kepada fatihah yang membuat muka masam mencuka."woii orang gila menyampah lah aku dengan kau ni tak gentleman langsung dengan perempuan pun nak bergaduh magkuk"ujar fatihah melepaskan amarah nya.
"wey harr dah lah kau ni dengan perempuan pun nak gaduh ke"ujar aryan "yelah bukan main lama lagi, siapa yang lama sangat ni aku dah lapar tahu tak ishh"ujar harraz selamba,haffin yang berada di sebelahnya hanya menggeleng perlahan melihat perangai sewel rakanya tuw."sorry lissa yang lambat sorry semua"ujar merlissa risau."ohh takpe kalau lisaa takpe harraz maafkan jom naik kereta harraz nak btw you look so beautiful tonight "kata harraz kepada merlissa lalu mencapai tangan merlissa dan membawa nya menuju ke kereta milik harraz."woii laknat kau pahal pegang-pegang tangan lissa ni dah-dah lissa naik dengan aku, girl jom"ujar aryan lalu menarik tangan merlissa menuju ke arah kereta mustang miliknya."woii ar selamba kau je lissa nak naik dengan aku lah ,kau bukannya pakwe dia pun nak arah-arah dia dah shuh shuh sana"kata harraz dengan selamba lalu menarik semula merlissa untuk masuk ke dalam kereta audi miliknya. "woiii celaka kau pahal kau bla sekarang before I cut your tongue, she's mine always mine she's my girl blaa shuh shuh"ujar aryan lalu menarik semula merlissa kalini aryan membuka pintu kereta dan memastikan merlissa masuk ke dalam kereta supaya tak diculik harraz.
"alah AR bagi lah chance aku ngan lissa malam ni asyik dengan makcik singa je bosan lah weyh dia tuw dah lah banyak cakap kuat membebel itu tak kena ini tak kene, aku bawak lissa ehh"kata harraz lalu ingin membuka pintu milik merlissa pantas aryan keluar dan tarik harraz menjauhi keretanya. "Ehh kau ni memang celaka musibat betul pergi sana fatihah dah tunggu kau jangan kacau girl aku, kalau kau kacau jugak aku potong gaji kau bulan ni"ugut aryan dengan kening diangkatnya."alamak kau ni sikit-sikit ungkit gaji, stress aku sial ,eleh thia tuw bukan nampak aku pun dia asyik nak haffin je heh kau lah ni haff dah ada keisha jaga jelah keisha tuw saja je kau nak macho-macho depan thia kan laknat betul " tercengang haffin dibuatnya "woi sial apahal salah aku pulak dah aku memang macho hensem dan sempurna nak buat macam mana kan sayang"kata haffin selamba lalu menghadiahkan senyuman pada keisha merah pipi milik keisha haffin panggil nya sayang depan kawan-kawan nya."ishh dear ni ada-ada je"ujar keisha.
"woiii dahh dahh nak muntah biawak aku cau thia jom naik dengan aku layan drama diorang ni muntah biawak aku nanti " kata harraz kepada fatihah yang jelas nampak sakit hati selepas mendengar haffin memanggil keisha sayang cis.
"jom gerak aku pun dah nak muntah anaconda dekat sini cau geng"ujar thia lalu melangkah dan menarik tangan harraz selamba harraz apa lagi ikut je dia suka sebenarnya cuma malu nak confess huhuhu."Ehh awak jangan memperkosa tangan saya arghhh saya takut ar selamatkan aku haff tolong"ujar harraz kepada dua sahabat nya sambil mengikut jejak fatihah menuju ke kereta audi milik nya."woii pakcik mangkuk jangan perasan aku nak perkosa tangan kau ehh puihh"ujar fatihah lalu menghempaskan pintu kereta audi milik harraz tersebut."woii singa betina suka hati kau je hempas stella aku "kata harraz sambil menuju masuk ke dalam kereta."dah lah sayang jom masuk kereta "ujar haffin kepada keisha lalu menarik tangannya menuju kereta Ferrari milik haffin dengan pantas dia membuka pintu buat keisha."thank you dear"ujar keisha dengan sopan.
"haih penat aku tengok drama celaka ni haram jadah betul"ujar aryan lalu memasuki kereta mustang miliknya.merlissa hanya menghadiahkan senyuman butnya."jom awak, harraz dah gerak tuw"ujar merlissa lalu aryan memulakan pemanduannya.
