Bab 21 (kepulangan!!)

1.8K 57 4
                                    



Merlissa sudah memberitahu tentang aryan melamar nya di hospital seminggu yang lalu kepada keisha dan fatihah mereka tumpang gembira buat Merlissa. Harini Merlissa dan aryan pulang ke tanah air ingin berjumpa dengan kedua ibu bapa Aryan.nenek piah yang berada di kampung pun sudah tahu tentang berita gembira itu. Puan sofia akan dijemput oleh wakil keluarga aryan untuk dibawa ke rumah ibu bapa Aryan bagi membincangkan hal tersebut.harraz,haffin,keisha dan fatihah juga turut mengikut mereka pulang ke Malaysia. Merlissa,fatihah dan keisha memminta cuti selama 2 minggu untuk menguruskan hal-ii perkhawinan aryan dan Merlissa di Malaysia. Aryan ingin berkhawin dengan Merlissa di Malaysia tarikh pula 1 minggu akan datang, aryan sendiri yang ingin mempercepatkan tarikh itu kerena selepas itu mereka boleh pulang ke Australia semula, bagi melanjutkan pelajaran Merlissa yang berbaki 2 tahun sahaja lagi selepas itu mereka akan menetap di Malaysia semula.

"hello Malaysia!!! I'm home!!" jerit harraz selepas tiba di lapangan terbang Malaysia.

"bising lah babi ,jakun gila kau ni " kata haffin.

"Ehh anjing jangan gaduh kat sini,"kata aryan pula lalu memegang lengan Merlissa dan berlalu dari situ.

"biy kita balik rumah mummy biy ke?"tanya Merlissa.

"Ya lah baby,mummy dengan daddy dah tak sabar nak jumpa baby tau,diorang dah sediakan macam-macam, nenek baby pun dah ada dekat rumah parents biy," jelas aryan sambil mengambil language.

"seriously arghhh lissa rindu nenek!! Biy lepas kita dah khawin kita balik Australia kan? Lissa duduk dengan biy eh?"tanya Merlissa ingin kepastian.

"suka lah tuw,Ya baby, of course lah duduk dengan biy,takkan biy nak duduk sorang lepas dah ada wifey!!!"kata aryan dengan senyuman.

"gatall,Jom lah biy cepat lissa dah tak sabar nak jumpa nenek ni," kata Merlissa lalu menarik tangan Aryan.

-------------------------------------------------------

Mereka tiba di rumah agam itu. Aryan dan Merlissa memasuki ke dalam rumah agam itu dengan gembira.

"Ya allah anak mummy,come sayang!!"kata datin masturah selepas melihat figura anak nya datin masturah bergegas mendapatkan aryan dan memeluk anak tunggal nya itu dengan erat.

"mummy jangan lah peluk Aryan macam ni malulah Aryan,"kata aryan dengan selamba.

"bertuah punya budak, mummy ni rindu dekat ar tahu Tak?"kata datin masturah.

"hehehe mummy look gorgeous today!!"kata aryan ingin mengampu mummy nya.

"mummy memang lawa hari-hari,"kata datin masturah selamba.

"ni bakal isteri ar ke?nama siapa?cantiknya meh sini mummy nak peluk,"kata datin masturah lalu memeluk erat Merlissa.

"Aurora  Merlissa aunty" sopan Merlissa berbicara.

"panggil mummy je sayang,sedap nama menantu mummy, cantik pulak tuw,untung anak mummy "kata datin masturah dengan ramah.

"Ehh Takdelah, baik mummy! " kata Merlissa mengikut permintaan datin masturah.

"ehh meh kita makan,mummy dah siapkan macam-macam untuk kamu semua," kata datin masturah.

"serious lah mummy!! Ar rindu masakan mummy, "kata aryan dengan gembira.

"assalammualaikum mummy mas!!!" kata harraz.

"harraz, haffin Ya allah rindu nya mummy dengan kamu berdua ni makin hensem anak-anak mummy ni!! Ni siapa bakal bini jugak ke? Hihihi "kata datin masturah.

"bakal lah mummy, baru couple jee tak macam ar gelojoh,harr lek lek lu,perkenalkan  ni cinta hati harr fatihah elyana."kata harraz dengan riak.datin masturah memeluk dan berlaga pipi bersama-sama fatihah.

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now