"ar esok tya dengan keisha balik Malaysia, aku ambik diorang dekat airport dengan harr, nanti dylan dengan damian ganti kitorang boleh kan?" tanya haffin serbasalah."kenapa pulak tak Boleh,pergi jelah aku okay " jawab aryan.
"jangan lupa esok kau ada appointment nanti dylan bawak Kau, Damian jaga merlissa, pergi tau!! Kalau aku tahu kau tak pergi makin awal lah kau mati " pesan haffin dengan ugutan keras.
"aku harap aku mati selepas dia sedarkan diri haff, aku nak tengok senyuman dia buat terakhir Kali,kalau aku mampu " luah nya sayu sambil menatap wajah merlissa yang terbaring elok di atas katil.
"dia akn sedar ar, bagi dia masa, kalau kau nak tengok dia tersenyum kau kena jaga kesihatan kau jugak ar, bayangkan merlissa tahu pasal benda ni kau tak rasa ke dia kecewa? Kau rasa dia boleh tersenyum ke? Aku nak kau jaga diri kau macam mana kau jaga merlissa, aku nak kau sayang diri kau macam mana kau sayang merlissa, " pesan haffin kepada aryan.
"depends haff "
"you can do it bro, I know you well," kata haffin dengan senyuman nipis.
"haffin," panggil aryan.
"kenapa bro?"
"aku ada satu permintaan,"
"kau ni apa pulak ar? " tanya haffin dengan malas.
"kalau aku takde Nanti, aku nak kau jaga merlissa Boleh?" aryan berkata kata dengan nada perlahan.
"apa kau merepek ni? Kau akan okay lah ar, kau jangan cakap benda benda karut macam ni," marah haffin tidak bersetuju dengan permintaan aryan.
"kita tak tahu haff, aku nak kau jaga merlissa, aku nak kau tengok tengokkan Dia, aku tak mintak banyak sebagai kawan haff, " pinta aryan dengan mata sayu diarahkan kepada haffin.
"aku tak boleh jaga dia ar, kau suami dia kalau kau sayang dia kau kena berjuang demi dia bukan putus asa macam ni? Kita boleh ikhtiar dan berdoa bukan merungut dan mengalah," kata haffin dengan perlahan.
"aku takde sebab untuk teruskan hidup lagi haff, merlissa pun macam ni? Aku pun keadaan macam ni? Aku Tak tahu apa aku kena buat? " lemah suara aryan berbicara.
"kau kena percayakan allah aryan, Kau kena percaya dengan jalan yang dia dah tentukan untuk Kau, mungkin bukan harini merlissa sedar tapi kita tak tahu mungkin esok? Lusa? Bila bila je ar dia boleh sedar, kita tak boleh tamak ar, kau kena sabar," haffin merapati aryan dah menepuk nepuk belakang badan aryan dengan simpati.
"aku akan tunggu dia, aku akan tunggu dia sampai akhir nafas Aku haff, Biy akan tunggu awak sayang, stay with me," aryan menngucup perlahan tangan merlissa.
Harraz berada di luar bilik merlissa hanya setia mendengar perbualan aryan dan haffin,harraz berasa simpati terhadap aryan yang melalui pelbagai dugaan selama ini.
"aku sayang Kau ar macam adik aku sendiri," lalu harraz pergi dari situ dengan segera.
---------------------------------------------------
"nurse!! " panggil harraz.
"Ya encik? Ada apa apa saya boleh Bantu?"
"saya nak tanya sikit macam mana nak daftar jadi penderma organ eh? " tanya harraz dengan sengihan.
"oh Boleh, encik boleh pergi ke kaunter 1 tingkat 3 Ya, "
"okay, terima kasih beautiful! "
"Ehh Ermm welcome, "
----------------------------------------------------
"kau ni pahal lambat sangat? Kau tahu tak keisha dengan tya dah sampai dekat airport!!" marah haffin kepada harraz.
