Bab 37 (buang)

2.8K 51 0
                                    


Selama 3 hari Merlissa berada di hospital aryan langsung tidak melawat Merlissa, aryan hanya menyibuk kan diri nya dengan hal-hal di office. Harraz cuba menjelaskan perkara sebenar kepada aryan tetapi aryan langsung tidak mahu mendengar penjelasan harraz malah menjauhkan diri dari harraz.

"kau buat apa datang rumah aku ni? Kau nak apa?" tanya aryan kepada harraz dengan sinis.

"aku nak ambil barang Merlissa, " jawab harraz ringkas.

"ha baguslah tuw,aku memang nak buang barang-barang perempuan murah tuw mujur kau datang,btw bro sorry for your child, " kata aryan dengan sengaja kepada harraz.

"kau memang dah hilang akal Aryan,aku tak tahu apa yang dah merasuki kepala hotak kau ni Tapi kau jangan menyesal di kemudian hari, dah tak ada guna nya lagi," pesan harraz cukup dalam.

"Aku takkan menyesal,kau ambil barang-barang perempuan murah tuw sekarang, berambus dari rumah Aku,aku taknak tengok muka kau atau pun perempuan tuw lagi lepas ni!!" marah aryan kepada harraz.

"okay bro,aku akan ingat kata kata Kau,jangan menyesal mikael!!" kata harraz.

-------------------------------------------------------

"Damian,aryan tak datang ambil saya ke? Dia marah saya lagi ke?" tanya Merlissa.

"mungkin, takpe awak jangan risau aryan tuw sekejap je, ermm saya nak cakap something ni, tapi tak sampai hati pulak," kata Damian dengan serbesalah.

"takpe, awak cakap je insyaallah saya okay!" kata Merlissa dengan tenang.

"ar sebenarnya, dia tak bagi awak balik rumah Dia,harraz pergi ambil barang-barang awak bawak ke rumah thia,awak kena duduk dengan diorang sementara awak okay ke?" kata damian dengan terpaksa.

"takpelah kalau macam tuw,saya faham mungkin dia perlukan ruang dan waktu." kata Merlissa.

"assalammuaikum geng " seseorang memecahkan suasana tegang itu.

"LAN kau tolong aku angkat barang-barang ni jap aku nak pergi settle kan hal discharge lissa dekat kaunter." kata Damian.

"woo,pahal lak aku ni, tugas aku bawak korang balik umah je," kata dylan dengan selamba.

"buat jelah babi,abang tak guna!" marah damian kepada dylan.

"tahu pun aku ni abang Kau,tapi mulut kau memang mintak kasut aku, kurang ajar ehh!! " kata Dylan menunjuk tapak kasut nya.

"babi punya abang, malas aku layan Kau" kata Damian lalu keluar dari bilik itu.

"eleh huru hara,tak chill langsung!! " kata dylan dengan muka semberono.

"haii si cantik!! Awak Merlissa kan? I'm Dylan the most handsome man in Australia!! From now on kalau nak apa-apa boleh bagitahu Saya,haffin mintak saya jaga awak," jelas dylan dengan ramah.

"hai Dylan, awak ni macam harraz lah peramah sangat,btw awak abang damian eh? No wonder lah muka sama," kata Merlissa dengan senyuman .

"hey choii mana ada sama,I lagi hensem!! Simpang malaikat 44 ," kata Dylan.

"awak ni islam ke?" tanya Merlissa.

"mestilah babygirl!!" kata dylan.

Merlissa diam selepas mendengar dylan memanggil nya dengan panggilan babygirl. Merlissa teringat kepada Aryan kerana aryan selalu memanggil nya dengan gelaran babygirl, jauh di lubuk hatinya dia sedang merindui Aryan juga butuh aryan dalam keadaan yang sekarang ini.

"eh kenapa pulak ni? Saya ada salah cakap ke? Wuishh jangan lah macam ni! Mati haffin kerjakan saya nanti!!" kata dylan mula cuak melihat Merlissa yang seakan-akan mahu menangis itu.

"ehh sorry,takde apa lah emm btw haffin ke yang hantar awak? Bukan aryan ke?" tanya Merlissa.

"haffin lah siapa lagi? Takkan aryan dia kan dah buang awak," kata dylan selamba.

"woii bodoh kau cakap apa ni? Tak boleh pakai punya abang mulut sampah!!" tengking damian yang baru memasuki bilik itu dengan lantang.

"bodoh punya mulut bodoh!! Eh kau takyah over nak maki Aku,aku doa kau masuk neraka nanti adik kurang ajar!!" Dylan melempang-lempang mulut nya dan kembali memarahi damian.

"dah lah tuw,takpe lissa okay!! Jangan risau, erm kita dah boleh balik kan? Jom?" kata Merlissa cuba menenangkan dua beradik itu.

(sampai hati biy buang Lissa,apa salah Lissa? Disebabkan sekeping gambar dan tuduhan biy buang lissa dan hanya nampak kesalahan Lissa? Mana pergi janji-janji Biy!!) kata Merlissa di dalam hati dengan perit.

"lissa jom kita balik? Awak okay?" tanya Damian risau dengan keadaan Merlissa.

"saya okay dam, jom lah kita balik," kata Merlissa seperti tiada apa-apa berlaku.

"lissa naik kereta lan jelah,jom? " ajak Dylan.

"lissa ikut je!!" kata Merlissa lalu dylan memapah Merlissa yang masih lemah itu.

"bang kau hantar lissa dekat rumah thia tau,aku ada hal sikit dengan harraz,pape Aku roger Kau," kata Damian.

"baik adik derhaka,gua gerak Lu pape Roger!! "
Kata dylan selamba.

"sial punya abang!!" sinis Damian.

755 words
Voted
Comments
Kepada sesiapa yang tak kenal Dylan,dia ni abang Damian, puteri dah tukar nama dia,🙃
Keep support BELAIAN JEJAKA DINGIN 🥰

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now