aryan mengangkat beg bersama harraz turun ke bawah, hari yang ditunggu-tunggu sudah tiba. haffin membantu keisha di dapur menyiapkan bekalan makanan mereka setibanya di sana nanti. dylan dan damian memanaskan enjin kereta di luar. merlissa dan fatihah pula membantu aryan dan harraz membawa barang turun ke tingkat bawah.beg beg bersusun dengan banyak mereka punya percutian selama 3 hari 2 malam sahaja tapi beg yang mereka bawak seperti hendak tinggal sebulan di sana, beg paling besar dan ketara ialah dylan berkemungkinan besar dia membawa anak panda di dalam beg tersebut.
" sayang tak payah tolong biy, sayang duduk je. biar biy dengan harraz buat,ni kan kerja lelaki?" halang aryan, merlissa berdegil untuk mengangkat beg aryan yang besar itu turun ke bawah.
" alaa kenapa? perempuan tak boleh angkat beg ke? tya boleh jee alaa takpe saya boleh buat lah angkat beg jee bukan angkat biy" kemudian merlissa mengangkat beg itu dengan daya nya.
" ya allah apa degil sangat ni? biy kata biar biy angkat kan babyyy, eyyy geram lah!! biy gigit tangan tuw nanti. awak bawak je perut tuw takyah bawak apa-apa" aryan masih menghalang merlissa dari membuat sedemikian. harraz yang menyaksikan mereka dari tadi hanya memberi pandangan hambar.
" ishh yelah!! biy ni semua tak boleh" bebel merlissa lalu menuruni tangga dengan menghentakkan kaki.
" ha tengok tuw memberontak lah tuw!! jangan lah hentak-hentak sayang oii, bergegar anak kita tuw!!" geleng aryan melihat perangai isterinya itu. kandungan merlissa kini berusia 4 bulan namun perut nya hanya kecil.
" ehh anak kau tuw aku rasa zigot lagi,apa yang bergegar nya?" harraz akhirnya bersuara.
"zigot kepala hotak engkau!! dah kau angkat barang ni sekarang" tengking aryan.
" ehh marah marah aku pulak. ohh kau dengan lissa bukan main dengan aku macam lahanattt!!" harraz sengaja menekan kan ayat lahanat tersebut dengan kuat.
"ehh suka hati aku lah bini aku kau bini aku ke?"
tanya aryan." aku mati nanti jangan menyesal ehh, hek elehh cau" harraz pula meninggalkan aryan.
"ehh kau main mati-mati pulak dah"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
." kereta dah ready, dah boleh bawak masuk barang-barang dah ni. beg-beg semua mana?" tanya damian.
" sana tuw ha" jawab harraz.
" perghh nak pindah ke apa ni? banyak gila beg, 3 hari jee bukan sebulan" ternganga damian melihat beg-beg yang tersusun dengan banyak di sebelah sofa ruang tamu itu.
" alahaii kau cakap banyak pulak bawak jelah" dylan sampuk lalu menolak damian yang tercengang di depan pintu itu.
" aku macam kenal beg-beg tuw bang, ni semua beg-beg kau ni, bapak banyak, beg kau jee dah 3 kau nak pindah ke bodoh?" damian kaget dengan perbuatan abangnya.
" hey suka hati aku lah, aku nak ootd dekat sana nanti, aku nak buat story masuk ig baru awek-awek beratur dm aku" jawab dylan mudah.
" asal sekarang takde awek chat kau ke?" tanya haffin.
" ada je, ehh kau haff sebuk je nak tahu pergi sana shuhh shuhh" tolak dylan.
" sebenarnya takde awek chat dia, itu yang dia beria tuw HAHAHAHAHA muka bangla memang lah takde orang nak HAHAHAHA" gelak besar harraz dapat kenakan dylan.
" ehh kau harr lebih pulak, jangan sampai!!"
" jangan sampai apa? hek eleh ingat aku takut" harraz hanya rilek sikit pun tidak gentar. ceh menyampah aku- author.
" oooo tak takut okay aku bagitahu tya pasal alya qistina yang dm kau tuw" dylan dengan selamba menyebut nama tersebut.
" APAAAA?? ALYA QISTINA MANA NI???" tanya tya dengan berang.
" ehh mana ada, kau memandai je lan aku sepak kau kang" harraz menunjukkan kaki nya.
" awak jangan macam-macam ehh mentang-mentang saya log out ig awak semalam pandai buat hal ehh sekarang? awak jangan main-main dengan saya harraz naim. awak tahu apa saya boleh buat kan?" ugut tya dengan amaran nya.
" yaa saya tak buat apa-apa janji babyy!!"
" okay saya lepaskan awak kalini"
" hek elehh geli aku" ejek dylan.
" single diam" kitai harraz.
"dah angkat barang bawak masuk kereta sekarang kalau borak sini sampai esok pun tak sampai. sayang sini jom masuk kereta dulu" ajak aryan.
" okay biy"
" dylan, aryan, lissa, harraz dengan tya naik satu kereta, aku sha dengan dam satu kereta dah gerak jom" arah haffin.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.perjalanan mereka mengambil masa selama 2 jam. dylan dan damian memandu kereta dengan jarak rapat. setelah berada di dalam kereta selama 2 jam mereka tiba di destinasi seperti yang dirancang.
yang lelaki mengangkat barang-barang memasuki ke dalam ruang villa yang mempunyai 6 bilik itu, harga villa tersebut mencecah lebih dari 15 ribu ringgit malaysia satu malam. harraz yang membayar tempoh penginapan mereka di situ, entah mimpi apa harraz yang kedekut menjadi pemurah secara tiba-tiba.
" lawa nya thankyou for this sayang" ucap tya kepada harraz." anything for you my love!!" balas harraz kembali.
" kita rehat-rehat dulu lah penat ahh lama-lama dalam kereta tadi" cadang dylan.
" okay kita rehat-rehat dulu, aku ambik bilik atas dengan lissa" kata aryan lalu menaiki bersama merlissa.
" sha dengan tya ambik bilik sebelah lissa dengan ar lah dekat atas" kata keisha lalu mengangkat beg menaiki tingkat atas.
" pstt!!"
tya memandang harraz dengan pelik lalu mengangkat keningnya.
"pstt pstt"
" woii panggil jelah macam takde nama pulak" tengking dylan.
" suka hati aku lahh. sayang jom ikut i kejap!!" harraz mengajak tya keluar bersama nya.
" pergi mana? i penat lah" jawab tya dengan muka monyok nya.
" alaa jom lah sayang kejap jee!! kita dating dekat tepi pool tuw sekejap, jom lah" ajak nya lagi.
" ishh yelah kejap i ambik fon"
" cepat sikit nanti i rindu"
" menyampah!!" celah dylan lalu pergi dari ruang tamu bawah itu.
cuba pilih sekejap, haffin or dylan?😳
KEEP SUPPORT BELAIAN JEJAKA DINGIN🥰
YOU ARE READING
BELAIAN JEJAKA DINGIN
RomanceARYAN LEITH MIKAEL, seorang jejaka dingin Dan baran dia juga berdarah kacukan, mempunyai mata berwarna ocean blue yang digilai ramai wanita di UNIVERSITY dia juga anak kepada orang ternama iaitu DATO AFFAN LANGE MALIQUE, CEO kepada BERJAYA HOLDINGS...