aryan yang sedang duduk di balkoni bilik itu merenung ke luar lalu memerhati harraz keluar dari perkarangan rumah nya dengan menaiki motor.
" biy jom lah tidur? you tak sejuk ke? demam nanti jom masuk" ajak merlissa lalu memeluknya dari belakang dengan hangat, aryan meleraikan pelukan itu lalu mencempung badan merlissa dan diletakkan di atas katil mereka yang bersaiz king itu.
" i love you!" ucap aryan lalu mencuit hidung merlissa yang mancung itu.
" i love your eyes babygirl!" kata aryan lalu berbaring di sebelah merlissa lalu tangan nya lekas menutup lampu yang terdapat di sebelah katil itu. merlissa meletakkan kepalanya di atas lengan aryan dan memeluknya.
" goodnight biy i love you, stay or stay okay!" ucap merlissa.
" why stay or stay?" tanya aryan.
" because i don't want you to leave me,so stay or stay okay? just stay promise me?" kata merlissa dan mengeratkan lagi pelukan nya buat si suami.
" i'll never leave you sayang, i'll promise that, you, me and our child that's all what i have" kata aryan lalu mengucup dahi merlissa dengan lembut.
" dah lah let's sleep goodnight wifey" kata aryan lalu melelapkan matanya perlahan.
" goodnight to husbaby" merlissa turut melelapkan matanya.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
." habistu abang kena buat apa? dah lah abang tak percaya...." terhenti percakapan nya di hujung talian itu.
" sayang you call dengan siapa? why you tak tidur lagi ni? haffin luth?" tanya keisha kepada haffin yang sudah kaku di tepi peti ais dapur rumah itu.
" hey sayang what are you doing here in the kitchen? you tak tidur lagi ke? ke you haus? you nak air? coffee i boleh buatkan? or you rindu i? you cari i ehh?" bertalu talu pertanyaan yang diberikan oleh haffin buat keisha.
" you mengelak soalan i ni kenapa? you call dengan siapa? tell me?" tanya keisha suara nya dinaikkan satu oktaf.
" i... i call dengan... sape ehh? entah lah you orang tuw salah nombor lah pelik-pelik jee" haffin cuba untuk mengelak dari soalan keisha.
" apa apa jelah haff you yang pelik tau sekarang ni, you naik tidur sekarang or i'll kick your ass sayang!! right now!!" marah keisha lalu melemparkan jelingan sebelum beredar dari situ.
" okayyy bb goodnight I LOVE YOU!!!" laung haffin.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
jam menunjukkan tepat pada pukul 3 pagi namun harraz tidak pulang sejak keluar dari rumah itu, tya yang tidak boleh memejamkan mata itu lantas bangun dari katil nya menuju bilik aryan yang berada di tingkat atas dari bilik nya.TOK TOK TOK!!
aryan membuka matanya kecil kerana ketukan pintu itu agak kuat, merlissa turut terjaga selepas aryan bangun dari katil untuk membuka pintu bilik nya itu.
" aryan!!! harraz tak balik lagi i risau lah, dah dekat 4 jam dia pergi! tadi dia cakap nak beli makanan je"
tya mengadu tentang harraz kepada aryan yang masih separuh sedar itu." you dah call harr ke?" tanya aryan dan tya mengangguk.
" dia tak angkat dah banyak kali i call, i rasa dia tengah drive maybe?" jawab tya dengan resah.
" tadi i nampak harr bawak motor i, dia kata dekat you dia bawak kereta ke?" tanya aryan pelik kerana dia ternampak harraz keluar dari perkarangan rumahnya dengan membawa motor dan bukan nya kereta.
" dia ckp dengan i dia bawak kereta, and dia ckp dengan i dia nak pergi sekejap je but dah berapa jam dah i risau" jelas tya dengan cuak merlissa cuba untuk menenangkan tya yang tidak senang duduk itu.
" okay takpe macam ni biar i dengan yang lain cari harraz, sayang tunggu dekat rumah dengan tya and sha okay?" kata aryan kepada tya dan merlissa. kemudian aryan yang hanya memakai t-shirt putih itu menyarungkan jacket jeans bewarna biru gelap dan topi bewarna hitam bersama seluar jeans skinny bewarna hitam.
