Bab 20 (musuh)

1.7K 66 11
                                    



Aryan berada di dalam kereta nya dengan memerhati rumah Merlissa. Aryan tidak boleh tidur kerana dia ingin berjaga untuk memastikan keadaan Merlissa baik-baik sahaja.

"Aryan!!! " kedengaran suara keisha dari depan pintu rumah itu, aryan bergegas keluar dari dalam perut kereta menuju ke arah keisha.

"kenapa ni keisha?" tanya aryan dengan cemas.

"lissa!!! Dia sesak nafas, inhaler dia takde!!! Saya dah cari dekat semua tempat tapi takde!!"kata keisha dengan cemas dan tercungap-cungap.

"keisha you pergi kejut harraz dengan haffin suruh diorang standby kita pergi hospital sekarang!!I pergi tengok lissa,"kata aryan lalu bergegas masuk ke dalam rumah itu dengan risau.

TOKK TOKK!!!

"ar, lissa ar,"kata fatihah yang sedang memangku kepala Merlissa di atas pehanya.aryan berlari mendapatkan Merlissa lalu dicempung badan Merlissa.

"baby,awak kuat saya tahu,kita pergi hospital okay,stay with me sayang,"kata aryan kepada Merlissa yang sedang membiru mukanya kerana tidak boleh bernafas dengan lancar.

"keisha buka pintu!!"kata aryan kepada keisha yang sedang menangis di tepi kereta aryan itu,keisha membuka pintu dan aryan meletak kan Merlissa di dalam kereta.

"aku gerak dulu korang follow belakang,"kata aryan lalu masuk ke dalam perut kereta dia memecut ke hospital.

"ar....uhhh.."kata Merlissa tersangkut-sangkut di sebelah aryan yang sedang memandu itu,aryan membawa kereta laju seperti di litar.

"don't talk to much, kita dah nak sampai, jangan tingalkan I lissa, stay just stay,"kata aryan dengan pucat.

-------------------------------------------------------
Seorang doktor keluar dari bilik Merlissa, sudah hampir 15 jam sejak Merlissa di tempatkan di hospital itu.harraz,haffin,keisha dan fatihah sudah pulang untuk berehat.

"doctor, how she's condition? "tanya aryan kepada doktor itu.

"she will be fine,it's just a food poisoning ,did you know What have she eaten? "tanya doktor itu.

"I did not,but the last thing she ate was a chocolate and after that she became like this,"kata Aryan.

"I see,it's okay never mind, next time you had to be careful, she can go home today,"kata doktor itu.

"I will doc,thank you so much "kata aryan kepada doktor itu.

Aryan membuka pintu bilik Merlissa dengan perlahan-lahan takut Merlissa terjaga.aryan mendekati Merlissa yang sedang tidur.

"awak suka buat saya risau lissa,"kata aryan kepada Merlissa yang sedang lena itu. Tiba-tiba Merlissa membuka matanya.

"biy,where are we?"tanya Merlissa.

"kita dekat hospital babygirl,kejap lagi biy uruskan semua and kita dah boleh balik."kata Aryan.

"okay biy,inhaler lissa hilang lah biy,lissa rasa tercicir,emm biy boleh tolong belikan Tak?"tanya Merlissa.

"don't worry baby, biy dah beli 10 satu ada dengan biy, satu dalam kereta biy,satu dalam kereta baby,satu dalam beg baby,satu dekat harraz,satu dekat haffin, satu dekat thia, satu dekat keisha,lagi dua spare,"kata Aryan.

"Ya Allah banyaknya,kenapa biy suruh semua orang pegang inhaler? "tanya lissa terkejut dengan kenyataan Aryan.

"sebab biy taknak baby jadi macam ni lagi,baby suka buat biy risau kan?baby suka buat biy sedih macam ni tahu tak biy ni risau sangat bila baby sakit kalau boleh biy nak gantikan tempat baby, lepasni please be careful, biy kalau boleh nak baby sentiasa ada dengan biy tapi tak Boleh,so tolong jaga diri awak lissa jangan buat saya macam ni saya takut kehilangan awak,biy tak boleh hidup tanpa babygirl," kata aryan dengan muka sayu.

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now