Bab 61 (office)

1.5K 43 1
                                    


"baby tunggu dalam bilik biy okay? Biy ada meeting sekejap, kalau bosan baby jalan-jalan dalam banggunan Ni, okay bye sayang I love you," kata aryan lalu mencium dahi merlissa.

"okay love you too!!" merlissa menghantar aryan ke pintu dengan senyuman.

"hmm Nak buat apa Ehh? "

"jalan jalan jelah,"

"let's go merlissa!! " lalu merlissa bangun dan keluar dari dalam bilik aryan.

"puan nak apa apa ke?" tanya P.A bapa mertuanya itu di depan bilik aryan.

"ehh takpe saya nak jalan-jalan tengok office ni je awak buat je kerja awak sorry mengganggu " kata merlissa dengan sengihan.

"baik puan, kalau nak apa apa boleh panggil saya Ya," pesan si P.A itu.

"alright, what's your name? " tanya merlissa.

"nadiah puan," jawab nya.

"okay nadiah, saya pergi dulu kalau my husband cari I cakap I pusing pusing office je okay?" kata merlissa memberi pesanan kepada si P.A.

" baik puan " balas nya.











1 hours later...











"nadiah isteri saya mana? Dia ada bagitahu tak dia nak pergi mana mana?" tanya aryan dengan risau.

"puan kata dia nak pusing pusing tengok office kejap lagi dia balik semula, " kata nadiah.

"okay thank you, Ehh wait nadiah tolong buatkan I tea " arah aryan kepada nadiah.

"baik tuan,"


"Ehh puan buat apa duduk dekat sini? " tanya nadiah yang baru melangkah masuk ke dalam pantry itu.

"saya pening sikit lah, awak ada panadol Tak?" kata merlissa dengan memegang kepala nya.

"puan tunggu sekejap saya panggil tuan aryan," kata nadiah cuak melihat muka pucat merlissa. Nadiah segera berlalu dan meninggalkan merlissa.

"cepat sikit," kata merlissa sebelum jatuh pengsan dari duduk nya di atas kerusi dan rebah ke lantai.

"tuan aryan, puan merlissa ada dekat pantry she looks sick," kata nadiah dengan tergesa gesa.

"what? " aryan bingkas bangun meninggalkan kerja nya berlari menuju ke arah pantry.

"sayang!!" aryan terjejut melihat merlissa yang sudah rebah ke lantai.

"hey hey," aryan menepuk nepuk pipi merlissa dengan perlahan namun tiada response.

"nadiah batalkan meeting saya petang Ni, saya halfday bagitahu daddy emergency leave, " kata aryan sambil mencempung badan merlissa.

"baik tuan."











"tahniah encik aryan isteri encik hamil 2 minggu, jaga kandungan itu dengan baik," pesan doktor itu dengan senyuman.

"alhamdulillah, tapi doktor kenapa dia sampai pengsan? " tanya aryan risau dengan keadaan isteri nya.

"mungkin dia letih dan tak ada tenanga yang cukup, nanti saya akan berikan vitaman untuk puan merlissa kena makan 2 kali sehari ya selepas makan," kata doktor itu dengan jelas.

"baik doktor terima kasih, " kata aryan dengan senyuman.

"Biy?" merlissa membuka mata nya dan mencari aryan. Aryan bangun dari kerusi dan mendapatkan merlissa di katil belakang nya.

"hey sayang, dah bangun? How's you feel?" tanya aryan sambil memegang perut merlissa.

"kita dekat mana Ni?" tanya merlissa pelik melihat keadaan sekeliling.

"kita dekat klinik, sayang pengsan tadi" jelas aryan kemudian membantu merlissa bangun dari katil perlahan lahan.

"I feel so dizzy lah Biy can't walk," kata merlissa memegang kepala nya yang terasa berat itu.

"tahniah puan " sampuk doktor itu secara tiba tiba melihat merlissa.

"Ha?" dia pelik dengan situasi itu.

"you're pregnant 2 weeks, " jelas doktor itu.

"what? Biy seriously? " tanya merlissa kemudian memandang aryan yang sedang memapah nya ke arah kerusi itu.

"yes sayang, I'm so fucking happy!! " kata aryan dengan senyuman lalu menggosok gosok perut merlissa dengan lembut yang kini sedang duduk di kerusi berhadapan doktor itu.

"puan jangan banyak buat kerja berat Ya, nanti puan kena makan vitamin sebab baby baru 2 weeks , makan benda yang berkhasiat baby memerlukan zat yang tinggi " pesan doktor itu.

"baik doktor terima kasih," kata merlissa dengan sebak. (alhamdulillah ya allah) merlissa berkata dalam hati dengan syukur nya.

"kami keluar dulu ya doktor terima kasih," kata aryan pula lalu memimpin merlissa keluar dari dalam bilik itu.

"I'm so happy baby, thank you for this sayang!!" kata aryan kepada merlissa.

"I'm happy too Biy, alhamdulillah allah dengar doa sayang," kata merlissa dengan gembira.

"sayang lapar? Nak makan?" tanya aryan risau melihat muka merlissa yang masih pucat lesi seperti mayat hidup.

"Nak, I want MacDonald!! " kata merlissa meminta.

"okay then let's go," kata aryan dengan senyuman dan memulakan pemanduannya.









"Hye welcome to MacDonald!!"

"sayang nak apa?" tanya aryan.

"nak apple pie 2 , double cheese burgers 2, ayam goreng mcd 1 set, macflurry Oreo 1 " kata merlissa sambil melihat menu dari dalam kereta.

"give me 2 apple pie, 2 double cheeseburger, I set ayam goreng mcd, 1 macflurry Oreo and one Mac shaker, that's all " kata aryan.

"baik cik terima kasih sila bayar di depan,"

"banyak nya sayang order? Habis ke? " tanya aryan takut melihat selera isterinya.

"I'm hungry!! " jelas merlissa.

"semuanya 89 ringgit 40 Sen,"

"keep the change, " kata aryan.

"sila ambil order di depan terima kasih,"

"here's your order sir,"

"Thank you,"

"yeay!! Happy tummy so yummy!! " kata merlissa lalu mengambil suapan pertama ice cream itu.

"amboi makan sorang Ehh? Taknak bagi Biy sikit ke?" tanya aryan sambil memandu.

"nah aaa open your mouth papa, " kata merlissa ingin menyuapkan aryan.

"emm makin manis ice cream Ni sebab sayang yang suap!!" kata aryan menggedik.

"mengada!! "










850 words
Voted
Comments
Nadiah ni macam semacam je? Sir Tommy bila nak keluar balik agak agak?
Keep support BELAIAN JEJAKA DINGIN 🥰

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now