-----------------–––-------------------------------
Setelah tiba di restaurant itu mereka mula menjamah makanan.keisha dan haffin makan bersuap-suap di hadapan harraz fatihah aryan dan meelissa. "woi haff kau takde tangan ke minta orang suap-suap celaka kau"kata harraz ringkas lalu menjamah makanan nya."suka hati mak bapak tok nenek aku lah kau jealous pahal pergi lah cari awek"
Ujar haffin selamba."woii bising lah bangkai aku nak makan ,aku sepak korang berdua ni nanti apa tak dapat"marah aryan lalu merlissa memegang tangannya lembut takut aryan bertukar mood menjadi dingin parah nanti."awak dah lah tuw makan je "ujar merlissa kepada aryan penuh tenang."weyh harr kau nak suap ke alolo takpe meh aku suap kau nak?"kata fatihah dengan senyuman dilemparkan kepada harraz."wahhh, makan besar aku malam ni nak nak nak"bilang harraz kepada fatihah. Fatihah menyuap kan harraz seperti tuan raja dan diperhati oleh aryan."woi celaka tadi kau kata haff takde tangan makan suap-suap sekarang kau ni apa kudung"ujar aryan dengan geram."lek ah bro kau ni asyik backup haff je kesian aku, takpelah mcm ni thia jom kita pindah meja lain ada orang jealous kita makan bersuap huhuhu"kata harraz dengan sinis."Ha baguslah tuw dah kau berambus menyampah aku"ringkas aryan melemparkan aryan lalu memerhati harraz yang melangkah pergi ke meja sebelah."celaka aku ingat jauh sangat kau nak berambus sekali sebelah aku je dasar anak burma"sinis aryan kepada harraz."suka hati aku lah"
Kata harraz yang berada di meja sebelah itu haffin dan keisha hanya menggeleng perhati perangai si harraz tu."weyh haff aku gerak dulu lah dengan lissa kitorang pun dah siap makan aku nak bawak dia keluar kejap bye jumpa kat rumah nanti, ambik duit ni bayar bill"
Kata aryan lalu mengeluarkan 6 keping duit dollar. "weyh banyak giler takpe bro kan harraz nak payung kita malam ni"ujar haffin "kau percaya lah cakap burma mangkuk tuw"ujar aryan masih berkeras tiba-tiba meja jiran bersuara."woii laknat aku dengar apa kau cakap"kata harraz sambil menyumbat makanan ke dalam mulutnya."kesah pulak aku"ringkas aryan "takpe bro kau simpan duit kau aku belanja malam ni kau gerak lah kejap lagi pun aku nak bawak keisha keluar"bilang haffin kepada aryan yang sedang memegang erat tangan merlissa."okay kalau mcm tuw aku cau dulu pape Roger jom baby "kata aryan lalu menarik merlissa pergi dari situ."apa ar panggil lissa tadi baby, babi dia ahh takde-takde lissa aku punya celaka punya setan"kata harraz kepada haffin yang berada di meja sebelah."oii orang sebelah diam sikit awek aku taknak dengar suara syaitan kau burma"jelas haffin."woii pahal semua orang panggil aku burma ni aku ni mix Spain lah bodoh kau dengan ar sama je berbuih mulut aku berkata-kata"jelas harraz yang membuat muka bengis."kesah pulak aku cau aku nak pergi date dengan keisha jom sayang"lalu haffin bangun dari duduk dan memimpin keisha keluar dari kedai tersebut.
"haram jadah betul aku nak date dengan siapa hanjeng "bicara harraz sendiri "aku kan ada jom pergi tengok wayang bosan sial aku"selamba fatihah berkata kepada harraz."ahh kau pun jadilah jom"lalu harraz menarik tangan fatihah keluar dari kedai tersebut.
1506 words
Voted
Comments
Siapa suka watak harraz?😂
Keep support BELAIAN JEJAKA DINGIN🥰
YOU ARE READING
BELAIAN JEJAKA DINGIN
Roman d'amourARYAN LEITH MIKAEL, seorang jejaka dingin Dan baran dia juga berdarah kacukan, mempunyai mata berwarna ocean blue yang digilai ramai wanita di UNIVERSITY dia juga anak kepada orang ternama iaitu DATO AFFAN LANGE MALIQUE, CEO kepada BERJAYA HOLDINGS...