Bab 29 (degil!!)

2.8K 55 0
                                    


Selepas selesai memasak bersama-sama haffin,harraz pun sampai dengan membawa bubble tea, mereka berdua sudah pun pulang kerana ingin memberi ruang kepada aryan dengan Merlissa. Aryan menaiki tangga ingin menuju ke bilik mereka untuk memanggil Merlissa turun makan.

"baby? Lah kenapa nangis lagi ni? Dah lah jangan lah macam ni nanti sakit kesian baby dalam tuw!jom turun bawah makan biy dah masak pasta your favorite!! " kata aryan menghampiri Merlissa lalu mengusap perlahan air mata isteri nya.

"Huuu,lissa nak bubble tea!!!kalau tak lissa taknak makan!!!" ugut Merlissa kepada Aryan.

"iya biy tahu,biy dah beli dah!!jom turun makan?"kata aryan kemudian menarik isteri nya bangun dari katil.

"betul ni? Biy tak tipu?" tanya Merlissa kepada Aryan.

"ya babygirl betul,jom?" kata aryan cukup meyakinkan Merlissa.

"yeayy sayang biy sangat-sangat biy suami paling hensem and baik dalam dunia ni I love you so much Biy muah " teruja Merlissa lalu memeluk tubuh aryan dan mencium dada Aryan.

"Ohh tadi marah-marah Biy? Kata biy jahat lah kedekut lah " bebel Aryan.

"mana ada,sorry biy love you " kata Merlissa kemudian mencium bibir aryan kemudian lari dari bilik meniggalkan Aryan.

"ishh nak kena ratah dia ni!!" kata aryan lalu turut berlari ingin mendapatkan Merlissa.

"Wahh sedap nya bau!!! Mana bubble tea baby?" tanya Merlissa.

"no no no, makan dulu baru biy bagi," kata Aryan.

"okay!! Fine!!!" kata Merlissa dengan akur.

"I'm done,so where's my bubble tea biy"tanya Merlissa lagi.

"nah," aryan menghulurkan bubble tea kepada Merlissa.

"yeayyy!!! Sayang Biy," kata Merlissa lalu memeluk erat Aryan.

"I know that, love you more babygirl!! " kata Aryan.

"sedapnya!!" kata Merlissa.

"slow slow lah minum tuw sayang tercekik nanti,btw ni first and last okay!! No more after this!" kata aryan dengan tegas.

"okay boss!!" Merlissa minum air itu dengan laju di depan Aryan.

"baby, slow-slow!!" kata aryan kuathir melihat cara Merlissa minum air itu.

"uhukkk... Uhukk" Merlissa merasa sesuatu tersekat di kerongkong nya.

"ya allah!! Tengok tuw tak dengar cakap suami degil macam ni lah," kata aryan lalu menggosok-gosok belakang Merlissa.

"uhhh,Biy... Ican't breath!! " kata Merlissa.

"astargfirullah baby,buka mulut sini " kata aryan lalu Merlissa membuka luas mulut nya,aryan memasukkan tangan nya lalu mengorek sesuatu yang tersekat di tekak Merlissa.

"uhukk..." Merlissa masih tidak boleh bernafas dengan betul.

"baby suka buat macam ni kan,sabar kejap biy buat kan," kata aryan lalu mengorek ke dalam tekak Merlissa, kemudian muntah belahak Merlissa di baju Aryan.

"uwelkkkk.....uwelkkkk..." Merlissa memuntah kan segala makanan dan air bubble tea yang diminum nya itu.

"ya rabbi,sini biy pimpin pergi sinki, " kata aryan bajunya yang dipenuhi muntah itu tak diendah kan nya.

"uwelkkkk...uwelkkkk... Uwelkkkk... Hukk.. Huk" Merlissa muntah dengan banyak sekali dengan bantuan Aryan.

"muntah lagi biy teman eh?"kata aryan cukup prihatin.

"uwelkkkk " Merlissa muntah lagi.

"lepas n kita minum susu okay? Makan ubat?" pujuk Aryan.

