mereka semua berkumpul di meja makan ruang tamu untuk makan bersama-sama pada tengahari itu, dylan dan damian turut hadir bersama." yo bro lama tak jumpa, semenjak kau duduk malaysia ni muka kau mcm budak-budak tiktok versi malay sia yang tak laku tuw alaaa yang mcm takde content tuw hahaha serious talk bro fuhh!" tegur dylan dengan perli kerana muka aryan nampak agak pucat ketika itu dan saja ditambah pula dengan budak tiktok untuk menyakitkan hatinya.
"kau memang dah lama nak merasa kaki aku sebenarnya kan? kau datang ni nak makan keisha masak ke nak makan kaki aku?" kata aryan dengan pandangan panas.
" takpe ar biar aku makan makanan yang keisha masak ni sorang hahaha enakk banget, lan kau makan jelah kaki ar tuw lebih afdal" kata harraz dengan tawanya lalu membedal lauk-lauk yang berdekatan dengan nya.
"ehh dah dah jemput lah makan semua, depan rezeki ni tak elok gaduh-gaduh" ujar keisha dengan senyuman manis diberikan pada harraz dan yang lain.
" okay darling" kata haffin dengan lembut.
"okay baby keisha love you!!" kata-kata harraz membuatkan kesemua mereka kaget di meja makan itu.
" kau dah kenapa nak baby-baby dengan keisha, apa masalah kau sekarang ni? tak puas hati ckp, awal lah sial!! takyah lah nak bagi aku panas siang-siang ni!" marah haffin tak dapat dikawal lagi entah kenapa haffin bergitu marah dengan gurauan harraz yang biasa itu.
" ehh cool haff cool!! kau mcm tak kenal harr dia gurau je tuw!! kau ni pun" kata damian cuba menenangkan haffin yang sudah bangun dari duduknya itu.
" aku okay jee takde pun tak puas hati dengan siapa-siapa. kau ni emosi lebih ahh haff chill lah aku gurau je!!" kata harraz lalu sengih seperti kerang busuk.
" kau ingat kelakar ke? nak main-main macam ni? seronok ke? kalau kau nak sangat kau ambik lah keisha ni!! semua kau nak kebas kan? lissa pun kau pernah nak kebas so no wonder lah kau nak try keisha sekarang ni kau memang kawan tak guna lah sial!!" haffin begitu marah sampaikan dia berlalu pergi meninggalkan mereka semua yang berada di meja makan itu.
" haffin luth!! haff whats wrong with you haff?" keisha mengejar haffin lalu menarik lengan bajunya.
" whats wrong with me? nothing wrong about me, its all about you!! i see the way you smiled at harraz lah sha i tak buta lagi lah!! kalau you suka dekat harr cakap bagitahu i!! i tak paksa you untuk stay dengan i!!" kata haffin dengan pandangan sinis terhadap keisha.
" are you crazy haffin? i tak pernah terfikir nak buat mcm tuw dekat you, sekali pun tak pernah!! senyum? omg haff i just smile not only at him but at everyone haff, i never loved him and i would never ever leave you haffin!! hey listen to me, its just you and only you okay?" keisha cuba menerangkan situasi itu dengan lebih jelas kepada haffin yang jelas cemburu buta itu.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
" happy now harr? suka buat macam ni? listen okay tak semua benda boleh buat gurau harraz naim, im so done with you!!" tya jelas marah dengan sikap harraz yang suka bergurau tak mengikut keadaan itu, bergurau tak salah baginya cuma cara gurauan harraz tadi tidak kena dengan situasi dan membuatkan dia tersinggung." aduhh penat lah semua salah aku asyik aku je salah!!" rungut harraz dengan keluhan yang panjang.
" memang salah kau, kau bodoh ke? tya tuw sape pada kau? boleh ehh kau buat mcm tuw? kalau aku lah jadi haffin aku dah pecah muka kau, dah dah lah harr kalau nak bergurau ikut keadaan dan tempat jangan main tembak je!! kau tengok apa dah jadi?" jelas aryan dengan nasihat yang disempilkan.
" harraz kau memang mantul!! bodoh kau memang tak dapat disangkal oleh sesiapa pun!!" puji dylan dengan bangga.
" tak semua kau rancang akan berlaku,
mungkin nasib tak menyebelahi aku,
entah mengapa engkau yang aku cinta,
mungkin lebih baik kau ku lepas saja," damian mendendangkan sebuah lagu yuna yang berjudul penakut itu buat harraz yang jelas kelihatan sedang kusut." harraz pergi lah tengok thia tuw takkan you nak duduk sini je? tak gentleman lah, you tak sayangkan dia ke?" tanya merlissa.
"of course i do lissa!!" jawab harraz dengan pandangan sayu dylan dan damian tidak mempedulikan harraz lagi ketika itu, mereka hanya ingin makan.
" apa lah yang kau fikir dalam kepala otak kau tadi haih bahalol bahalol" tempek aryan sambil menyuapkan makanan ke mulutnya.
" aku tak sangka pulak jadi sampai macam ni, aku saje je nak jealous kan haffin, aku geram dengan tolol tuw tadi, at last aku kena balik mantul pak abu!!" kata harraz lalu menunjukkan thumbs up.
" dah dah i taknak dengar apa apa dah!! now go!!" kata merlissa dengan senyuman ikhlas bak bidadari.
" thankyou lissa!!" ucap nya.
sorry late publish saje lambatkan🤪act dah siap lama, ingatkan nak publish 3 bab tapi satu lagi belum siap🥺
KEEP SUPPORT BELAIAN JEJAKA DINGIN🥰
YOU ARE READING
BELAIAN JEJAKA DINGIN
RomanceARYAN LEITH MIKAEL, seorang jejaka dingin Dan baran dia juga berdarah kacukan, mempunyai mata berwarna ocean blue yang digilai ramai wanita di UNIVERSITY dia juga anak kepada orang ternama iaitu DATO AFFAN LANGE MALIQUE, CEO kepada BERJAYA HOLDINGS...