BAB 75 ( single )

1.4K 41 14
                                    



damian yang terasa penat selepas berjalan lama di kawasan villa besar itu berhenti seketika untuk merehatkan kakinya. damian duduk di bangku yang terdapat di hilir jalan itu lalu melihat ke dalam telephone pintar nya.

" hye!!" tegur seorang perempuan.

" hye?" sapa damian semula dengan muka yang pelik.

" are you malaysian?" tanya perempuan itu.

" yes i am" jawab damian ringkas.

" ohh orang malaysia, nama saya nad rissa panggil je nad!!" perempuan itu menghulurkan tangan nya tanda pengenalan. damian sambut dengan janggal.

" saya damian panggil dam je" kata damian.

" ouh dam awak duduk sini ke?" tanya nad.

" ehh tak lah saya datang bercuti je dengan kawan kawan saya, awak? ni keluar malam-malam pakai skirt baju lengan pendek tak sejuk ke?" tanya damian.

" saya datang bercuti jugak dengan family, sejuk jugak lah hahaha menyesal pulak tak tukar baju dulu."

" ouh dengan family, bahaya jalan sorang malam malam ni, villa awak mana satu saya boleh hantar kan." tawar damian.

" alaa kenapa awak nak balik dah ke? taknak kenalkan saya dengan kawan kawan awak ke? ke awak datang dengan awek awak sekali?" betalu talu soalan yang diberikan kepada damian.

" ehh hahaha takdelah saya single cuma risau awak sejuk nanti demam pulak, villa saya atas situ kalau awak nak singgah jumpa kawan-kawan saya boleh je, tapi make sure bagitahu parents awak dulu nanti ingat saya culik awak pulak hehe" kata damian kepada perempuan yang dia baru kenal 4 minit yang lalu.

" kejap saya chat papa saya" jawab nad. " okayy" jawab damian namun agak kaget kerana sikap perempuan itu seperti sudah kenal 5 tahun sampai mahu ikut pulang berjumpa rakan rakan nya di villa.

" awakk jom lah, papa saya bagi tapi nanti awak hantar saya boleh kan?" tanya nad dengan senyuman yang menggugat iman damian yang rapuh itu.

" boleh, jom" jawab damian dengan tersenyum.

semasa berjalan kedua dua mereka hanya senyap tanpa kata, damian melihat nad yang kesejukan itu memeluk tubuh nya, damian yang kebetulan memakai jacket itu menanggalkan jacket nya lalu memakai kan jacket tersebut kepada kepada nad. " better?" tanya damian lalu membuka topi nya dan memakaikan topi itu kepada nad, damian mengusap rambutnya kebelakang dengan kusut, nad terpaku melihat kekacakan yang dimiliki oleh damian.

" awak okayy tak?" tanya damian pelik kerana nad tiba tiba memberhentikan langkahnya. "ehh okayy saya okayy erm jom" nad yang malu dengan perbuatannya hanya mengekor damian dengan senyap.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

merlissa, tya dan keisha yang sedang runsing di dapur itu memandang ke muka sesama sendiri.
" kita nak masak apa ni?" tanya keisha yang berdiri di depan pintu peti sejuk yang terbuka luas itu.

" entah lah, masak jelah apa apa diorang bukannya cerewet pun makan je apa ada, sape taknak makan pergi makan rumput depan rumah tuw." jawab tya sambil memotong sayur tanpa tahu hendak masak apa.

" betul cakap tya tuw, masak jelah apa apa pun diorang okay kot" sokong merlissa.

" okay lah kalau macam tuw masak jelah apa apa yang terlintas" kata keisha.

" amboii seronok ehh diorang berparti berenang dekat kolam aku pun nak mandi manda jugak ishh!! siap masak nanti kita join diorang, lepastu aku nak benamkan kepala harraz ouhh dia mandi tak tunggu akuu awas loh" tya dengan mata yang berapi memotong sayur dengan rakus.

" haffin tuw pun sama jee siap ehh nanti" sokong keisha.

" eh eh korang ni hahaha biar lah diorang tuw, kita masak dulu kejap lagi join lah diorang cepat siap cepat kita dapat join diorang" kata merlissa yang sedang merebus kentang itu.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

" asal lama sangat adik aku keluar ni? dah mampos agaknya" kata dylan.

" biar lah dia yang kau dengki dengki asal?" tanya harraz.

" dia takut damian datang japgi bawak balik awekk habis lah dia single abadi" sampuk haffin.

" single tuw anugerah lan kau kena bersyukur" sakat aryan dengan tawa nya.

" mandi tak ajak" damian muncul bersama seorang perempuan membuatkan mereka semua ternganga terutamanya dylan.

" kau culik anak siapa ni?" tanya dylan.

" culik kepala hotak engkau, kenalkan nad rissa" damian memperkenalkan nad kepada mereka semua.

" mantul dam mantul lawooo" puji harraz.

" pandai ehh kau" puji aryan pula.

" hye nad! ehh masuk lah dalam, woi dam bawak lah dia masuk" arah harraz.

" huru hara sia kau, cuba rilek" nad yang dari tadi malu hanya senyap membisu di sebelah damian.

" ehh sape ni?" tanya merlissa yang baru keluar itu.

" hye saya nad" dia memperkenalkan dirinya kepada merlissa.

"ni kawan baru dam sayang" jawab aryan lalu keluar dari dalam kolam itu mengambil tuala daripada merlissa. " ouhh i see, hye nad ehh jom lah masuk kitorang baru je siap masak jom lah makan sekali" ajak merlissa kemudian memasuki rumah bersama aryan.

" awak jom lah masuk dulu" ajak damian. " ehh takpe ke ni?" tanya nad. " diorang semua okay jom jee nanti saya hantar awak balik" cadang damian.

" jangan malu malu nad masuk je jom!" ajak haffin pula kemudian masuk bersama dylan. selepas diajak oleh haffin nad memasuki ke dalam rumah itu bersama damian.

" jangan malu saya ada" damian memegang tangan nya dengan erat pipi nya segera bertukar merah.

" hye bidadariku!!" harraz menegur tya yang sedang menyusun pinggan makan itu. " ishh pergi sana" tya menolak harraz ke tepi. "aikk kenapa ni alololo merajuk ehh tak ajak mandi dekat pool tadi? alaa esok i mandi dengan you pulak okay? i naik atas tukar baju kejap" jelas nya lalu pergi dari situ.

" ada nak tolong apa apa ke?" tanya nad, tya melihat nad dengan pelik. " ni kawan i tya hehe" jawab damian. " dam laju you buat kerja hahaha, ehh takpe nad duduk je nak siap dah ni" jawab fatihah dengan tersenyum lalu menolak damian dengan kuat.

" damian bawak balik anak dara orang nanti hantar balik elok- elok ehh" sampuk keisha. " hahaha okay" damian hanya mampu tergelak.



nad rissa bawak watak baru untuk menceriakan suasana yang suram🤪

KEEP SUPPORT BELAIAN JEJAKA DINGIN🥰

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now