"Biy... Huuuu... Lissa jahat sorry,habis baju Biy kotor,lissa degil tak dengar cakap biy Huuuu... Lissa jahat buat Biy huu..." kata Merlissa kemudian menangis dengan kuat.

"jangan cakap macam tuw baby,alah baju je,awak lagi penting,tak awak tak jahat,awak cuma degil sikit je!!lepas ni dengar cakap biy ehh? Jangan degil degil tau,dahh dahh jangan menangis lagi,shhh shhh"pujuk aryan.

"tskk tskk,lissa sayang Biy," kata Merlissa kemudian memeluk erat Aryan.

"ehh kenapa peluk biy ni tengok baju baby dah kotor Biy busuk lah," kata aryan dengan cuak.

"lissa tak kisah!! Nak peluk biy jugak biar lah!!takde siapa boleh ambil biy dari lissa, Biy milik lissa sorang je!! " kata Merlissa masih tidak melepaskan pelukan nya dari Aryan.

"Ya baby, ambil lah saya ni,dah jom tukar baju, busuk dah,lepastu kita minum susu and makan ubat okay? After that biy urut nak?" kata aryan memujuk Merlissa.

"nakk!! Nakk!!! Sayang Biy!!! Mr dingin hensem" kata Merlissa dengan teruja.

"HAHAHA yelah sayang!! Comel nya isteri biy ni dah jom?" kata aryan tidak tahan melihat gelagat Merlissa itu.

"jomm!!" kata Merlissa lalu mengepit tangan nya dengan Aryan.

"ishhh comell!!" kata aryan lalu mencuit hidung Merlissa.

-------------------------------------------------------

"morning babygirl!! Takde kelas ke harini? Jom biy hantar!" kata aryan kepada Merlissa.

"ada!!  Kejap biy lissa siap-siap," kata Merlissa ingin menuju ke bilik air.

"ehh wait!!" kata aryan memberhentikan Merlissa.

"what?" tanya Merlissa pelik.

"let me kiss my anak dulu " kata aryan laLu menyelak baju Merlissa dan mencium perut Merlissa yang masih kempis itu.

"cium anak je? Mak?"tanya Merlissa.

"mak belum mandi,taknak lah busuk!!"kata aryan lalu menutup hidung nya.

Merlissa sudah membuat muka ingin menangis dia mula mencebikkan mulut nya.

"ehh ehh,mana ada sini biy kiss " lalu aryan menarik Merlissa ke dalam dakapan nya dan mencium dahi, pipi, umbun-umbun dan bibir Merlissa. Merlissa tersenyum bahagia.

"dah lah lissa nak mandi," kata Merlissa lalu menolak aryan dan berlari menuju ke dalam bilik air.

"pagi-pagi dah menaikkan nafsu Biy hahaha " kata aryan.

--------------------------------------------------------

Mereka sudah sampai di university, aryan memberhenti kan kereta nya di hadapan fakulti Merlissa, Merlissa menyalam tangan aryan kemudian mencium pipi dan bibir aryan.

"elok-elok jangan lasak-lasak,ingat dalam tuw ada baby,byee nanti dah nak balik call biy okay?" pesan aryan buat Merlissa.

"okay biy, love you!!"kata Merlissa.

"I love you more, anak jaga mummy okay?" kata aryan sambil mengusap perut Merlissa dan mengucup perut Merlissa, Merlissa hanya tersenyum dengan perbuatan Aryan.

"bye Biy,say bye to daddy anak!!" kata Merlissa sambil mengusap perut nya.

"bye babygirl careful " kata aryan lalu meluncur pergi dari situ.

"let's start our day anak!!" kata Merlissa dengan sendiri.

"baa!!" keisha mengejutkan Merlissa dari belakang.

"ishh kau ni terkejut Aku!!" kata Merlissa.

"hye mummy to be!!nak pegang perut boleh?" kata thia lalu memegang perut Merlissa yang kempis itu.

"HAHAHA dah lah jom, lambat pulak masuk kelas nanti," kata Merlissa.

"okay jom!" kata Keisha.


978 words
Voted
Comments
Alahai anak!!👶🏻
Keep support BELAIAN JEJAKA DINGIN 🥰

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now