Bab 11(Bahagia)

3.8K 103 6
                                    



Selepas merlissa dikerjakan ke hospital, aryan meminta supaya memindahkan merlissa ke rumahnya dan dijaga oleh doktor peribadi nya katanya dia mahu menjaga merlissa.

"bro kau okay tak? Kau sabar lah eh nanti dia sedar lah tuw,lissa ni kuat kau jangan risau"kata haffin ingin membangunkan semangat aryan.selepas kejadian itu merlissa tidak menyedarkan diri selama 1minggu dan selama itu aryan berada di samping merlissa, harraz, haffin,fatihah dan keisha kesemua mereka tinggal di rumah aryan sepanjang merlissa tidak sedarkan diri.

"aku tak boleh tengok dia macam ni haff aku tak kuat bila dia nak bangun aku dah tak boleh tunggu lagi aku taknak hilang merlissa macam mana aku hilang Ian "kata aryan lemah.

"kau jangan fikir bukan-bukan insyaallah takde apa-apa,kau kena kuat demi dia kau tak boleh macam ni,aku karraz selalu ada dengan kau "kata haffin lalu menghadiahkan satu senyuman buat aryan.

"ar bape lama si lissa ni nak tidur bosan sial aduhh,kalau aku dapat si naddy tuw memang jadi jelly dia aku kerjakan"kata harraz yang baru masuk ke dalam bilik aryan dimana merlissa berada.

"woi burma bising lah kau ni,tidur kepala hotak kau dia ni tak sedarkan diri ,koma bangang punya anak kutip"kata haffin dengan kuat.

"korang kalau nak bergaduh keluar aku taknak korang bising-bising dekat sini lissa ni tengah sakit jangan sampai aku koma kan korang berdua pulak"jelas aryan kepada haffin dan harraz.

"kau ni nak komakan aku pulak lek ahh bro dari kau koma kan aku baik kau koma kan naddy tuw lagi berbaloi, asal kita tak suruh je budak-budak kutip lepastu bunuh dia kan senang tangan aku ni gatal je nak bunuh orang dah lama tak berbuat jahat huhuhu"kata harraz lalu melabuhkan punggung di atas katil sebelah merlissa.

"bodoh punya manusia, asyik nak membunuh je kerja kau Cuba ingat allah sikit "perli haffin kepada harraz.

"ek eleh kau ni sejak bila jadi ustaz ni sape ajar Kau,nyahh kau ustaz dari badan kawan Aku bismillahirahmannirahim "kata harraz lalu merapati haffin meletakkan tangannya di atas kepala haffin.

"woi baruah kau ni kenapa elok lah aku jadi ustaz dari kau syaitan "ringkas haffin.

"woii aku kata apa tadi kalau nak memekak berambus dari bilik Aku,ada yang kena sepak nanti memang koma 8 tahun terus korang ni"marah aryan kepada harraz dan haffin.

"jangan salahkan aku ni anak burma ni memekak macam hanjeng"jelas haffin.

"eh eh kau salah aku pulak kau yang acah jadi ustaz meluat Aku puih"lantas harraz berkata.

"biy"suara merlissa memberhentikan pergaduhan antara kucing,anjing dan singa tersebut.

"baby,ya allah alhamdulillah lissa awak dah sedar,harraz panggil doktor now"kata aryan mendatar.

"asyik-asyik aku eyy masalah betul lah,demi lissa aku panggil bukan demi kau  ar"sempat lagi harraz berkata.

"sial punya celaka panggil doktor pun malas bilik sebelah je pun dasar loh anjir maimunah-maimunah"ringkas haffin berkata.

"biy apa jadi dekat saya,saya dekat rumah awak ni kenapa?"lemah merlissa berkata.

"awak jangan risau awak takde apa-apa, sebenarnya apa yang berlaku masatu lissa tell me what naddy did to you sampai jadi macam ni?tell me biar saya ajar dia sikit"dengan penuh marah aryan menyoal merlissa.

"dia takde buat apa-apa pun it's okay everything fine now don't worry biy I'm okay as long as I'm with you"kata merlissa.

"lissa jangan tipu saya, takpe kalau awak taknak bagitahu saya akan siasat sendiri, awak rehat Ya?"
Jelas aryan.

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now