Bab 48 (baby)

3.3K 53 0
                                    


"menantu mummy dah sihat? Ar Mana?" tanya datin masturah selepas melihat kelibat merlissa yang sedang menuruni tangga rumah itu.

"alhamdulillah dah okay sikit mummy, Biy tidur lagi maybe dia penat kot takpelah mummy bagi dia rest,lagipula petang ni kami nak bertolak ke kampung, esok lissa balik rumah mummy semula Ya?" kata merlissa mendekati mak mertua nya.

"baiklah sayang, mummy okay je,apa pun mummy nak kamu berbincang baik-baik Ya sayang? Mummy doakan semoga semuanya dipermudahkan untuk anak menantu mummy, " kata datin masturah dengan senyuman manis.

"insyaallah mummy, terima kasih mummy selama ni terima merlissa dengan hati terbuka, percayakan lissa untuk jaga anak mummy, mummy baik sangat ,lissa tak sempat jumpa arwah mummy lissa dulu,tapi mummy ada pun dah okay,lissa bersyukur sangat," luah merlissa dengan sebak.

"mummy percaya kan kamu dan aryan,mummy anggap kamu macam anak mummy sayang,jangan cakap macam tu semua ni ada hikmah tabah ya sayang? Mummy ada, apa apa lissa boleh share dengan mummy okay? Kita kan bff!!" kata datin masturah dengan penuh prihatin.

"sesi meluah perasaan ke ni?" tanya harraz yang baru muncul entah dari Mana.

"sibuk lah harr ni, " kata datin masturah.

"eleh mummy mentang-mentang ada bff baru harraz dilupakan!! Takpe harraz nak merajuk lah macam ni!! " kata harraz menghentak kaki nya.

"ehh budak ni mengada nya lah," kata datin masturah dan pergi dari situ.

"lissa ar Mana? Lama ehh dia tidur? Baik you check tah tah dah gone innalillah," kata harraz dengan selamba badak.

"apa you ni!! Mulut tuw nak kena cili ke? Tak beli insurance ehh? Suka hati je " marah merlissa dengan emosi yang membuak.

"eleh you ni I gurau je pun,you ni kuat marah ekk semenjak kena culik sebulan ni!! " kata harraz dengan senyuman nakal.

"banyaklah you!! " kata merlissa menjeling harraz tajam.

"auchhh manis nya jelingan itu!!" kata harraz memegang dada nya dengan menutup mata.

"ehemm hemm!!" aryan berdehem dengan sengaja di depan harraz.

"kau kacau bini Aku ni dah Kenapa? Jelingan dia untuk aku jee kau tak layak dapat jelingan tuw berambus!!" setepek HAHAHAH.

"ehh mana ada,lek ahh ar,kau ni pun bendera jepun ehh? Kau dah makan ubat belum ni? Kang mati katak aku jugak Susah!!" tanya harraz dengan gurauan berkasih gituw.

"ubat apa? Awak sakit ke Biy?" tanya merlissa dengan muka pelik.

"ehh ubat? Mana ada sakit,ohh tuw semalam pening sikit saya makan panadol,kan harraz? " kata aryan dalam nada geram tangannya menggenggam buku Lima. Tak lama lagi hinggap lah tuw haha.

"haah lah,dia pening je semalam,you jangan risau lissa, mangkuk ni okay je!! " kata harraz selamba.(matilah Aku!! ) bicara nya dalam hati.

"yeke ni?biy jangan tipu Lissa ehh?" kata merlissa dengan jari menuding ke arah aryan.

"betul baby!! Tak tipu!! Trust me, I love you nyawa!!" kata aryan dengan ayat manis cuba menukar topik perbualan mereka.

"okay I'll trust you, I love you more my man!!" kata merlissa dengan mengenyitkan mata nya.

"auchh!! So hot!!" kata aryan mengada lalu membalas kenyitan mata itu.

"bercinta lah kau sampai Lusa!! Cauu " kata harraz menyampah melihat andengan manis bergula itu.

"jealous ke bro? HAHAHA berambus ah Kau!! Aku memang taknak melihat muka kau pun,baik aku tenung muka bini aku ni ada juga faedahnya,tengok muka dapat dosa je!!" kata aryan dengan sinis. Merlissa hanya tergelak sambil memeluk pinggang aryan.

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now