Bab 3 (crush)

8.7K 242 5
                                    


Matahari sudah pun terbenam dan malam pun menjelma.seusai selepas solat isyak merlissa keluar dari biliknya ingin ke ruang tamu lalu mencari kelibat puan Sofia jelas puan sofia sedang menonton tv di ruang tamu tersebut dengan tenang. Merlissa berlalu mendekati puan sofia dan melabuhkan punggung nya dia atas sofa empuk itu.

"nek tengok cerita apa ni"kata merlissa sambil pandangan ditujukan ke arah tv yang berada di hadapan nya itu lalu menonton bersama puan sofia.

"ni haa sepahtu reunion " jelas puan sofia dan pandangan mata pada tv tidak dialihkan.
" Ohh ingat kan nenek layan drama melayu tadi buang tebiat lah nenek HAHAHA " kata merlissa kepada puan sofia secara mengejek, bukannya dia tidak tahu yang nenek nya tidak gemar akan drama-ii melayu malahan cuma gemar menonton sepahtu reunion dan bersamamu.

"ishh kamu ni nak sangat nenek mati Ya?,bising lah mer ni nenek tak dengar apa si jep tuw cakap "kata puan sofia dan pandangan nya yang masih tidak beralih dari kaca tv tersebut malah makin fokus pandangan nya terhadap tv tersebut. "ishh yelah-ii tengok sepahtu reunion dah lah tak ajak mer" getus mer dengan muka monyok ,merajuk lah tuw nenek lagi fokus dekat jep dari dia.

"HAHAHAHAHA apalah si jep ni " sekali sekala pecah ketawa puan sofia di ruang tamu rumah tersebut. "ehh dia nak buat apa tuw, HAHAHAHA lawak lah jep ni ayat dia tak pernah tak win nenek suka betul si jep ni " kata puan sofia kepada merlissa .merlissa juga turut menonton rancangan tersebut dengan fokus seperti nenek nya. "HAHAHA apa ni nek azwan Ali diva AA jadi tetamu undangan HAHAHAHAHA Ehh dah kenapa monopod dia tuw HAHAHAHAHA "pecah ketawa merlissa dan puan sofia di rumah itu, ni sampai ke rumah pak meon pun boleh dengar ni.

"assalammualaikum nek pia Ohh nek pia, assalammualaikum mer assalammualaikum "jelas suara seseorang daripada luar rumah puan sofia.

"mer pergi tengok sape datang tuw nenek tak nak terlepas sepahtu reunion ni dah lah live"jelas puan sofia kepada merlissa sambil menepuk nepuk bahu merlissa tanda menyuruh merlissa menjenguk gerangan siapa yang berada di luar rumah mereka itu.

"alaaa nenek ni mer nak tengok jugak"kata merlissa kepada puan sofia. "ishh kamu ni pergi lah jenguk sekejap mana tahu hero malaya datang, dapat cucu menantu lah nenek" kata puan sofia kepada merlissa "ishh yelah yelah, sape pulak lah yang datang rumah orng tengah malam ni, tak reti tidur ke ishh geram betul lah nak layan sepahtu reunion pun tak senang ada je iklan kalau iklan tv takpe jugak" bebel merlissa lalu bangun dari tempat duduk nya dan berlalu ke pintu rumah yang tidak jauh dari ruang mereka menonton tv tersebut.

"mana pulak pergi semua orang dlm rumah ni aduh, assalam - ,Ehh mer haa keluar pun penat abang panggil macam orng gila takde orng yang keluar "
Jelas hanafi di depan pintu rumah tersebut.

Jelas wajah hanafi yang berada di bawah tangga rumah, merlissa kelihatan kaget (ni bukan hero malaya nek ni hero bermasalah eyy)monolog merlissa di dalam lubuk hatinya huhuhu.

"Ohh abang naf rupanya, memang abang gila pun, dah kenapa datang rumah orng tengah-ii malam buta ni kena halau dari rumah ke abang naf ni, kacau je orang nak tengok sepahtu reunion ish" jelas merlissa kepada hanafi.

"ishh apa lah mer ni abang bukan kena halau dari rumah, abang datang ni nak tanya esk mer bertolak ke KLIA kuala lumpur pukul berapa? Sape hantar mer? Nak abang naf hantarkan?"kata hanafi. "alaa sepahtu reunion tuw kan boleh record mer kenapa tak record je tengok mcm abang record sebab tu abang rilek jee pergi rumah mer ni" dengan lagak nya hanafi berkata kepada merlissa yang sedang tercegat memandang nya dari pintu rumah tersebut.

"banyak lah abang punya record mer ni langgan astro basic je takde pvr Boleh record-ii #mer tak mampu #kalau abang nak payung boleh jugak" kata merlissa kepada hanafi yang duduk di tangga luar rumah tersebut." BTW serious lah abang datang rumah mer malam-ii ni semata mata nak tanya esk mer pergi naik apa and gerak pukul berapa? Auchh mer terharu Jap ,takpelah mer naik teksi je esok abang tak payah lah susah susah nak hantar mer lagipun mer taknak susahkan abang " jelas merlissa dengan memandang hanafi yang sedang duduk di tangga berdekatan pintu rumah itu.

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now