Bab 47 (maaf)

2.7K 44 2
                                    


Merlissa membuka matanya dengan perlahan, (ni bukan rumah daddy ke? Ya allah aku dah selamat ke? Syukur alhamdulillah!! ) kata nya dalam hati kemudian cuba bangun dan menjenguk ke luar pintu bilik.

"ya allah baby!! I miss you so much, no words can describe it, " aryan berlari ke arah merlissa dan memeluk nya erat dengan tangisan gembira.

"auchh," adu merlissa.

"I'm sorry baby!!" kata aryan lalu melonggarkan pelukan itu.

"it's okay," merlissa jawab acuh tak acuh.

"hey, baby? Sayang biy nak mintak maaf,biy dah fitnah sayang macam macam Biy sedar semua tuw salah biy,semua tuw ego Biy, biy kesal biy bersalah sangat dekat sayang, biy dah bunuh Anak kita and broke your heart, please forgive me maybe not now but later? Beri biy peluang kedua untuk menjaga sayang sepenuh hati Biy, biy tak sanggup berjauhan lagi Biy taknak kita berenggang, setiap hari biy fikirkan tentang awak, hidup biy kosong tanpa awak sayang!! Tolong lah maafkan Biy, biy akan jaga awak sampai hujung nyawa saya, nafas saya adalah awak,awak lah segala-galanya Aurora merlissa, you're my nyawa, please? " rayu aryan dengan kesal.

"saya dah lama maafkan awak, takde sikit pun perasaan benci pada awak, lissa rindu Biy, jangan tinggalkan lissa lagi please? Lissa takut hilang Biy!" kata merlissa dengan mata yang sayu memandang aryan.

"I promise sayang," kata aryan.

"I love you so heavily Biy!! You're the best thing of my life, no one can replace you!! I love you hot man" luah merlissa dengan tangannya meraba-raba pipi aryan.

"I love you so crazily baby!! You're my nyawa," kata aryan pula lalu satu kucupan singgah di dahi merlissa.

"jom masuk, badan awak panas ni, demam" kata aryan membawa merlissa masuk ke bilik dan berbaring di katil.

"Biy," panggil merlissa.

"Ya baby?" kata aryan sambil memerah kain lalu dilitakkan di atas dahi merlissa.

"syaza Dia.." ragu-ragu merlissa ingin berkata kata.

"dia adik awak kan? And her name is Melinda? And ian is your late brother, I know it all sayang, she's explain everything, and awak tak salah, mummy awak pun!! Yang salah bapa awak, biy dah tahu segala-galanya sayang,rest "kata aryan dengan spontan.

"lissa tak sangka nenek sanggup rahsiakan benda ni semua dari arwah mummy dengan Lissa, papa sanggup tipu mummy and kecewakan mak syaza,lissa serbasalah Biy!! Lissa dah cuba minta maaf tapi dia tak nak maafkan Lissa, lissa tak sanggup hidup macam ni, lissa nak jumpa nenek,biy boleh bawak lissa balik kampung esok? Lissa perlukan penjelasan dari mulut nenek, " jelas merlissa dengan permintaan.

"boleh baby,esok kita pergi Ya? Now awak kena rest,jangan buat kerja berat okay? " nasihat aryan.

"biy ni Kenapa? Macam lissa mengandung pula? Syaza tak buat apa-apa pun Biy, lissa baru sedar 3 hari lepas and dia kurung lissa dalam bilik after that she's explain all of those shit I just can't accept it," kata merlissa dengan Polos.

(what? Dia tak tahu dia kena rogol? Ya allah ujian apa lagi ni? Kau berikan lah kekuatan buat isteriku ya allah kau lindungi lah Dia,) bicara aryan dalam hati sambil memejam matanya.(you're to much syaza!! Wait and see!!) getus aryan dalam hati.

"Biy? Are you okay?" tanya merlissa pelik dengan riak muka aryan.

"yes sayang, I'm fine" kata aryan ringkas.

"biy lissa mual lah, can you bring me to toilet? Rasa nak muntah," kata merlissa menutup mulunya.

"ehh jangan muntah sini,jom-jom biy bawak," kata aryan dan membantu merlissa bangun dengan perlahan lahan jalan menuju ke dalam bilik air,sampai sahaja di bilik air merlissa terus muntah dengan banyak namun hanya air dan lendir-lendir yang keluar dari dalam mulut nya.

"uwelkkk..." selesai muntah dia mengelap mulutnya lemah seperti tiada tenaga.

"dah? Come, " aryan mencempung badan merlissa ke katil.

"thanks Biy, sorry susahkan Biy," kata merlissa risau.

"susah apa nya? You're my wife!! Awak tanggungjawab saya, awak kena makan sikit baby,nanti masuk angin pulak," kata aryan dengan bimbang.

"I'm not hungry, I just want some sour thing,can I have lemon?" minta merlissa.

"baby? Mana boleh!! You Tak makan apa-apa lepastu you nak makan benda masam? Cannot!! Nanti sakit perut,kita minum susu eh?" kata aryan dengan nada tegas namun masih berlembut.

"no!! I just want lemon!! Kalau biy tak bagi lissa taknak minum susu!!" kata merlissa dengan jelingan dan berpaling ke arah lain.

"ishh awak ni memang degil kan? Ishh yelah!! 1 jee okay? And 2 glass of milk? Deal?" kata aryan dengan tawaran nya.

"Ermm,okay deal!!" kata merlissa dengan gembira.




779 words
Voted
Comments
Cepat jugak merlissa ni maafkan ar? Agak agak macam mana lah kalau merlissa dapat tahu dia kena rogol and dah pregnant nanti kan?🥺
Keep support BELAIAN JEJAKA DINGIN🥰

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now