"arghh" raung aryan memegang kepala nya."wey kau okay Tak?" tanya harraz.
"lissa? Dia dah sedar kan? Bawak aku jumpa dia harr," minta aryan dengan gesa nya.
"kau ni baru bangun kan,sabar lah rehat dulu" kata harraz.
"buang masa aku duduk sini, aku nak jumpa isteri aku " kata aryan lalu bangun turun dari katil dan menuju ke pintu bilik.
"kau nak pergi mana mangkuk?"
"aku nak jumpa isteri aku lah, aku tak banyak masa macam Kau,aku bukan nya hidup lama pun cau," katanya dan pergi dari situ.
"woii tunggulah Aku!!"
"cepat lah!!" panggil aryan.
(kau akan bahagia ar, aku janji) kata harraz dalam hati.
"baby girl I miss you so...." tergantung ayat aryan tatkala melihat merlissa yang sedang tidur nyenyak di atas katil itu.
"shh dia baru je tidur tuw dari tadi menangis nak jumpa Kau," kata thia.
"okayh!!!" kata aryan dengan perlahan.
"yo darling miss you!! " kata harraz kepada fatihah.
"woii diam lah!!! Memekak lah you ni tahu Tak?" marah fatihah kepada harraz.
"you ni kalau I kena kanser hati jugak nanti jangan menyesal sebab layan I Macam Ni"kata harraz merajuk.
"lantak you lah nak kena kanser ke nak mati ke!! Ishh bising tahu Tak diam!!" sinis fatihah.
"okay fine!!"
"alaa merajuk ke? Honeyy sugar I'm sorry just kidding lah!! Jom dating dekat luar," ajak fatihah ingin memberi ruang buat aryan.
"wahh dah lama tak dating-dating ni!! Let's go!!" kata harraz teruja.
"I miss you honey!! " kata thia dengan mencebikkan bibirnya.
"horny I tengok you check in Jom?" kata harraz lalu tarik tangan fatihah.
"gila ke? Khawin dulu " kata fatihah.
"okay lepas you habis je next year kita khawin!!" kata harraz.
"janji? "
"promise!! Come my darling " kata harraz memimpin fatihah keluar dari dalam bilik itu.
"Aww!! You're so sweet honey!!" gumam fatihah menutup mulutnya melihat perbuatan harraz.
"I miss you sayang," kata aryan merenung ke dalam wajah merlissa dengan senyuman.
"Biy nak habiskan semua masa biy dengan sayang," kata aryan sambil mengusap tangan merlissa.
Merlissa terjaga dengan sentuhan di tangan aryan itu."thia?" merlissa memandang ke arah aryan dengan menggosok gosok kan matanya.
"it's me baby girl, " kata aryan.
"Biy? I miss you!!" kata merlissa lalu bangun dan peluk aryan sekuat hatinya.
"I miss you too so much!! Can't describe how miss I am with this angel!!" kata aryan membalas pelukan merlissa kemudian kucupun lembut diberikan ke pipinya dan dahi nya.
"Biy, kenapa biy tak bagitahu lissa biy sakit? " tanya merlissa membangkitkan topik itu.
"Biy taknak sayang risau, I love you dah lah don't talk about this, tak penting, " kata aryan dengan endah tak endah.
"kenapa pulak tak penting? Ni soal nyawa Biy!! Jangan buat main, kalau biy takde nanti macam mana dengan lissa? Lissa ada biy je, takkan biy nak tinggalkan lissa? No you can't Biy!! I can't live without you!! I'll die!!" luah merlissa dengan mata berkaca kaca.
"sayang, hey don't said like that, insyaallah everything gonna be okay, Biy nak focus on you je sekarang Ni okay? I won't leave you ever, never sayang that's my promise ,trust me?" kata aryan Cuba menyedapkan hati merlissa.
"biy janji? Lissa jaga biy okay? I'll take care of you for the rest of my life, " kata merlissa kemudian mengucup bibir aryan.
"owhh nakal ehh budak Ni? I miss our beautiful night sayang, can't wait till you full recovery, " kata aryan dalam dialog manja.
"I'll give all of me after I've got discharge from this place, " kata merlissa melayan aryan Yang gatal itu.
"can't wait till I have it,"
"catch it,"
"I'll catch it tomorrow "
"ishh gatall!!" kata merlissa.
"gatal dengan isteri sendiri takpe kan?" kata aryan dengan kenyitan di mata.
"I love you Biy, I swear " kata merlissa dengan pandangan sayu.
"I love you more than anything in this world babygirl" kata aryan pula.
"Biy lissa nak minta maaf sebab keluar tanpa izin Biy, lissa berdosa sangat mungkin Ni balasan untuk lissa lepas apa yang lissa dah buat dekat Biy," kata merlissa dengan penuh perasaan bersalah.
"it's okay sayang, lepas Ni dengar cakap biy okay? Jangan degil biy buat semua Ni pun demi sayang and ada sebab, after this nak pergi mana mana kena ada Biy understand? Jangan jumpa dengan syaza lagi lepas ni faham? Biy taknak dia sakitkan hati sayang lagi," kata aryan meminta merlissa untuk mendengar kata nya.
"okay Biy I promise I'll never do that again, even meet syaza belakang Biy, tapi ariq? " tanya merlissa dengan risau.
"don't worry sayang, he'll never show up again,Biy dah kerjakan dia cukup cukup," kata aryan dengan membuat tumbukan.
"what have you done Biy?" tanya merlissa.
"not too much just kick, slap, hit and throw him too the jail,settle? No psychopath anymore around us," kata aryan membuat riak wajah lega.
"wow didn't expect it, so cool babyboy!!" kata merlissa kepada aryan.
"your husband Ni ketua Mafia tauu!! Babyboy? Aww so sweet of you sayang!! Luvv that nickname!! " kata aryan lalu mencuit hidung merlissa.
"Biy walau apa pun jadi lissa akan selalu ada dengan Biy, lissa akan ikhtiar cari a new heart for you Biy, everything gonna biy fine macam dulu," kata merlissa dengan senyuman manis diukir buat si suami.
"Biy akan bertahan demi sayang, insyaallah everything gonna be fine, " kata aryan lalu mencapi tangan merlissa dan dikucup nya lembut.
891 words
Voted
Comments
Agak agak ada ke hati untuk aryan?😭
Keep support BELAIAN JEJAKA DINGIN 🥰
YOU ARE READING
BELAIAN JEJAKA DINGIN
RomanceARYAN LEITH MIKAEL, seorang jejaka dingin Dan baran dia juga berdarah kacukan, mempunyai mata berwarna ocean blue yang digilai ramai wanita di UNIVERSITY dia juga anak kepada orang ternama iaitu DATO AFFAN LANGE MALIQUE, CEO kepada BERJAYA HOLDINGS...