Jam menunjukan tepat pada pukul 6:00 petang merlissa yang berada di kedai makan puan sofia turut membantu nenek nya berkemas untuk menutup kedai. Selesai mengemas merlissa menunggu hanafi di hadapan kedai makan neneknya ,di sudah pun meminta izin kepada puan sofia bahawa dia mahu keluar bersiar- siar di tepi pantai bersama hanafi. Sepasang baju melayu yang berada di tangan merlissa di pegang kemas, beberapa minit selepas dia menunggu akhirnya hanafi telah pun muncul.
"Abang naf kenapa lambat sangat janji pukul 6:00 sekarang dah pukul 6:15 lah abang naf ni janji melayu betul lah" jelas merlissa kepada hanafi lalu mendekatinya dengan sepasang baju melayu di tangan.
"Ala mer sorry lah abang naf ada Hal sikit, abang naf tolong ayah hantar barang ke rumah pak meon, sorry jangan lah buat muka monyok-ii mcm ni abang lambat 15 minit je sorry okay?" jelas hanafi kepada merlissa dengan sengihan kerang busuk dia tu.
" nasib baik lah harini hati mer baik kalau tak lama dah mer tinggal abang naf, tak payah jumpa mer lagi dah " kata merlissa kepada hanafi lalu baju melayu bertukar tangan. "jomlah abang nanti tak sempat pulak sekarang pun dah pukul 6:20 bercakap dengan abang ni sampai ke hari esk takde pengakhiran" getus merlissa kepada hanafi yang membelek baju melayu itu.
"okay jom,kita nak naik motor abang ke mcm mana?" kata hanafi dengan nada gembira. "Ehh kita naik Lori pun okay jugak apa salahnya" kata merlissa dengan membuat muka toya nya.
"hahaha ala mer ni sikit-ii nak marah abang dah lah hari ni hari terakhir abang nak jalan-ii dengan mer dekat pantai kampung kita ni ye lah tah bila lagi lah mer nak pulang jenguk abang kat sini kan?" jelas hanafi sambil menyimpan baju ke dalam bakul motor nya." abang ni ada-ii je, dah lah malas layan abang naf jomlah cepat kita naik motor abang je " kata merlissa dengan langkah menuju ke motor lc hanafi yang berada di hadapan nya itu." okay jom, naik cepat miss MERLISSA "kata hanafi dengan nada yang lembut.
--------------------------------------------------------------
5 minit kemudian mereka pun tiba di pantai pengkalan balak di melaka itu,jelas pantai itu sungguh bersih. Hanafi berhenti di bawah pokok yang berada di hadapan pantai tersebut lalu merlissa turun dari motor Lc hanafi, merlissa melangkah mendekati pantai tersebut dan duduk di atas pasir yang tidak jauh dari ombak-ii yang berdentum agak kuat di hadapan nya. dia memerhati pantai itu dengan muka yang gembira jauh di lubuk hatinya berasa sedih kerana harus meninggal kan kampung ini demi melanjutkan pelajaran di luar negara itu.keputusan sudah pun dibuat merlissa mempunyai keputusan pelajaran yang sangat cemerlang, dia mendapat biasiswa dan duit dari simpanan puan sofia juga sedikit sebanyak dapat membantu pembiayaan dan pembelanjaan dia semasa di luar negara nanti demi membalas jasa neneknya dia harus belajar bersungguh-sungguh supaya nenek dia akan berasa bangga suatu hari nanti atas pencapaian yang bakal diraih oleh merlissa.umur merlissa 20 tahun jadi bukan satu masalah bagi merlissa untuk berdikari di negara orang nanti.Hanafi mendekati merlissa sejurus selepas menanggal kan helmet dan memarkir motor Lc nya di bawah pokok yang berada berdekatan pantai tersebut." BAA HAHAHAHA "pecah ketawa hanafi selepas mengejutkan merlissa yang sedap termenung itu."OHH MAK KAU HAWAU, ishh abang naf nii sehari tak usik mer tak sah kan eyy cepuk kang Ha baru abang tahu langit tuw tinggi ke rendah" teriak merlissa dengan nada yang geram lalu membuat muka masam mencuka, bayangkan muka masam daripada cuka atau lemon.
" HAHAHAHAHA mer patut tengok muka mer tadi HAHAHAHA lawak nak matiy HAHAHAHA " gelak hanafi masih lagi tidak reda.melihat muka merlissa yang masam mencuka hanafi pula berasa bersalah. " mer alaa jangan lah merajuk eyy budak ni gigit karang sikit-ii nak merajuk, baik lah abang mintak maaf abang sekadar nak bergurau je yelah nanti bila mer dah takde abang nak bergurau dengan siapa mer dah jauh"jelas hanafi dengan muka sayu nya.
"eleh abang naf tak payah nak poyo lah meluat mer dengar welkkk nak muntah uwelkk,lagipun kalau mer dah pergi Australia nanti mesti si khairina anak cik nizam sebelah rumah abang tuw suka ye lah dia kan dah lama syok kat abang ni, makin menjadi-ii lah gedik perempuan tuw bila mer dah takde sukalah si nina tuw dapat berkepit dengan abang 24 jam seharian suntuk"
YOU ARE READING
BELAIAN JEJAKA DINGIN
RomanceARYAN LEITH MIKAEL, seorang jejaka dingin Dan baran dia juga berdarah kacukan, mempunyai mata berwarna ocean blue yang digilai ramai wanita di UNIVERSITY dia juga anak kepada orang ternama iaitu DATO AFFAN LANGE MALIQUE, CEO kepada BERJAYA HOLDINGS...