BAB 72 (kenangan)

1.3K 48 3
                                    


satu hari sebelum mereka pergi bercuti, semua nya sudah siap dan tempahan sudah dibuat 1 minggu sebelum itu oleh harraz. hari ini aryan dan harraz pergi membeli barang keperluan di ikuti haffin manakala yang lain berada di rumah.

" harr ambik troli dekat sana tuw" suruh aryan.

" jap"

" aduh ambik troli pun terhegeh-hegeh macam perempuan sia" bising haffin melihat harraz yang berjalan dengan perlahan itu sengaja barangkali.

" yo troli dah ada apa lagi jom shopping, takpe jangan risau ambik je apa-apa harini semua aryan bayar" aryan memang harraz dengan mata yang membara.

" uishh cantekkk" ucap haffin.

" tak guna" aryan hanya akur.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

" lapar ahh pulak, wey singgah ahh mana-mana kita makan jap" ajak harraz.

" habistu bini aku dekat rumah kebuluran? balik jelah kita masak dekat rumah je, kau takyah nak mengada harraz" bebel aryan dengan permintaan nya.

" tah makan jelah dekat rumah mengada lah kau cibai" sokong haffin.

" alahai benda boleh gaduh buat apa bincang meh ahh fight tak puas hati apa kau haff" harraz yang berada di tempat duduk belakang itu acah-acah menunjukkan buku lima.

" nasib aku tengah drive kalau tak aku dah terajang kau harr, menyalak je burma ni dari tadi" jawab haffin sinis sambil mengunyah chewing gum.

" kau nak makan apa mangkuk?" tanya aryan secara tiberrr.

" awhh baby boy how sweet are you my love!! awhh i nak makan pasta" dibuat gedik ingin menyakat aryan.

" geli lah aku, simpang malaikat 44. haff kita stop dekat restoran yang kita selalu pergi dengan ian dulu tuw, kita makan situ jap" arah aryan.

" ha yelahh" turutnya akur.

" cepat lah haff lembab ahh kau ni macam siput babi, siput babi lagi laju dari kau" bising nya dari tempat duduk belakang.

" kau nak cepat-cepat bawak sendiri lah anjing!" marah haffin dengan pandangan mata yang tajam dari cermin depan.

" okay-okay aku diam, tapi bukak lagu ippo haffiz dulu yang separuh aku tuw"

" lagu haram jadah apa kau cakap ni?" tanya aryan pelik.

" kau ni ketinggalan zaman doh ar, alaa lagu baru dia tuw best siakkk ni semua tya ajar aku" kata nya dengan beria ria.

" sejak bila pulak ippo haffiz tuw ada lagu tajuk separuh aku ni? kau jangan macam-macam yang aneh-aneh je kau ni" aryan memberi pandangan pelik.

" tuw lagu noah lah bongok!!! kau percaya ke si burma ni ar? dia ni pakai cedok jee sape nyanyi,dia ni meroyan lebih" sampuk haffin.

" aahhh tak kesahlah cepat ahh bukak, bosan ah" rengek nya.

"sabar lah hek eleh kau ni"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

" apa yang lama sangat diorang beli barang ni? cari anak gajah ke?" dylan bersuara.

merlissa mencapai telephone nya lalu membuka chat dari suami nya.

-sayang biy balik lambat sikit tau, sayang suruh lan beli makanan dekat luar tau, jangan tunggu biy love you.

" diorang balik lambat sikit kita makan luar jelah, ada hal sikit kot. tya, sha jom siap-siap kita makan dekat luar"

" okay babe"

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

" erkkk alhamdulillah perghhh kenyang siot!!" harraz sendawa dengan kuat sehingga haffin menutup muka nya malu aryan hanya tergelak dengan perbuatan tak senonoh harraz itu.

-FLASHBACK-

" wey harr orderkan aku punya, macam biasa bro seafood pasta!!" harraz memberi senyuman.

" yelah macam lah kau pernah order makanan kau sendiri!!"

" dah takyah nak bising makanan kau pun aku yang order kan" sampuk haffin

" hehehe"

" nanti bila kita semua dah khawin aku nak bawak isteri aku dengan isteri-isteri korang semua pergi makan dekat restoran ni, ni lah port kita dari dulu"

" tuw lah aku pun pelik kau ni macam takde tempat lain nak makan, sini je dari dulu kadang bosan gak aku" lalu harraz membaham makanan nya dengan gelojoh.

" ni kan kedai kebanggaan ian mana boleh dia lari tempat lain" aryan tersenyum kecil.

" tapi kan kalau lah kan, satu hari nanti aku dah takde, aku nak korang makan dekat sini tau dengan isteri korang ke gf korang ke and dengan anak-anak korang, masatu nanti kau bayangkan je aku ada sekali dengan korang tengah tersenyum tengok korang semua hehehe" kata ian dengan bersungguh-sungguh.

" apa kau merepek ni? kau ada jee dengan kitorang takde nak pergi mana-mana nyaa!!" kata aryan lalu menolak bahu ian yang duduk disebelahnya.

ian menekan button call yang berada di atas meja itu untuk mendapat kan bil makanan mereka, ian mengeluarkan kad kredit nya lalu membayar kesemua bil tersebut.

" takdelah aku cakap je mana tahu kan? tak esok lusa aku pergi dulu, tapi satu je aku nak cakap jangan salah sorang dari korang berangan nak jadi adik ipar aku ehh? aku bangun dari kubur nanti HAHAHA" ian menuding jari kepada ar,haff dan harr.

" perasan gila kau ni!! aku takde taste sangat ke sampai nak jadikan adik gedik kau tuw bini aku HAHAHAHAHA dah lah mengada" kutuk harraz haffin dan aryan hanya tergelak besar sambil mereka berjalan keluar dari restoran tersebut.

" apa kau cakap sini kau burma!!" ian mengejar harraz keliling restoran tersebut, semua pelanggan di situ melihat perangai kebudak-budakan mereka itu.

-END FLASHBACK-

" woi ar kau tak dengar ke? pekak punya ar" tengking harraz.

" apa bodoh?!"

" aku panggil dari tadi tak jawab dasar anak kutip" bebel harraz. " kau termenung apa ar?" tanya harraz sibuk ingin tahu.

" aku teringat dekat ian, tiba-tiba rasa rindu pulak dekat dia, ingat tak dulu dia suka gila makan dekat sini, lepastu menu yang sama pulak tuw tak pernah jemu ian bebal tuw haihh ian rindu betul dekat kau" aryan mengeluh lalu memberi pandangan sayu.

" aku pun rindu dekat ian, tapi kalau kita rindu dekat dia kita sedekahkan al-fatihah je insyaallah dia ingat dekat kita" haffin memandang aryan dengan perasaan sebak, rindu kepada orang yang pergi buat selamanya ni memang tak berpenghujung.

" woi jangan buat aku nangis dah jom balik, aku ber drama dekat sini nanti korang bising dah cepat ahh jom" ajak harraz.

" emo lebih lah kau harr, yelah dah kenyang terus nak balik ehh kau? babi betul" maki aryan setepek.

" dahtu takkan aku nak tidur sini pulak" jeling harraz.

" ehh kau jeling-jeling pulak dah lah aku yang bayar, tumbuk kau kang" ugut aryan dengan berlagak.

" hek eleh kau ugut-ugut pulak dasar!!"

" penat lah aku sehari tak gaduh tak sah" celoteh haffin seorang diri.


3 bab for tonight!! enjoy my beloved readers🤪❤️

KEEP SUPPORT BELAIAN JEJAKA DINGIN🥰

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now