"alaa kau ni aku kena lah hensem hensem kalau nak jumpa buah hati, chill bro"
"chill chill abahh Kau!! Kau bawak kereta kau lambat kan? Pandanmuka Kau!!" haffin mencampak kan kunci kereta ke arah harraz yang sedang menyarung kan kasut itu.
"elehh acahh ahh kau setan!! " laung harraz dengan kuat.
"apa kau cakap?"
"gila hensem kau harini kalah Aku!! Fuhh " harraz menukar topik serta merta.
"kau baru sedar ke?" riak haffin dengan wajah macho ditayangkan.
"anak haram laknat ni," bebel harraz perlahan.
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'"babi lah," aryan memegang bahagian atas perut nya yang terasa berat seakan akan dihimpap.
"Ahhhh!!" aryan menjerit di dalam bilik air dengan memegang bahagian atas perutnya.
"pahal tuw?" dylan bertanya kepada Damian.
"mana lah aku tahu!" jawab Damian.
"aku pergi tengok kejap," kata dylan.
TOK TOK TOK
"ar kau okay Tak?" tanya dylan risau.
"aku oKay," tipu aryan.
"kau jangan tipu Aku? Kau dah makan ubat doktor bagi tadi ke belum?" tanya dylan.
"Dah, aku okay," jawab nya lagi menahan sakit.
"kau buat apa dalam tuw lama lama? Keluar lah aku ni pun nak kencing jugak!!" kata dylan selamba.
"sabar lah babi!!" marah aryan dengan suara bergetar.
"dah kenapa macam pondan suara kau tuw?"
"diam lah anjing!!" marah aryan lagi.
"dah keluar cepat!!"
"kau boleh sabar Tak?" kata aryan selepas membuka pintu bilik air.
"kau dah kenapa pegang perut lapar ke? Japgi sampai lah tuw makanan aku dah order burger king Dah, " dylan pelik melihat aryan yang berpeluh peluh sambil memegang perutnya itu.
"aku rasa berat lah, atas ni sakit " luah aryan tak tertahan menanggung kesakitan itu lagi.
"kau tak makan ubat kan? " tanya dylan lalu memapah aryan ke arah sofa berhadapan katil merlissa.
"belum,"
"aku dah agak Dah!! Kau ni nak kena aku jugak yang sumbat ke apa? Kalau haffin tahu ni mati Aku!!" marah dylan dengan bebelan.
"kau boleh diam Tak? Aku pening!!" kata aryan dengan muka pucat.
"wey ar kau dah makan belum tadi?" tanya damian pula.
"belum,"
"kau ni memang nak matiy awal," kata Damian.
"kau pergi panggil nurse dekat luar tuw dam sekarang," arah dylan risau melihat wajah pucat lesi aryan.
Merlissa membuka mata nya yang berat perlahan lahan." Biy?" panggilan pertama yang keluar dari mulut nya adalah aryan.
"sayang?" aryan terkejut mendengar suara yang dia rindui selama ini.
"merlissa!! " aryan cuba bangun dibantu oleh dylan.
"ar selur selur lah!! " bebel dylan.
"I miss you sayang,I keep waiting for you every single day," kata aryan kepada merlissa.
"I'm sorry Biy,lissa tak berniat nak buat biy risau," tangis merlissa sambil melihat aryan.
"shhh....I love you merlissa, " aryan rebah ke lantai semua nya menjadi gelap.
963 words
Voted
Comments
Harraz buat apa tuw? Oh no aryan🥺
Keep support BELAIAN JEJAKA DINGIN🥰
YOU ARE READING
BELAIAN JEJAKA DINGIN
RomanceARYAN LEITH MIKAEL, seorang jejaka dingin Dan baran dia juga berdarah kacukan, mempunyai mata berwarna ocean blue yang digilai ramai wanita di UNIVERSITY dia juga anak kepada orang ternama iaitu DATO AFFAN LANGE MALIQUE, CEO kepada BERJAYA HOLDINGS...