Bab 18 (pelik)

1.8K 65 3
                                    

Merlissa sedang membuat assignment di ruang tamu rumahnya sambil mengunyah chips."haih banyak nya,matijelah aku ni,kau bunuh jelah aku ni, " bicara Merlissa sendirian."woii makcik lek ahh,tengok aku santaii,"kata fatihah menuju ke arah Merlissa.

"Santai abah kau kita kena hantar esok lah gila!!kau lupa ke?"kata Merlissa kepada fatihah yang sedang santai katanya.

"woii apesal tak bagitahu Aku!!! Ya allah cau aku nak pergi buat kejap dalam bilik,matilah aku kalau tak sempat siap naya!!"kata fatihah segera meninggalkan Merlissa di ruang tamu sendirian.

"ha tuw lah,santai konon harey, "kata Merlissa dan meneruskan kerja nya.

"wey tak siap lagi ke tu?"tanya keisha yang baru muncul dari dapur.

"Ha ah, aku nak siap dah sikit je lagi,boleh mati awal aku kalau macam ni hari-hari " rungut Merlissa.

"tuw lah lain kali siapkan awal-awal kan dah naya,thia mana?"tanya keisha.

"ntah lah kawan kau tu,aku cakap je kena hantar esok terus dia berlari pergi buat,tadi bukan main santai lagi dia hahaha " kata Merlissa.

"HAHAHA, weyh haritu kan kenapa Aku tengok syaza tuw macam terburu-buru sangat nak balik?tak sempat makan pun. "tanya keisha kepada Merlissa.

"entah lah, aku malas nak fikir keisha takde masa"kata Merlissa mendatar.

"Ha ni aku nak tanya macam mana boleh pecah pingan-pinggan tuw? Aku pelik jugak sebab kau bukan jenis yang cuai." kata keisha.

"macam tuw lah" kata Merlissa malas mahu melayan keisha.

"eyy aku tanya betul-betul ni"dengus keisha.

"aku pun tak tahu weyh,actually aku masa tuw tengah letak kek atas piring besar lepastu aku mintak tolong syaza ambilkan piring kecil 7 ,aku tak tahu pulak piring yang dia bagi tuw barang kesayangan Aryan aku baru je nak sambut dah jatuh padahal aku tak sempat pegang lagi doh gentle tak tipu tapi aku takde lah salahkan si syaza tuw mungkin dia cuai,btw lepastu aku nak kutip serpihan tuw dia nak tolong aku tak bagi pastu tiba-tiba dia kata nak balik panas katanya rumah Aryan,aku pun iyakan jelah!begitu lah jalan cerita nya " panjang lebar hujahan Merlissa kepada keisha.

"pelik sial perempuan tuw,entah-entah..."kata keisha.

"entah-entah apa kau ni?" tanya Merlissa.

"entah-entah dia suka dekat ar and dia sengaja kenakan Kau!!ey pelik lah perempuan tuw aneh-aneh je!!" kata keisha dengan andaian nya.

"ishh kau ni tak elok lah cakap macam tuw,kita tak boleh tuduh melulu keisha kena siasat dulu " kata Merlissa dengan tenang.

"hmm yelah uztazah pilihan ustaz kazim Elias. "kata keisha mendatar.

"dah lah aku masuk tidur dulu,kau ni jangan tidur lambat sangat bye goodnight! "kata keisha dan bingkas bangun.

"okay babe bye,"kata keisha ringkas.

-----------------------------------------------------

Merlissa tiba di dalam kelas dengan muka sembab dan mengantuk begitu juga fatihah,namun keisha sebaliknya yelah dia dah siap assignment lama dah."babe aku dengar ada budak baru nak masuk course kita HAHAHA aku harap dia hensem"kata fatihah.

"owhh kau menggatal ya aku bagitahu harraz, mati kau"kata Keisha pula mengugut fatihah.

"ishh kau ni alah aku berharap dia hensem je bukan nak kat dia pun aku sayang harraz tau choii " kata fatihah.Merlissa hanya menggelengkan kepala melihat perangai kedua sahabatnya itu.

"dah lah korang ni bising lah focus boleh tak?"kata Merlissa.

"weyh tuw ke budak baru tuw arghhhh cairr siakkk"kata keisha.

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now