Bab 27 (buble tea)

2.7K 60 1
                                    


"thank you doktor," kata aryan kemudian keluar dari bilik itu bersama Merlissa.

"biy,comel kan baby kita," kata Merlissa.

"kita tak nampak pun lagi muka dia baby," kata Aryan.

"ishh awak ni tak nampak ke!!! Ishh," kata Merlissa dengan marah kemudian meninggalkan aryan lalu memasuki kereta.

"pulak dah? Salah aku ke ni? Macam mana nak nampak bentuk pun belum ada,aduh mati lah aku lepas ni," kata aryan dengan sendiri kemudian pergi ke kaunter bayaran dan mengambil ubat Merlissa. Aryan keluar dari klinik dan menuju ke dalam kereta.

"babygirl, nah ni ubat awak,balik nanti kita makan ehh? Okay now kita nak makan apa?biy bawak " kata aryan kepada Merlissa namun Merlissa hanya menjeling dan memandang ke luar tingkap.

"babygirl? Jangan lah marah biy,biy minta maaf okay? Ya baby kita comel sangat tadi geram je biy tengok dia," kata aryan cuba meyakin kan Merlissa.

"kan? Emm okay lissa maafkan biy but satu syarat," kata Merlissa dengan muka nakal nya.

"apa syarat nya tuw? Kalau mencintai awak sepenuh hati saya dah lama buat benda tuw hehehe " kata aryan dengan gurau nya.

"biy,hmm baby nak minum air bubble tea boleh? Lissa teringin sangat, " kata Merlissa membuat muka sedih.

"no!! Tak boleh,air tuw tak elok lah sayang,awak tahu tak ada orang mati minum air tuw banyak bubble tersangkut dekat paru-paru dia,bahaya lah baby! Kita minum susu okay? Yang tuw sihat untuk baby,nanti baby kita sihat awak pun kuat!" kata aryan cuba berdalih.

"tak nak!!! Lissa tak nak!!! Lissa nak bubble tea jugak!!! Biy tak sayang kan lissa ke? Tak kesian kan baby ni ke?" kata Merlissa kemudian dia menangis di dalam kereta seperti budak kecil.

Emosi Merlissa tidak terkawal, ye lah orang mengandung ni susah sikit,ada je dia nak,emosi pun tak betul kejap okay kejap tak,macam macam.

"sebab biy sayang kan babygirl dengan baby lah biy tak bagi minum,kita minum susu eh?" kata aryan kemudian cuba mengusap rambut Merlissa.

"tak nak!!! Huuuu,biy jahat!!! Biy tak sayang lissa kan? Biy tak suka baby ni kan? Huuu, biy kedekut!!" kata Merlissa dengan air mata nya yang mengalir deras di pipi. (ya allah kau berikan lah aku kesabaran fuhhh,) monolog aryan di dalam hati.

"mana ada, jangan lah nangis macam ni kesian dekat baby,biy sayang babygirl lah biy sayang jugak baby dalam tuw,biy bukan kedekut biy taknak baby kita makan benda-benda yang tak sihat," jelas Aryan dengan lembut.

"tak nak!!! Huuuu, lissa nak balik cepat!!! Kita balik sekarang biy jahat!!!" kata Merlissa kemudian memukul-mukul bahu Aryan.

"ya ya baby kita balik," kata aryan dengan lembut,(sabar jelah aku ni,sabar aryan tuw isteri Kau,dia mengandung kan anak Kau,sabar ar,) monolog aryan di dalam hati.

"Huuuu....huuuuu.." Merlissa masih dengan tangisan nya dari tadi.

"dah lah tuw baby,sampai bila nak menangis? Kita dah nak sampai rumah ni," kata aryan dan fokus dengan pemanduan nya.

"sampai mati!!! Huuuu...huuuu" kata Merlissa dengan marah.

"ishh,kenapa cakap macam tuw,tak sayang biy ke?" tanya aryan dengan muka sayu.

"benci biy,biy jahat,biy Mr dingin kedekut!!! Huuu..huuu " kata Merlissa dengan amarah.

"pulak? Hmm Takpelah," kata aryan kemudian mendiam kan diri.

546 words
Voted
Comments
Mr dingin kedekut? Boleh lah tuw🤪
Keep support BELAIAN JEJAKA DINGIN 🥰

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now