" take care biy" ucap merlissa sebelum menghantar aryan pergi dengan pandangan mata sahaja.
" sakai bodo harraz ni aku penat lah, dia berdisko dekat mana tengah malam buta ni? aku dapat dia memang lunyai dia aku kerjakan" kata dylan yang masih separuh di awangan itu.
" kau ni bang main tuduh je, mana tahu tayar motor ar tuw pancit ke enn? mana tahu dia stuck ke? battery fon habis? takleh nak call? sebab tuw dia tak balik lagi" kata damian dengan berfikiran positif.
" kau ingat ni drama melayu ke? motor rosak tepi jalan pastu nak call member tak boleh sebab battery habis? kau jangan kaitkan cerita wattpad dengan typical drama tv3 aku sepak kau nanti, baik kau diam sebelum aku bagitahu nad kau tuw yang kau ni buaya" ugut dylan dengan menggunakan nama nad disitu, btw guys damian and nad dah dating tau opps.
"ehh aku setia lah bukan macam kau, buaya tapi single sedihhh hidup kau bang" kata damian sempat membahan abangnya.
" dah lah memekak lah korang ni aku tinggal tepi jalan nanti, kita ni nak cari harraz bukan cerita pasal kisah kehidupan korang dua, lama lama readers pun bosan dengan watak korang ni" kata haffin selamba.
" kau ingat readers suka kau ke? perasan!!" kata dylan dengan perlahan.
" apa kau cakap?" tanya haffin.
" takde apa, kita teruskan pencarian kita" elak dylan takut betul betul ditinggalkan di tepi jalan raya yang kosong itu.
" haff kau rasa harr ni pergi mana? aduh tengah malam buta lah dia nak buat perangai, dah lah dia bawak motor aku, aku dah berapa lama tak bawak motor tuw, dah lama tak servis aku risau jugak ni" kata aryan kepada haffin sambil melihat lihat ke luar kereta.
" dia bawak motor kau ke? bodoh lah si harraz ni aduh" haffin sudah kusut mendengar penerangan aryan.
" wey motor tuw mcm motor kau je" kata dylan kepada aryan yang berada di tempat duduk depan itu.
" mana?" tanya aryan.
" depan tuw" jawab dylan.
" haffin stop!!!" arah aryan lalu keluar dari kereta itu. aryan berlari ke arah motor yang tidak jauh dari kereta mereka.
"harraz? no no no" aryan menggelengkan kepalanya kerana terkejut melihat apa yang berada di hadapan mata nya saat itu.
" HARRAZ?TAK TAK TAK!! BODOH!! KAU BUAT APA BANGANG!!" aryan terpaku melihat harraz yang sudah terbaring di sebelah motor itu darah yang mengalir sangat banyak. aryan mendapatkan harraz lalu meribakan kepala nya di atas peha nya.
" harraz kau nak pergi mana? kenapa kau tak ajak aku?" air mata yang dari tadi mengalir tidak berhenti menitis ke muka harraz.
" ar...kau datang...." kata harraz dengan tidak bermaya. " ak..aku....nak kau....tengokkan tya....bol..bolehh....kan?" tanya harraz lalu memberikan satu senyuman buat aryan.
" ya allah!! harraz!! aryan kita bawak dia pergi hospital sekarang!! aryan!!" panggil haffin namun aryan tidak mahu melepaskan pelukan nya dari harraz.
" aku sayang korang.....jagakan dia....untuk aku ar.." harraz tidak lagi sedar ketika itu mata nya sudah tertutup.
" harraz bangun harraz ya allah, aku sayang kau lah bodoh!!! bodohh harraz!!" kemudian haffin dan dylan cuba mengangkat harraz dan bawa ke dalam kereta untuk ke hospital. damian membawa aryan yang kaku itu menuju ke arah kereta.
🥺
KEEP SUPPORT BELAIAN JEJAKA DINGIN🥰
YOU ARE READING
BELAIAN JEJAKA DINGIN
عاطفيةARYAN LEITH MIKAEL, seorang jejaka dingin Dan baran dia juga berdarah kacukan, mempunyai mata berwarna ocean blue yang digilai ramai wanita di UNIVERSITY dia juga anak kepada orang ternama iaitu DATO AFFAN LANGE MALIQUE, CEO kepada BERJAYA HOLDINGS...