Bab 5 (Hero)

8.2K 257 21
                                    

Setibanya di pusat kecemasan hospital berdekatan university tersebut aryan keluar dari kereta lalu mencempung badan merlissa yang terkulai itu keluar daripada kereta. "hey girl open your eyes were arrive you're gonna be fine"ujar aryan sambil mencempung badan meelissa keluar daripada kereta mustang tersebut namun merlissa kelihatan tidak sedarkan diri dan langsung tidak membalas kata-kata aryan.

"ANYBODY PLEASE HELP ME MY GIRLFRIEND GOT INJURED!!!!!! "jerit aryan sambil mencempung badan merlissa ke dalam unit rawatan kecemasan hospital tersebut.

"sir please come here put her down on this bed ,I'll handle it you can wait outside "ujar salah seorang nurse tersebut kepada aryan. Lalu aryan melangkah jauh dari katil itu dia hanya memerhati merlissa yang sedang dirawat oleh doktor dan nurse tersebut.

"who's her family "ujar doktor lelaki itu kepada aryan yang tidak jauh dari situ."me I'm her boyfriend ,what happened to my girl is she just doing fine?"kata arya lemah kepada doktor lelaki itu.doktor itu memandang aryan dengan riak wajah serbesalah.

"doc why you looking at me like that tell me what's wrong with my girl!!!"laung aryan kepada doktor lelaki tersebut penuh amarah ,gila tak marah boleh pulak doktor tuw buat muka risau memang triple risau lah si aryan tuw.

"what's her name could you call her parents? "ujar doktor lelaki itu kepada aryan.Ha sudah manalah si aryan tuw tahu baru jumpa tadi kot gilaa sungguh.(ni semua salah si harraz anak burma tuw mati kau nanti aku kerjakan, Hmm tapi kalau aku takde memang mati lah perempuan tuw kan?) monolog aryan di dalam hati.terkebil-kebil si aryan itu memandang doktor lelaki yang inginkan jawapan dari mulutnya.

"actually her name is.... Aurora yaa Aurora, she's study here and her parents already passed away ... "kata aryan kepada doktor tersebut. (Ha sudahh apa kau jawab ni aryan ahhh lantak lahh asal perempuan tuw selamat sudah)monolog aryan di dalam hati.

"oh I see, I'm sorry she's critical now and she lost a lot of blood we need somebody who has the same blood type with her or we would lost her,as you see now we're have so many cases today we don't have an enough blood stock and may I asked what blood type of yours?"ujar doktor lelaki itu kepada aryan yang kelihatan risau itu.

"Ohh no please saved her I don't wanna lose her doc,my blood type is A negative "bilang aryan penuh cemas dengan mencecak kan rambutnya ke belakang, dia kelihatan seperti orng baru ditembak kerana bajunya dipenuhi darah.

"don't worry can you please follow the nurse we need your blood yes thank god that your blood same as her"bilang doktor itu penuh tenang dan menepuk bahu aryan kemudian berlalu pergi.

"yes sure thank God, please saved her"ujar aryan kepada salah seorang nurse disitu lalu pandangan nya beralih kepada merlissa  yang pucat seperti mayat hidup di atas katil berdekatan nya.aryan melangkah mengikuti salah seorang nurse tersebut untuk memberikan darahnya kepada Merlissa.

"don't worry sir we'll saved your girlfriend, I got jealous on her you look so sweet and caring about her she's so lucky to have you"ujar nurse tersebut sambil membuat kerjanya. Aryan yang berada di sebelah nurse tersebut hanya membuat muka dingin namun masih kelihatan risau.

--------------------------------------------------------------

"Weyh keisha dah pukul 5 ni mana pulak si merlissa ni tak balik-balik risau lah aku Ya allah ,entah-entah dia......."percakapan fatihah terhenti selepas keisha memotong ayat nya.

"woiii mulut kauu jangan nak choi sangat Ehh insyaallah takde pape kau jangan pikir bukan-bukan aku cepuk kepala hotak kau tu nanti biar wayar-wayar reput dalam otak kau tuw berjalan dengan lancar" perli keisha kepada fatihah yang suka membuat andaian anehh itu.

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now