Bab 53 (izin)

2.5K 46 1
                                    


"Biy, saya nak keluar esok boleh?" tanya merlissa dengan teragak agak.

"pergi Mana? Biy bawak kan, " kata aryan bersetuju ingin membawa nya.

"ehh takpelah biy ada meeting dengan kawan daddy kan esok? Lissa keluar sekejap je i promise " pujuk nya dengan tangan membuat rayuan.

"bahaya lah baby, biy risau" luah nya.

"jangan risau lissa keluar sekejap je!! " kata nya dengan nada meminta.

"no lah, biy tak izinkan awak tuw pregnant, " kata aryan lagi dengan hati yang berasa kurang Sedap.

"kenapa awak risau sangat? This is not your child Biy, so just please let me go tomorrow? " nada percakapan nya kini tegas.

"kalau baby nak keluar boleh, but with one condition can?" kata aryan dengan tawaran.

"what?"

"awak boleh keluar kalau haffin atau harraz yang bawak? Deal?" tawar aryan dengan senyuman sinis.

"no!! Kalau macam tuw tak jadi lah," kata merlissa dan keluar terus dari dalam bilik meninggalkan aryan.

"sayang!!" panggil aryan namun merlissa tidak mengendahkan panggilan nya.





"ehh kenapa baring dekat sini? Suami kamu mana?" tanya dato affan kepada menantunya.

"ada dalam bilik daddy, lissa tidur sini malam ni, dalam bilik panas lah daddy hehe, " jelasnya dengan penipuan melanda hahaha.

"bilik panas atau aryan yang buat kamu panas?" tanya dato affan.

"ehh takdelah daddy, kitorang okay je," kata merlissa masih berdalih.

"ya lah, apa apa pun selesaikan dengan cara yang baik,daddy naik dulu," kata dato affan kepada merlissa dengan nasihat manjahh.

"baik daddy" jawab merlissa.

"BAA"

"ehh muka kau hijau, astaga harraz!! Awak ni Kenapa? Takde kerja ke? " marah merlissa dengan latahan nya.

"muka aku hijau ke? yang kau ni lissa pahal tidur sini? Aryan tolak kau jatuh katil ke? " kata nya dengan curiga memandang muka merlissa.

"saja, "

"saja ke sengaja? Gaduh ehh? Wuishh agak rumit ehh khawin ni gaduh je salah sorang mesti tidur luar, kena fikir masak masak ni nak khawin dengan thia ke Tak?" kata harraz membuat andaian kafirun.

"mana ada!! Sibuk ahh, pergi tidur sana!! " halau merlissa.

"before aku pergi tidur ni ada pesanan sikit, tak elok buat macam ni dekat suami tak cium bau syurga,takkan you nak jadi stock stock neraka? Panas dohh dekat sana!! Nak ke? " sindir harraz kepada merlissa dengan senyuman tersirat.

"suka hati i lah!! Sebuk lah pergi sana!!" halau merlissa lagi dengan amarah nya.

"aku pulak yang kena marah? Takpelah aku tidur dulu, ingat lissa neraka panas!! Cau " sindir harraz lagi kepada merlissa.

"ishh pergilah!!" tengking nya.



"haih lama nya dia merajuk? Dah pukul berapa ni," bimbang aryan sambil menggaru garu kepala nya.

"aduh mengalah jelah," bicara nya lagi kemudian keluar dari bilik mencari kelibat merlissa.

"panas!! Taknak!! Biy!!!" jerit seseorang dari tingkat bawah.

"baby? Sayang!!" panggil aryan.

"taknak!! Taknak!!" merlissa meracau dengan kuat sambil menangis.

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now