Bab 6 (Jejaka Dingin)

8.7K 240 13
                                    



Setelah dua hari berada di hospital merlissa pulang ke rumah bersama-sama fatihah dan keisha, sepanjang dia berada di hospital kali terakhir dia berjumpa aryan semasa malam sebelum dia pengsan pelik jejaka itu tidak memunculkan dirinya selepas malam itu,hasrat merlissa ingin mengucapkan terima kasih kepadanya masih tidak tercapai.paling pelik lagi bila lelaki bernama aryan tersebut telah membayar seluruh bill sepanjang merlissa dirawat ketika berada di hospital tersebut.

"lissa esk kau sure ke nak pergi U? Kau betul-betul dah sihat ke ni?"bilang keisha kepada merlissa yang sedang menuju ke dapur."Ya aku dah okay jangan risau sayang jugak eh kau kat Aku Hahaha"ujar merlissa lalu membuka peti sejuk ingin mengambil susu dan dituangkan ke dalam cawan .

"kau ni memang degil kan ey geram Aku suka hati kau lah, Ha ni lagi satu aku nak tanya kau ni ada asma ke apasal doktor bagi kau pam tuw? Setahu aku kau takde asma melainkan kau sorok sesuatu daripada Aku?"kata fatihah kepada merlissa yang sedang meneguk air susu.

"hahaha eleh Kau yang lupa aku kan memang ada asma ul husna dari kecil kau lupa nii,tapi takdelah teruk and aku takde pulak pakai Pam entah lah maybe semenjak kejadian tuw aku rasa trauma and kadang-kadang aku selalu sesak nafas ,aku rasa sebab tuw kot doktor sarankan aku guna pam takut apa-apa jadi "ujar merlissa penuh selamba lalu meninggal kan fatihah dan keisha di dapur menuju ke ruang tamu untuk menonton tv.

"weyh lissa Kau ingat tak mamat yang selamatkan kau masa kejadian tuw,dia tuw budak U kita jugak tapi dia senior and aku dapat tahu ni tahun terakhir dia lagi satu kau ada call dia tak cakap terima kasih ke apa ke ya lah dia kan dah tolong kau kalau takde dia memang chicken dinner lah sir tommy haritu dapat ratah-ratah kau guna junior dia HAHAHAHAHA "bilang keisha dengan selamba lalu melabuh kan punggung nya di atas sofa berhadapan tv bersebelahan merlissa, fatihah masih di dapur sedang mencekik huhuhu.

"oh aryan ,aku takde no dia lah weyh takpe lah esok aku cari dia dekat kolej lagipun aku mana ada no phone dia aku baru je kenal dia asal usul dia pun aku tak tahu "bilang merlissa sambil menumpukan perhatian kepada tv.

"Ohh takpelah kalau macam tuw esok kau cari lah dia ehh Aku masuk bilik dulu nak tidur bye lissa"kata keisha kepada merlissa yang menumpukan sepenuh perhatian kepada tv itu lalu meneruskan langkah ke bilik nya di tingkat atas untuk merehatkan badan.

"woii tekun kau tengok tv tak ajak aku hareyy betul"ujar fatihah sambil mengunyah sandwich yang berada di tangan nya."memekak ah kau ni nak tengok-tengok jelah bising-bising pulak lu ni HAHAHA amacam gangster tak Aku huhuhu"kata merlissa sambil mengangkat keningnya kepada fatihah yang menuju ke arahnya.

"gangster sangat lissa gangster taik hanjingg"kata fatihah kepada merlissa dengan muka menyampah dilemparkan.

"ishh kau ni sampai hati kata Aku macam tu "bilang merlissa membuat muka sedih miskin kepada fatihah ni semua pengaruh hanafi lah ni HAHAHA.

"megada lah kau heh, wey kau ingat tak aryan yang selamatkan kau tuw haritu kan aku terserempak dengan dia dekat kantin kau tahu tak punya lah berlagak aku tegur dia kau tahu dia buat apa, dia watdek je pastu bla kerek sial bukan main dingin lagi mamat sewel tuw mangkuk betul kejap okay kejap tak okay menyampah aku kau jangan nak bercinta dengan dia ehh aku tak restu fuhh simpang malaikat 44 kus semangat huh"ujar fatihah kepada merlissa panjang lebar .

"ish kau ni apalah tak baik tau cakap macam tuw, dia baik tau kalau takde dia tak tahu apa jadi dekat aku, kau jangan lah tuduh dia macam tuw maybe dia lupa kau kot and maybe dia tengah sibuk or banyak masalah kau pulak datang tiber-tiber memang cari pasal lah thia oiii, dah-dah tak baik cakap macam tuw okay lah aku masuk bilik dulu nak rehat penat layan kau esok aku dah kena masuk U banyak aku dah tertinggal ni bye sayangku muahh "bilang merlissa lalu bangun dari duduk nya dan berlalu melangkah ke tingkat atas untuk memasuki biliknya.

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now